از جان مولر پرسیده شد که آیا نتایج جستجو در مقابل سایتهای کوچک انباشته میشوند و موقعیتی را ایجاد میکنند که به شرکتهای بزرگ مزیت میدهد. مولر اذعان داشت که رقابت با شرکت های بزرگ سخت است. اما او همچنین نشان داد که چگونه مزیت منحصر به بزرگی یک شرکت نیست.
همانطور که خواهید دید، سایت های بزرگ دارای معایبی هستند که یک سایت کوچک می تواند برای مزیت رقابتی از آنها استفاده کند.
آیا شرکت های کوچکتر شانسی دارند؟
شخصی که این سوال را میپرسد از جان مولر پرسید که آیا شرکتهای کوچکتر نسبت به شرکتهای بزرگتر ضرر دارند، زیرا چگونه تبلیغات نشاندادهشده برای جستجوهای خاص، نتایج جستجوی ارگانیک را به پایینتر از صفحه میکشاند و بیشتر دید جستجوی مارکهای کوچکتر را مخفی میکند.
شخص در پاتوق ساعات اداری Google پرسید:
آیا در برخی از صنایع، اگر تبلیغات Google Shopping در کنار تبلیغات نمایش داده شده در بالای جستجو اجرا شود، ناعادلانه خواهد بود، زیرا نتایج جستجوی ارگانیک و سازمان های کوچکتر را بیشتر و بیشتر به پایین صفحه سوق می دهد؟
آیا سازمان های کوچکتر شانس رقابت با شرکت های بزرگتر را دارند؟
رقابت با شرکت های بزرگ سخت است
این سوال بسیار مشخص بود، اما پاسخ مولر به این سوال از منظری کلیتر پرداخته بود، زیرا در پاسخ او حتی به وضعیت تبلیغات در کاهش رتبهبندی ارگانیک اشاره نکرد.
پاسخ مولر همچنین به این ایده پرداخت که آیا گوگل از برندهای بزرگتر حمایت می کند یا خیر.
جان مولر پاسخ داد:
«نمیدانم… فکر میکنم این تقریباً مانند یک سؤال فلسفی است.
از دیدگاه ما، قطعاً اینطور نیست که ما بخواهیم روی وب سایت های بزرگ یا هر چیز دیگری تمرکز کنیم.
اما از نقطهنظر عملی، بدیهی است که اگر شرکت کوچکی هستید و سعی میکنید با شرکتهای بزرگتر رقابت کنید، همیشه کار سختی خواهد بود.»
رقابت در مورد اندازه نیست
مولر در مرحله بعد از تاریخچه واقعی رتبه بندی جستجو استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه رقابت همیشه بر سر تلاش برای ایجاد یک وب سایت بهینه و تجربه کاربری بوده است و نه در مورد بزرگی سایت.
آنچه او گفت درست است. برندهای کوچکتر به راحتی از برندهای بزرگتر رقابت کردند زیرا شرکتهای بزرگ سالها طول کشید تا ارزش سئو را تشخیص دهند.
شیفتگی برندهای بزرگ به Macromedia Flash کمکی به سئو آنها نکرد اما برای سایت های کوچکی که بهتر می دانستند عالی بود.
مولر ادامه داد:
و به خصوص در وب، یکی از چیزهایی که در طول زمان متوجه شده ام این است که در ابتدا، بسیاری از شرکت های بزرگ اساساً در رابطه با وب بی کفایت بودند و وب سایت های وحشتناکی می ساختند.
و دید آنها در نتایج جستجو واقعا بد بود.
و ورود به وبسایتهای کوچک آسان بود و به نوعی میگفتند، خوب، اینجا وبسایت کوچک من یا کتابفروشی کوچک من است، و ناگهان محتوای شما برای تعداد زیادی از کاربران قابل مشاهده است.
و شما می توانید آن لحظه موفقیت را زودتر داشته باشید.
اما با گذشت زمان، از آنجایی که شرکت های بزرگ نیز ارزش جستجو و به طور کلی وب را می بینند، وب سایت های خود را توسعه داده اند.
آنها تیم های واقعاً شایسته ای دارند، آنها برای ایجاد یک تجربه وب فوق العاده سخت کار می کنند.
و این نوع برای شرکت های کوچکتر به این معنی است که به دست آوردن جایگاه در آنجا بسیار سخت تر است، به خصوص اگر بازار بسیار رقابتی موجود در آنجا وجود داشته باشد.
و کمتر مربوط به شرکت های بزرگ یا شرکت های کوچک است.
این واقعاً بیشتر در مورد محیط رقابتی به طور کلی است.
شرکت های کوچک برای رقابت باید روی نقاط قوت تمرکز کنند
اگرچه ممکن است به نظر برسد که برندهای بزرگ مزایای غیرقابل حلی دارند، اما واقعاً اینطور نیست.
یکی از دلایل رایجی که من متوجه میشوم که یک شرکت کوچک نمیتواند رتبهبندی کند این است که مسئول سئو اساساً فقط میداند:دستورالعمل ها” برای نحوه انجام سئو. اما آنها واقعا نمی دانند که جستجو چگونه کار می کند.
ضمن دانستن دستورات روت مانند “کلمات کلیدی خود را در عنوان و عنوان قرار دهید” نقطه شروعی برای سئو هستند، به سادگی در برابر شرکتی که درک پیشرفته تری از نحوه کار موتورهای جستجو دارد، رقابتی نیست.
این مانند تفاوت بین دانستن یک دستور غذا و درک نحوه آشپزی است.
فردی که دستور غذا را دارد، گوشت خوک کبابی خود را با استفاده از خامه سوپ قارچ و یک قوطی کولا درست می کند.
با تجربه محدود خود احساس می کنند که می توانند آشپزی کنند.
آنها می دانند چگونه از یک دستور العمل پیروی کنند. اما آنها در واقع نمی دانند نحوه پختن.
و این وضعیتی است که برخی سایتهای کوچکتر که در رقابت با مشکل مواجه هستند، معمولاً در آن قرار دارند.
بعضی اوقات (نه همیشه)، به این دلیل است که شکاف دانشی وجود دارد که آنها را از درک آنها باز می دارد. پتانسیل رقابتی سایت کوچک.
توصیه جان در مورد اینکه چگونه شرکت های کوچکتر می توانند رقابت کنند مفید است.
مولر ادامه داد:
و این چیزی است که در آن شما، به عنوان یک شرکت کوچک، احتمالاً باید بیشتر روی نقاط قوت خود و نقاط ضعف رقبا تمرکز کنید و سعی کنید زاویه ای را پیدا کنید که بتوانید در آن بدرخشید، جایی که افراد دیگر توانایی آن را ندارند. هم بدرخشد
که می تواند انواع خاصی از محتوا، یا مخاطبان خاص یا هر چیزی در این راستا باشد.
مثل اینکه با یک تجارت عادی و فیزیکی هم این کار را انجام می دهید.»
سایت های کوچک دارای نقاط قوت رقابتی هستند
حق با مولر است، سایتهای کوچکتر میتوانند مزایایی داشته باشند و کارهایی را انجام دهند که برندهای بزرگتر همیشه سرعت یا تمایلی برای تلاش ندارند.
سرعت یک مزیت کوچک سایت است. اما فقط زمانی مفید است که یک برنامه خوب پشت آن باشد.
مزیت دیگر جسارت در ایجاد لینک است.
برندهای بزرگتر همیشه اعصاب التماس کردن برای پیوند را ندارند. بی میلی به ریسک کردن، یک نقطه ضعف بزرگ برند است.
با ساختن سایتهای کوچکی که به سرعت برندهای بزرگتر را پشت سر گذاشتند، از نزدیک میدانم که جسارت یک مزیت است. سایتهایی با رتبهبندی برتر در صنایع مختلف وجود دارند که کارشان کوچک است.
آیا سایت های کوچک شانس رقابت با سازمان های بزرگتر را دارند؟ بله آنها انجام می دهند.
اما رقابت در سال 2022 صرف نظر از اندازه شرکت سخت تر است.
نقل قول
آیا سایت های کوچک می توانند با برندهای بزرگ رقابت کنند؟
ساعت 38:15 دقیقه تماشا کنید: