آیا باید به کاربران اجازه دهید در وب سایت شما نظر بگذارند؟ آنها میتوانست به گفته گوگل، تا زمانی که بتوانید آنها را تعدیل کنید، به سئو کمک کنید.
این موضوع توسط جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، در پاتوق ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل که در 18 فوریه ضبط شده بود، پرداخته شد.
یک متخصص سئو به نام وحید پارسا به پخش زنده می پیوندد تا از مولر تعدادی سوال بپرسد که یکی از آنها شامل نظرات کاربران و اینکه آیا آنها در نظر گرفته می شوند عامل رتبه بندی.
این درست نیست که بگوییم نظرات وب سایت یک عامل رتبه بندی هستند، زیرا سایت شما صرفاً با اجازه دادن به کاربران برای گذاشتن نظرات، رتبه بهتری نخواهد داشت.
با این حال، بسته به آنچه کاربران در بخش نظرات تایپ میکنند، این امکان را دارند که به رتبهبندی جستجو کمک کنند.
در اینجا مولر ارزش سئوی نظرات کاربران را توضیح می دهد.
چگونه نظرات کاربران می توانند به سئو کمک کنند
نظرات کاربران می توانند ارزش سئو را در قالب موارد اضافی به صفحات وب اضافه کنند متن نوشته.
اگر کاربران در موضوع باقی بمانند و نظراتی را در رابطه با موضوع صفحه بگذارند، آن اطلاعات می تواند به رتبه بندی جستجو کمک کند.
نظرات مرتبط با موضوع صفحه وب می تواند به Google کمک کند تا محتوا را بهتر درک کند و بداند که برای کدام نوع جستجوها باید رتبه بندی کند.
مولر می گوید:
«آنچه که من فکر میکنم در آنجا با این نظرات واقعاً مفید است این است که اغلب مردم در مورد صفحه به زبان خودشان مینویسند و این اطلاعات کمی بیشتر در مورد اینکه چگونه میتوانیم این صفحه را در نتایج جستجو نشان دهیم به ما میدهد. بنابراین از این منظر، من فکر می کنم نظرات چیز خوبی در یک صفحه است.
برعکس آن هم درست است.
هنگامی که کاربران نظرات نامربوط را می گذارند، می توانند کیفیت کل صفحه را کاهش دهند.
نظرات خارج از موضوع ممکن است سیگنالهای متفاوتی را در مورد اینکه صفحه درباره چه چیزی است و کدام عبارتها باید نمایش داده شود به Google ارسال کند.
وب سایت ها مسئول نظرات کاربران هستند، حتی اگر این نظرات توسط افرادی نوشته شده باشد که مستقیماً به سایت وابسته نیستند.
اگر در وب سایت شما وجود دارد، مسئولیت آن بر عهده شماست.
برای مثال، نظراتی که حاوی پیوندهای هرزنامه هستند، ممکن است شما را در معرض جریمه یا تنزل رتبه در نتایج جستجو قرار دهند.
با این اوصاف، بهتر است نظرات را تنها زمانی مجاز کنید که بتوانید آنها را تعدیل کنید.
همانطور که مولر می گوید، بزرگترین چالش با نظرات کاربران، اطمینان از ماندن آنها در موضوع است:
بدیهی است که یافتن راهی برای حفظ آنها به روشی معقول گاهی دشوار است زیرا مردم آن نظرات را نیز اسپم می کنند و انواع چیزهای احمقانه در آنجا اتفاق می افتد. اما در کل، فکر میکنم اگر بتوانید راهی برای حفظ نظرات در یک صفحه وب پیدا کنید که به شما زمینه بیشتری بدهد و به افرادی که به روشهای مختلف جستجو میکنند کمک کند تا محتوای شما را نیز پیدا کنند.»
پاسخ مولر را در ویدئوی زیر بشنوید:
حذف نظرات ممکن است بر رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد
اگر وب سایت شما در حال حاضر اجازه نظرات را می دهد، به خاطر داشته باشید که حذف آنها می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد.
بسته به موقعیت شما، تأثیر ممکن است خوب یا بد باشد.
پاک کردن بخش نظراتی که مملو از محتوای نامربوط و/یا هرزنامه است ممکن است منجر به بهبود رتبهبندی شود.
از طرف دیگر، حذف نظراتی که زمینه ارزشمندی را به صفحات اضافه می کنند ممکن است منجر به افت رتبه شود.
مولر به تأثیر سئوی حذف نظرات وب سایت در یک Hangout قبلی پرداخت و اظهار داشت:
از دیدگاه ما، ما نظرات را بخشی از محتوا میدانیم… در نهایت اگر مردم صفحات شما را بر اساس نظرات موجود در آنجا پیدا کنند، اگر آن نظرات را حذف کنید، بدیهی است که ما نمیتوانیم صفحات شما را بر اساس آن پیدا کنیم. در آن.”
وقتی صحبت از نظرات کاربران می شود، جنبه های زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، زیرا می توانند به سئو کمک کنند و به سئو آسیب بزنند.
تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، فوریه ۲۰۲۲.