با ادامه اخراج های فنی، طرح های ریخته گری تراشه حیاتی می شوند | دانش مرکز داده

اینتل، میکرون، TSMC و دیگر بازیگران نیمه هادی جهانی، برنامه های چند میلیارد دلاری برای ایجاد تراشه در آمریکای شمالی و اروپا برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین و جلوگیری از عقب ماندگی های عظیمی که در طول همه گیری COVID-19 تجربه کرده اند، دارند. این شرکت‌ها به لابی‌گری برای لابی کردن قانون ۲۰۸ میلیارد دلاری دولت بایدن برای چیپ‌ها و علم در سال ۲۰۲۲ کمک کردند (و به سرعت از آن استفاده کردند). کمبود جهانی تراشه به نشان دادن نیاز به تسهیل زنجیره تامین کمک کرد و قانونگذاران را به اقدام واداشت.

اکنون، صنعت تراشه‌ها با مازاد عرضه مواجه شده است، زیرا هزینه‌های مصرف‌کننده پس از دو سال ولگردی و ولگردی در خرید فناوری که ناشی از کار از راه دور و نیازهای مدرسه بیماری همه‌گیر بود، کاهش یافته است. از آن زمان، بازار مسیر خود را اصلاح کرده است و کاهش فناوری هزاران نفر را از نیروی کار حذف کرده است و طرح‌های صرفه‌جویی بیشتری در ماه‌های آینده روی میز خواهد بود.

در حالی که ممکن است زمان قابل توجهی برای ادامه تلاش‌های هرکول برای احیای قابلیت‌های تولید تراشه در جهان غرب به نظر برسد، برخی تحلیل‌گران می‌گویند که صنعت باید علی‌رغم یک پس‌زمینه اقتصادی تیره و تار به پیش برود.

بر اساس گزارش سال 2021 انجمن صنایع نیمه هادی، سهم بازار تراشه های ایالات متحده از حدود 37 درصد به 12 درصد کاهش یافته است، به طوری که آسیا اکنون بیشترین سهم را از تراشه های مورد استفاده در همه چیز از اتومبیل و یخچال گرفته تا تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی تولید می کند. این عدم تعادل عمیق یک زنجیره تامین نیمه هادی شکننده ایجاد کرده است. کمبود تراشه بیماری همه گیر باعث تاخیر در تحویل خودروها، رایانه ها، لوازم خانگی شد – تقریباً هر دستگاهی که مغز نیمه هادی دارد.

ایجاد یک زنجیره تامین پایدار سال ها طول خواهد کشید

استیو لیبسون، نویسنده و تحلیلگر Tirias Research، می‌گوید در حالی که وضعیت پیچیده است، اینتل و سایرین حق دارند سریعاً به تولید نیمه‌رسانا بازگردند – حتی اگر این عملیات‌های ساخت جدید (fabs)، سال‌ها طول بکشد تا محصول کافی در ساحل تولید شود. تا منابع لیبسون می‌گوید: «همه این فابریک‌های جدیدی که در حال برنامه‌ریزی هستند، هیچ کاری برای کاهش کمبود در کوتاه‌مدت انجام نمی‌دهند. یکی از دلایل این است که تمرکز جاه طلبی های ایالات متحده و اروپا بر روی نیمه هادی های پیشرفته است — نه تراشه های کمتر پیشرفته ای که باعث کمبود در لوازم خانگی و خودرو شده اند …

به خواندن این مقاله در هفته اطلاعات ادامه دهید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور