آیا ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده باید از ابر استفاده کنند؟ این بستگی دارد

برای ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده یا MSP ها، ابر هم موهبت و هم یک نفرین است. این یک موهبت است زیرا MSPها می توانند از ابر به عنوان پایه و اساس مجموعه جدیدی از خدمات مدیریت شده استفاده کنند که در گذشته ارائه آنها عملی نبود. این یک نفرین است زیرا کسب‌وکارهایی که قبلاً برای خدمات مدیریت‌شده به MSPها پرداخت می‌کردند، ممکن است تصمیم بگیرند که مستقیماً آنها را از خود ارائه‌دهندگان ابری دریافت کنند و MSP را قطع کنند. آیا MSP ها باید خدمات مدیریت شده ای را ارائه دهند که مبتنی بر پلتفرم های ابر عمومی هستند؟ یا باید از هر چیزی که در فضای ابری است دور بمانند تا خطر اخراج مشتریان را به حداقل برسانند و به جای آن به پلتفرمی مانند AWS بروند؟ این مقاله با بحث در مورد مزایا و معایب استفاده از ابر به عنوان یک MSP دیدگاهی را ارائه می دهد.

چگونه MSP ها می توانند از ابر استفاده کنند؟

MSP ها در ارائه خدمات فناوری اطلاعات به مشاغل به صورت برون سپاری تخصص دارند. شرکت‌ها ممکن است MSP‌ها را برای انجام هر کاری از مدیریت ایستگاه‌های کاری کارکنان گرفته تا راه‌اندازی و نظارت بر شبکه‌ها، تا پشتیبان‌گیری از داده‌ها و فراتر از آن، استخدام کنند.

از لحاظ تاریخی، MSP ها این خدمات را با استفاده از محیط های سخت افزاری و نرم افزاری خود ارائه می کردند. به عنوان مثال، اگر یک MSP پشتیبان گیری از داده ها را ارائه می کرد، MSP معمولاً باید مجموعه ای از سرورها و رسانه های ذخیره سازی را که پشتیبان ها روی آنها ذخیره شده اند، حفظ کند. یا، MSP که ایستگاه‌های کاری را مدیریت می‌کند، باید رایانه‌های شخصی و نرم‌افزارهایی که این ایستگاه‌های کاری را تغذیه می‌کنند، راه‌اندازی و نگهداری کند.

اما با استفاده از فضای ابری، این امکان برای MSPها فراهم شده است که برخی از زیرساخت‌های خود – و در موارد خاص، نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را به ارائه‌دهندگان ابری برون‌سپاری کنند. امروزه، یک MSP به جای مدیریت زیرساخت فیزیکی برای ذخیره‌سازی نسخه‌های پشتیبان، می‌تواند به سادگی پشتیبان‌گیری از داده‌ها را در یک سرویس ابری عمومی مانند AWS S3 ذخیره کند. به همین ترتیب، یک MSP که ایستگاه های کاری را مدیریت می کند می تواند از a استفاده کند سرویس دسکتاپ ابری برای ارائه بسیاری از نرم افزارهای مورد نیاز برای ایستگاه های کاری. (ممکن است MSP هنوز نیاز به مدیریت رایانه های شخصی فیزیکی داشته باشد، اما سرویس های دسکتاپ ابری می توانند تا حد زیادی استقرار و مدیریت سیستم عامل و برنامه های کاربردی در حال اجرا بر روی هر رایانه شخصی را ساده کنند.)

بنابراین، فضای ابری فرصت هایی را برای MSP ها فراهم می کند تا عملیات خود را ساده کنند و در عین حال مجموعه گسترده ای از خدمات مدیریت شده را به مشتریان ارائه دهند. در برخی موارد، آنها حتی می توانند خدماتی را ارائه دهند که ارائه آنها بدون ابر عملی نیست. به عنوان مثال، یک MSP کوچک ممکن است نخواهد یک مرکز داده برای ذخیره نسخه های پشتیبان از داده ها نگهداری کند، اما زمانی که MSP بتواند به جای آن از یک ابر عمومی استفاده کند، دیگر مشکلی ایجاد نمی شود.

چرا MSP ها باید از ابر استفاده کنند؟

برای تشریح موارد فوق، چندین دلیل وجود دارد که MSP ها ممکن است از ابر استفاده کنند:

  • خدمات مدیریت شده بیشتر: فضای ابری MSP ها را برای ارائه مجموعه وسیع تری از خدمات مدیریت شده که در غیر این صورت قادر به انجام آنها بودند، آسان تر می کند.
  • سربار کمتر: ابر می تواند تا حد زیادی اندازه زیرساختی را که MSPها برای ارائه خدمات به مشتریان باید مدیریت کنند، کاهش دهد.
  • قابلیت اطمینان بیشتر: ارائه دهندگان ابر عمومی سوابق بسیار خوبی در ارائه در دسترس بودن و عملکرد بالا دارند. MSP هایی که تلاش می کنند خدمات را بر اساس زیرساخت های خود ارائه دهند، ممکن است برای دستیابی به همان سطوح از قابلیت اطمینان با مشکل مواجه شوند.
  • انتظارات مشتری: این روزها همه نام ابر را شنیده اند و بسیاری از مشتریان ابر را راهی برای رفتن می دانند. با ارائه خدمات مدیریت شده مبتنی بر ابر، MSP ها می توانند تصویر خود را به عنوان ارائه دهندگان خدمات مدرن و آینده نگر تقویت کنند.

با توجه به مزایایی مانند این، تعجب آور نیست که a مجموعه رو به رشد ناظران سازمان بهداشت جهانی MSP ها را به استفاده از ابر تشویق کنید.

چرا MSP ها نباید از ابر استفاده کنند؟

با این حال، مانند بسیاری از روندهای فناوری اطلاعات، ابر راه حل مناسبی برای هر MSP موجود نیست. قبل از تغییر به یک مدل تجاری MSP مبتنی بر ابر، مهم است که معایب ابر را از دیدگاه MSP بسنجیم:

  • هزینه: یکی از بزرگترین معایب خدمات مدیریت شده مبتنی بر ابر هزینه است. MSPها باید اطمینان حاصل کنند که می توانند پس از در نظر گرفتن هزینه خدمات ابری و همچنین زمان و تلاش مورد نیاز برای مدیریت آن خدمات ابری، به اندازه کافی از مشتریان برای کسب سود دریافت کنند. اگر MSP ها هزینه ها را اشتباه محاسبه کنند – یا اگر هزینه های خدمات ابری تغییر کند، همانطور که در طول زمان انجام می شود – ممکن است در نهایت پول خود را از دست بدهند.
  • برند و تصویر: یکی دیگر از خطرات جدی مرتبط با خدمات مدیریت شده مبتنی بر ابر این است که مشتریان ممکن است تصمیم بگیرند همان خدمات را مستقیماً از ارائه دهندگان ابری خریداری کنند. اگر خدمات ابری نتوانند برندسازی یا بسته بندی مجدد شوند، این خطر بیشتر است. برخی از انواع خدمات ابری، مانند ذخیره سازی، به راحتی از مشتریان انتزاع می شوند. سایرین، مانند دسکتاپ های ابری مدیریت شده، معمولاً چنین نیستند.
  • الزامات مهارتی: ابر به مجموعه ای از مهارت ها نیاز دارد، مانند توانایی کار با چارچوب های ابری IAM و بهینه سازی هزینه های رایانش ابری. اینها با مجموعه مهارتهای یک MSP معمولی متفاوت هستند.

بیشترین بهره را از خدمات مدیریت شده مبتنی بر ابر ببرید

برای جلوگیری از این مشکلات، MSP ها باید بر ارائه خدمات مدیریت شده مبتنی بر ابر تمرکز کنند که به آنها امکان می دهد ارزش معناداری اضافه کنند، نه اینکه فقط آنچه را که ارائه دهندگان ابر ارائه می دهند به تنهایی بفروشند. هرچه برای مشتریان سخت‌تر باشد که خودشان سرویس ابری را راه‌اندازی کنند، MSP‌های بیشتری می‌توانند شارژ کنند، و خطر اینکه کلاینت‌ها تلاش کنند به تنهایی این سرویس را اجرا کنند، کمتر می‌شود.

بنابراین، استراتژی‌هایی مانند فروش مجدد برنامه‌های SaaS، که مشتریان معمولاً می‌توانند به راحتی آن‌ها را به تنهایی اجرا کنند، ممکن است به اندازه استفاده از سرویس‌های IaaS ابری برای ایجاد خدمات مدیریت شده سفارشی عاقلانه نباشد.

نتیجه گیری: استفاده از ابر یا عدم استفاده از ابر

هیچ پاسخ ساده ای در مورد اینکه آیا MSP ها باید یا نباید از ابر استفاده کنند وجود ندارد. برای بسیاری از MSP ها، استفاده از خدمات ابر عمومی برای ایجاد خدمات مدیریت شده خود منطقی است. اما بسیار مهم است که چالش‌های هزینه و پیچیدگی مرتبط با ابر را بسنجیم، و همچنین در نظر بگیریم که مشتریان تا چه اندازه می‌توانند از ابر بدون کمک MSP استفاده کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور