اینتل در حال برنامه ریزی برای کاهش هزاران شغل در مواجهه با رکود رایانه های شخصی است | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — به گفته افرادی که از وضعیت آگاه هستند، شرکت اینتل در حال برنامه ریزی برای کاهش عمده تعداد کارکنان است که احتمالاً به هزاران نفر می رسد تا هزینه ها را کاهش دهد و با بازار پراکنده رایانه های شخصی مقابله کند.

افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این اخراج ها در اوایل این ماه اعلام می شود و شرکت قصد دارد این حرکت را همزمان با گزارش درآمد سه ماهه سوم خود در 27 اکتبر انجام دهد. . این سازنده تراشه تا ماه جولای 113700 کارمند داشت.

به گفته مردم، برخی از بخش ها، از جمله گروه فروش و بازاریابی اینتل، ممکن است شاهد کاهش حدود 20 درصد از کارکنان باشند.

اینتل با کاهش شدید تقاضا برای پردازنده‌های رایانه‌های شخصی، کسب‌وکار اصلی خود، مواجه است و برای بازگرداندن سهم بازار از دست رفته به رقبایی مانند Advanced Micro Devices Inc. در ماه جولای، این شرکت هشدار داد که فروش سال 2022 حدود 11 میلیارد دلار کمتر از آن خواهد بود. قبلا انتظار می رفت تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند درآمد سه‌ماهه سوم تقریباً 15 درصد کاهش یابد. و حاشیه‌های اینتل که زمانی حسادت‌انگیز بود، کاهش یافته است: آنها حدود 15 درصد کمتر از اعداد تاریخی حدود 60 درصد هستند.

392190624.png

اینتل در جریان تماس سود سه ماهه دوم خود اذعان کرد که می تواند تغییراتی را برای بهبود سود ایجاد کند. پت گلسینگر، مدیر اجرایی، در آن زمان گفت: “ما همچنین در حال کاهش هزینه های اصلی در سال تقویم 2022 هستیم و در نیمه دوم سال اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد.”

اینتل، مستقر در سانتا کلارا، کالیفرنیا، از اظهار نظر در مورد اخراج کارکنان خودداری کرد.

آخرین موج بزرگ اخراج اینتل در سال 2016 رخ داد، زمانی که حدود 12000 شغل یا 11 درصد از کل خود را کاهش داد. این شرکت از آن زمان برش های کوچک تری انجام داده و چندین بخش از جمله مودم سلولی و واحدهای پهپاد خود را تعطیل کرده است. مانند بسیاری از شرکت‌های صنعت فناوری، اینتل نیز در اوایل سال جاری، زمانی که شرایط بازار وخیم‌تر شد و ترس از رکود اقتصادی افزایش یافت، استخدام را متوقف کرد.

ماندیپ سینگ، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس، در یادداشتی تحقیقاتی گفت: آخرین کاهش‌ها احتمالاً به منظور کاهش هزینه‌های ثابت اینتل، احتمالاً بین 10 تا 15 درصد است. او تخمین می زند که این هزینه ها از حداقل 25 تا 30 میلیارد دلار متغیر است.

گلسینگر سال گذشته سکان هدایت اینتل را به دست گرفت و برای بازگرداندن شهرت این شرکت به عنوان یک افسانه دره سیلیکون تلاش کرده است. اما حتی قبل از رکود رایانه شخصی، این یک مبارزه سخت بود. اینتل برتری دیرینه فناوری خود را از دست داد و مدیران خود نیز اذعان دارند که فرهنگ نوآوری این شرکت در سال‌های اخیر از بین رفته است.

اکنون رکودی گسترده‌تر به آن چالش‌ها اضافه می‌کند. رایانه‌های شخصی، مرکز داده و گروه‌های هوش مصنوعی اینتل با کاهش هزینه‌های فناوری، که بر درآمد و سود تأثیر می‌گذارد، دست و پنجه نرم می‌کنند.

طبق IDC، فروش رایانه های شخصی در سه ماهه سوم نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش یافته است. HP Inc.، Dell Technologies Inc و Lenovo Group Ltd. که از پردازنده های اینتل در لپ تاپ ها و رایانه های شخصی رومیزی خود استفاده می کنند، همگی دچار افت شدید شدند.

سینگ گفت، با رکود قیمت‌های رایانه‌های شخصی و کاهش تقاضا، اینتل همچنین ممکن است نیاز به کاهش سود سهام داشته باشد تا باد مخالف جریان نقدی را جبران کند. اما او گفت که برنامه اینتل برای فروش سهام شرکت فناوری خودران Mobileye در یک عرضه اولیه عمومی ممکن است این نگرانی ها را کاهش دهد.

این یک لحظه خاص برای اینتل است که در حال کاهش است. این شرکت به شدت برای یک صورتحساب 52 میلیارد دلاری محرک تراشه در سال جاری لابی کرد و قول داد که تولید خود را در ایالات متحده گسترش دهد. گلسینگر در حال برنامه‌ریزی رونق ساختمانی است که شامل آوردن بزرگترین مرکز تولید تراشه جهان به اوهایو می‌شود.

در عین حال، این شرکت تحت فشار شدید سرمایه گذاران برای حفظ سود خود قرار دارد. سهام این شرکت در سال 2022 بیش از 50 درصد سقوط کرده است و تنها در ماه گذشته 20 درصد سقوط رخ داده است.

سهام در صبح چهارشنبه در نیویورک حدود 1 درصد کاهش یافت و به 24.80 دلار رسید.

تنش های ایالات متحده با چین نیز آینده صنعت تراشه را تیره کرده است. دولت بایدن روز جمعه محدودیت‌های صادراتی جدیدی را اعلام کرد که شرکت‌های فناوری آمریکایی را می‌توانند به کشور آسیایی بفروشند محدود می‌کند. این خبر باعث شد که سهام سازندگان تراشه دوباره سقوط کند و اینتل در آن روز 5.4 درصد سقوط کرد.

اینتل با عرضه پردازنده‌های رایانه شخصی و نیمه‌هادی‌های گرافیکی جدید در تلاش است تا جایگاه خود را در صنعت بازیابد. بخش کلیدی استراتژی آن فروش تراشه های بیشتر به بازار مرکز داده است، جایی که رقبای AMD و Nvidia Corp. روز سه شنبه، گوگل از فناوری جدید مبتنی بر اینتل برای مزارع سرور خود رونمایی کرد که به سرعت بخشیدن به وظایف هوش مصنوعی کمک می کند.

اینتل اکنون به دنبال این اهداف به عنوان یک شرکت لاغرتر است.

دیوید زیننر، مدیر مالی اینتل، پس از آخرین گزارش سه ماهه این شرکت گفت: “فرصت های زیادی برای اینتل برای بهبود و ارائه حداکثر خروجی به ازای هر دلار وجود دارد.” او گفت که سازنده تراشه انتظار داشت در سه ماهه سوم شاهد هزینه‌های بازسازی باشد که نشان‌دهنده کاهش در آینده است.

برخی از سازندگان تراشه، از جمله Nvidia و Micron Technology Inc، گفته‌اند که فعلاً از اخراج کارکنان خودداری می‌کنند. اما شرکت‌های فناوری دیگر مانند Oracle Corp. و Arm Ltd. قبلاً مشاغل خود را کاهش داده‌اند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور