YouTube «تراشه‌های جستجو» را روی دسک‌تاپ آزمایش می‌کند

یوتیوب در حال آزمایش روش جدیدی برای جستجوی ویدیوها در دسکتاپ با «تراشه‌های جستجو» است که به کاربران امکان می‌دهد نتایج را با کلمات کلیدی پیشنهادی اصلاح کنند.

برای سازندگان ویدیو، این ویژگی می‌تواند به شانس بیشتری برای کشف محتوای شما منجر شود.

تراشه های جستجو شبیه به پیشنهادات جستجو در پایین SERP های گوگل هستند و به روشی مشابه رفتار می کنند.

کاربران می توانند جستجوهای ویدئویی را با کلیک بر روی یک تراشه جستجو اصلاح کنند تا ارتباط نتایج جستجوی خود را افزایش دهند.

به عنوان مثال، جستجوی “وردپرس” می تواند با کلیک یک دکمه به جستجوی “آموزش وب سایت تجارت الکترونیک وردپرس” تبدیل شود.

این برای کانال هایی با ویدیوهایی که برای کلمات کلیدی طولانی رتبه بندی می شوند عالی است.

برای کاربران، این می‌تواند یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند آسان‌تر کند. آنها می‌توانند با یک موضوع کلی شروع کنند و با تراشه‌های جستجو عمیق‌تر شوند.

تراشه‌های جستجوی YouTube روی دسک‌تاپ – ویژگی آزمایشی

YouTube در حال حاضر تراشه‌های جستجو را به عنوان یک ویژگی آزمایشی برای اعضای Premium آزمایش می‌کند.

یکی از مزایای YouTube Premium این است که می‌توانید ویژگی‌های جدید را قبل از انتشار برای همه آزمایش کنید.

تراشه‌های جستجو آخرین آزمایش و یکی از معدود تست‌هایی است که روی نتایج جستجو متمرکز شده‌ام.

پیش از این، یوتیوب جستجوی صوتی را روی دسکتاپ به عنوان آزمایشی برای کاربران Premium آزمایش کرد که در نهایت برای همه کاربران عرضه شد.

اگر بازخورد مثبت کافی وجود داشته باشد، ممکن است همین اتفاق برای چیپ های جستجو بیفتد.

“تراشه های جستجو” چگونه به نظر می رسند؟

اگر مشترک Premium هستید، ممکن است دفعه بعد که از YouTube روی دسک تاپ بازدید می کنید کادر گفتگوی زیر را ببینید.

YouTube «تراشه‌های جستجو» را روی دسک‌تاپ آزمایش می‌کنداسکرین شات از YouTube.com، مارس ۲۰۲۲.

با کلیک بر روی “Try It” به صفحه ای وارد می شوید که می توانید این ویژگی را فعال کنید.

YouTube Premium امکان آزمایش یک ویژگی را در یک زمان فراهم می‌کند، اما می‌توانید هر چند بار که می‌خواهید از طریق آنها استفاده کنید.

YouTube «تراشه‌های جستجو» را روی دسک‌تاپ آزمایش می‌کنداسکرین شات از YouTube.com/new، مارس ۲۰۲۲.

مثال متحرک YouTube پر جنب و جوش تر از آن چیزی است که این ویژگی در عمل به نظر می رسد.

تراشه های جستجو در واقع فقط کلمات کلیدی در حباب هایی هستند که در زیر نوار جستجو ظاهر می شوند.

با همان مثال «وردپرس»، در اینجا یک SERP YouTube با تراشه‌های جستجو فعال است:

YouTube «تراشه‌های جستجو» را روی دسک‌تاپ آزمایش می‌کنداسکرین شات از YouTube.com، مارس ۲۰۲۲.

از آنجا می توانید روی یک تراشه جستجو کلیک کنید تا نتایج را بیشتر محدود کنید.

با این حال، شما فقط می توانید نتایج را تا یک سطح اصلاح کنید. بنابراین نمی توانید برای پر کردن پیشنهادات بیشتر روی تراشه ها کلیک کنید.

من متوجه شده ام که اگر جستجوی شما به اندازه کافی گسترده نباشد، تراشه های جستجو به هیچ وجه پر نمی شوند. برای مثال، اگر با وارد کردن «آموزش وب‌سایت رایگان وردپرس» در کادر جستجو شروع کنید، YouTube هیچ تراشه‌ای را نشان نمی‌دهد.

تراشه‌های جستجوی YouTube در آزمایش برای مدت زمان محدود

یوتیوب از هم‌اکنون تا 14 آوریل تراشه‌های جستجو را آزمایش می‌کند. شاید در ماه‌های آینده شاهد عرضه گسترده‌تر این ویژگی باشیم.

یکی دیگر از موارد استفاده بالقوه برای تراشه های جستجو، تحقیق کلمات کلیدی است. یوتیوب نمی گوید کلمات کلیدی پیشنهادی بر اساس چه چیزی هستند، اما به احتمال زیاد از جستجوهای مرتبط هستند.

اگر اینطور است، این مجموعه دیگری از داده‌ها است که می‌توانید برای مشاهده آنچه که افراد در جستجوی آن هستند استفاده کنید.

کلمات کلیدی پیشنهاد شده در تراشه‌های جستجو همیشه با پیشنهادات تکمیل خودکار یکسان نیستند، بنابراین ممکن است ایده‌هایی پیدا کنید که هنوز به آن‌ها برخورد نکرده‌اید.


منبع: یوتیوب

تصویر ویژه: استودیو پست مدرن / شاتر استوک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور