آیا هوش مصنوعی سئو را دموکراتیک می کند یا بی کفایتی را تقویت می کند؟

هوش مصنوعی مولد تغییرات قابل توجهی را در صنعت سئو ایجاد کرده است و برخی از آنها در ادغام سئو در جریان کار روزانه موفق بوده اند، در حالی که برخی دیگر نه چندان زیاد. چگونه هوش مصنوعی به بهترین وجه در وظایف سئو استفاده می شود و چه قابلیت ها و محدودیت هایی دارد و آیا ماهیت ذهنی سئو بر نتیجه سئو تاثیر منفی می گذارد؟

سئوی خودکار با هوش مصنوعی

برخی از وظایف وجود دارد که یک هوش مصنوعی می تواند به خوبی انجام دهد، مانند ایجاد برچسب های توضیحات متا و عناصر عنوان در مقیاس.

اما وقتی صحبت از سایر جنبه‌های بهینه‌سازی جستجو می‌شود، کاربرد هوش مصنوعی مشکوک می‌شود.

هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، تحقیق کلمات کلیدی، امتیازدهی محتوا بر اساس استفاده از کلمات کلیدی، ایجاد مقاله بر اساس کلمات کلیدی، تحقیقات رقابتی و همچنین ایجاد محتوا بر اساس کلمات کلیدی در خدمت قرار گرفته است.

اعتماد به اینکه افراد پشت نرم افزار سئو را درک می کنند یک عمل ایمانی است. اما اگر سئو آنقدر ذهنی باشد که مردم حتی نتوانند در مورد استفاده مناسب از تگ‌ها و عنوان‌ها به توافق برسند، به چه کسی اعتماد دارید؟

حتی مفهوم تجزیه و تحلیل SERP بسته به تجربه شخصی که آن را انجام می دهد می تواند به سمت جنوب پیش رود. برای مثال، یک مکتب فکری وجود دارد که راه شکست دادن رقبا این است که بفهمیم چرا محتوای آن‌ها رتبه‌بندی می‌شود و سپس از آن نقطه داده‌ها به عنوان مواد تشکیل دهنده برای ایجاد یک کپی دقیق که بهتر است استفاده کنیم.

بدیهی است که شما نمی توانید با ساختن یک کپی دقیق از آن چیزی بهتر بسازید. با این حال، این منطق زیربنایی تاکتیک محتوای آسمان خراش است که (از قضا) کپی برداری از تاکتیک محتوای 10X است، که در بین کسانی که تازه به سئو هستند محبوبیت دارد. و همانطور که این تاکتیک پوچ است، در قلب نحوه اجرای برخی از ابزارهای هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل SERP است.

واضح است که برخی از ابزارهای هوش مصنوعی می توانند بی تجربگی کسانی را که این ابزارها را ایجاد کرده اند و همچنین کسانی که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند، تقویت کنند.

جولیا مک کوی، رئیس Content at Scale (LinkedIn) با این موضوع موافق است.

او توضیح داد:

هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ترین پیشرفت فناوری است که در 200 سال گذشته دیده‌ایم.

ما شاهد تعداد زیادی ابزار هوش مصنوعی هستیم که برای بهینه‌سازی محتوا یا تولید نوشتار طراحی شده‌اند که کارایی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند – آنها می‌توانند فرآیندها را ساده‌سازی کنند، بینش‌های دقیقی را برای بهینه‌سازی و بهبود رتبه‌بندی به شما ارائه دهند، و حتی مقالات کاملی را تولید کنند که تقریباً آماده انتشار هستند.

اما، شما باید بدانید که چگونه از آنها استفاده کنید. و باید بدانید چه کسی آنها را ساخته است.

من فکر می کنم مهم است که اذعان کنیم: هیچ ابزاری نمی تواند یک آماتور را یک شبه به یک متخصص تبدیل کند. درست همانطور که مهارت‌های مالکوم گلدول از سال‌ها ارتقای مهارت‌هایش نشأت می‌گیرد – نه ابزاری که یک شبه در دامان او فرود آمد – مسیر از یک یادگیرنده نوپا به یک متخصص با تجربه و ماهر نیاز به زمان، تجربه و دانش عمیق این صنعت دارد.

در حالی که هوش مصنوعی دسترسی به تکنیک‌های پیشرفته را دموکراتیک کرده است که استراتژی‌های سطح بالاتر را در دسترس قرار می‌دهد – نمی‌تواند خرد و بینش را در جایی که وجود ندارد القا کند. توانایی ها را تقویت می کند، اما کاستی ها را نیز تقویت می کند. ما باید به یاد داشته باشیم که شهود انسان با تکنولوژی تکمیل می شود، نه اینکه با آن جایگزین شود.

هوش مصنوعی مهارت سئوی کاربر را تقویت می کند

چرا برخی از افراد با هوش مصنوعی موفق هستند و برخی دیگر موفق نیستند؟ به نظر من، هوش مصنوعی فقط ابزاری مانند قلم مو است. استعداد و مهارت متعلق به شخص است نه ابزار.

یک SEO با تجربه کمتر، یک صفحه وب را با استخراج کلمات کلیدی از محتوا، سرفصل ها و برچسب عنوان تجزیه و تحلیل می کند. یک سئوکار با تجربه تر، صفحه وب را با درک اینکه به چه سوالاتی پاسخ می دهد، تجزیه و تحلیل می کند.

اهمیت مهارت و تجربه با تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی مشهود است که برخی از کاربران می‌توانند آثار شگفت‌انگیزی از آن‌ها خلق کنند، در حالی که برخی دیگر با هفت انگشت در هر دست، تصاویری از افراد می‌سازند.

آیا هوش مصنوعی سئو را دموکراتیک می کند؟

این ایده وجود دارد که هوش مصنوعی می‌تواند به یک مبتدی سئو قدرت دهد تا در همان سطح فردی با چندین دهه تجربه عمل کند، اما همانطور که جولیا قبلاً پیشنهاد کرده بود، هوش مصنوعی در حال حاضر اینگونه نیست.

از برندا مالون، استراتژیست فنی سئو و توسعه دهنده وب (LinkedIn)، نظرش را در مورد هوش مصنوعی و پتانسیل دموکراتیک کردن سئو پرسیدم.

برندا به اشتراک گذاشت:

من لزوماً فکر نمی‌کنم که نظم و انضباط سئو را به شکلی که امروزه وجود دارد کاملاً دموکراتیک کند.

من فکر می‌کنم فراوانی ابزارهای AI SaaS باعث می‌شود متخصصان بی‌تجربه سئو را تحت تأثیر قرار دهد، در حالی که متخصصان باتجربه SEO را که می‌دانند چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی خاص بهره‌برداری کنند تا تحلیل‌های انسانی واجد شرایط‌تری انجام دهند، بیشتر می‌کند.

آنچه من فکر می‌کنم در کوتاه‌مدت تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت سئو، کاهش تعداد متخصصان مورد نیاز است، زیرا بسیاری از جمع‌آوری داده‌ها خودکار خواهند شد.

متخصصان فعلی سئو نمی‌توانند Luddites باشند، و در عوض باید عمیقاً در هوش مصنوعی برای شناسایی وظایف مرتبط با فعالیت‌های سئو و توسعه تخصص‌های تحلیلی بگردند، زیرا روزهایی که صرفاً با پیاده‌سازی متا و تگ‌های عنوان برای رتبه‌بندی کنار گذاشته می‌شدند، گذشته است.

توانایی تقویت هوش مصنوعی باعث می شود فرد کارآمدتر شود. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل عمیق داده ها یک ضربه محکم و ناگهانی برای هوش مصنوعی است. اما برای کارهای خسته کننده مانند انجام تجزیه و تحلیل، ایجاد یک نقطه مهم از داده ها و سپس ایجاد یک ارائه از آن داده ها، عالی است.

غذای آماده

هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Claude می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سئو داشته باشد، کارهایی را که می‌توان انجام داد تقویت کرد و گردش کار را ساده‌تر کرد. با این حال، کاستی های کاربران خود را نیز تشدید می کند. سئوکاران باتجربه می توانند از هوش مصنوعی مولد برای بهبود کار خود استفاده کنند، در حالی که افرادی که در سئو جدید هستند ممکن است پتانسیل کامل را تجربه نکنند، اگرچه ممکن است بسته به تجربه ناشران این ابزارها از ابزارهای SaaS بهره ببرند.

  • هوش مصنوعی مولد مهارت و تجربه کاربر در SEO را تقویت می کند
  • هوش مصنوعی مولد ممکن است لزوماً سئو را دموکراتیک نکند
  • اما ابزارهای هوش مصنوعی SaaS می‌توانند برای کاربرانی که تازه وارد سئو شده‌اند مفید باشند
  • بنیانگذاران و سازندگان ابزارهای سئوی SaaS را مرور کنید تا تجربه و سطح مهارت آنها را درک کنید
  • هوش مصنوعی آینده است، لودیت نباشید
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور