با دسترسی به میلیونها ایمیل و نمایههای تجاری، Google از منابع گسترده خود برای اطلاعرسانی به کسبوکارها در مورد قوانین فناوری از طریق ایمیل و وبسایتهای متعدد استفاده میکند.
افرادی که نمایههای کسبوکار Google دارند یا از سایر داراییهای Google استفاده میکنند، ممکن است متوجه ایمیلی شده باشند که در مورد قوانین آتی که میتواند بر کسبوکارشان تأثیر بگذارد هشدار میدهد.
علاوه بر ایمیلها، گوگل وبلاگهایی نوشته و وبسایتهایی راهاندازی کرده است تا مردم را در مورد عواقب احتمالی این صورتحسابها آموزش دهد.
لوایح ضد فناوری، مانند قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکا، برای جلوگیری از استفاده شرکت هایی مانند گوگل از پلتفرم های آنلاین خود برای رفتارهای تبعیض آمیز کار می کند.
گوگل و دیگر شرکتهای بزرگ فناوری در حال تجمع برای لغو لایحه اخیر هستند.
تلاش های مردمی توسط گوگل
با توجه به BillHartzer.com، این ایمیل بیان میکند که این لایحه برای مشاغلی که از ابزارهای دیجیتالی مانند Google Ads، Gmail، Google Analytics و Docs استفاده میکنند، «عواقب ناخواسته» دارد. همچنین بیان میکند که بر فهرستهای موجود در جستجوی Google و Maps تأثیر میگذارد.
در ادامه این ایمیل آمده است که این صورتحساب، یافتن کسب و کار شما را برای افراد سختتر میکند، به بهرهوری آسیب میرساند، و برای شما هزینه و زمان دارد.
Google نام صورتحساب، اطلاعاتی درباره مکانهایی که افراد میتوانند آن را بخوانند، یا هر ویژگی قابل شناسایی دیگری که خوانندگان میتوانند برای یافتن آن به تنهایی از آن استفاده کنند، درج نمیکند.
این نشان دهنده تلاش گوگل برای ایجاد روایت خود در مورد لایحه پیشنهادی است، به جای اینکه کسب و کارها را تشویق کند تا با جستجوی اطلاعات در جاهای دیگر به نتایج خود برسند.
قانون نوآوری و انتخاب آنلاین آمریکا چیست؟
این لایحه یک تلاش دو حزبی است که برای از بین بردن بالهای پلتفرمهای آنلاین بزرگ برای نقض قوانین ضد انحصار و انتخاب مصرفکننده طراحی شده است.
برخی از بزرگترین شرکت هایی که این لایحه را تحت تاثیر قرار داده اند عبارتند از اپل، آمازون، متا و گوگل.
همه آنها هدف هستند زیرا بیش از 50 میلیون کاربر فعال ماهانه (یا 100000 کاربر تجاری) دارند، ارزش بازار سالانه دارند (یا فروش خالص ایالات متحده بیش از 550 میلیارد دلار) و به عنوان یک شریک تجاری مهم برای کاربران تجاری خود عمل می کنند. به زبان لایحه
انتخاب مشتری و حفظ حریم خصوصی مدتهاست که مسئلهای است زیرا شرکتهایی مانند Google از دادهها و اطلاعات مصرفکننده برای اهداف خود استفاده میکنند.
این لایحه به آژانس های ضد انحصار فدرال این امکان را می دهد که برای رفتارهای زیر مجازات های مدنی و احکام صادر کنند:
- ترجیحات ناعادلانه برای محصولات پلت فرم آنلاین نسبت به سایر مشاغل.
- محدود کردن محصولات توسط شرکت هایی که با این پلتفرم رقابت می کنند.
- استفاده از شیوه های تبعیض آمیز در اجرای شرایط خدمات که ممکن است به رقابت آسیب برساند.
- استفاده از دادههای غیرعمومی که توسط کاربران تجاری پلتفرم به دست آمده یا تولید شدهاند تا محصولات پلتفرم را بر تجارت ترجیح دهند.
- محدود کردن یا ممانعت از برنامههای نرمافزاری از پیش نصبشده روی پلتفرم یا تغییر تنظیمات پیشفرض روی پلتفرم که افراد را به سمت محصولات خود هدایت میکند.
- انتقام گرفتن از کاربرانی که نگرانیهای خود را گزارش میکنند.
زبان این لایحه مبهم است، دقیقاً مانند زبان اولیه قانون حفاظت از داده های بریتانیا در سال 2018 که باعث شد بسیاری از کسب و کارها در مورد نحوه پیروی از مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) ذهن خود را درگیر کنند.
موافقان این لایحه می گویند که این لایحه رفتارهای تبعیض آمیز را از بین می برد. مخالفان می گویند که تأثیر منفی بر مصرف کنندگان و مشاغل دارد.
جزئیات وب سایت گوگل مخالفت
تلاشهای گوگل برای منحرف کردن این لایحه شامل وبسایتی است که مسائل را به تفصیل شرح میدهد و به افراد اجازه میدهد نامههایی را با پیامی از پیش نوشته شده در مخالفت با این لایحه برای نماینده کنگره ارسال کنند.
این وب سایت به جزئیات در مورد چگونگی تأثیر این صورتحساب بر تجارت می پردازد، از جمله:
- حذف شماره تلفن، آدرس و ساعات کاری از جستجوی Google و Maps.
- قطع ارتباط محصولات تبلیغاتی Google از یکدیگر و Google Analytics.
- Gmail، Docs و Calendar را تقسیم کنید تا دیگر با هم کار نکنند.
این وبسایت همچنین دارای بخش پرسشهای متداول گستردهای است که به جزئیات مسائل خاصی مانند ایمنی اینترنت و فهرستبندی گروههایی که در مورد این لایحه نگرانیهایی دارند از جمله:
- اتاق بازرگانی ایالات متحده
- شورای بازرگانی متصل
- اتاق سیاه آمریکا
- ائتلاف لاتین
- اتاق پیشرفت
- اتاق بازرگانی و کارآفرینی آمریکایی جزیرهنشین آسیا/اقیانوسیه
این وب سایت همچنین دارای پیوندی به وبلاگ Google است که در آن کنت واکر، رئیس امور جهانی و مدیر ارشد حقوقی، گوگل و آلفابت، به جزئیات درباره نگرانی های گوگل در مورد این لایحه و همچنین اصلاحات اخیر در آن می پردازد.
آیا تلاش های گوگل نیاز به لایحه را ثابت می کند؟
گوگل از پلتفرم و اطلاعات خود برای ارسال ایمیل به مصرفکنندگان و کسبوکارها استفاده کرد تا با نشان دادن اینکه چگونه صورتحسابهای ضد فناوری میتوانند بر آنها تأثیر بگذارند، مخالفت با این لایحه را محکوم کند. ایمیل یک طرفه به اندازه خود صورت حساب مبهم است.
آیا گوگل با ارائه یک پیشنهاد یک طرفه به مشتریان خود که دستور کار شرکت را پیش می برد، نیاز به چنین لایحه ای را اثبات می کند؟
این قانون برای محافظت از کسب و کارها در برابر چنگال آهنین شرکت های عظیمی مانند گوگل و آمازون طراحی شده است. گوگل میگوید که ضررش بیشتر از فایده است.
در نهایت، تصمیم برای تصویب این لایحه و همچنین زبان آن بر عهده کنگره است. واضح است که گوگل و سایر شرکتهایی که تحت تأثیر این لایحه قرار گرفتهاند به تلاشهای خود برای تغییر یا حذف صورتحسابهای ضد فناوری ادامه خواهند داد.
تصویر ویژه: max.ku/Shutterstock