12 بهترین ابزار تجزیه و تحلیل سئو برای وب سایت شما در سال 2023

بر کسی پوشیده نیست که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به مخاطبان هدف شما اجازه می دهد کسب و کار شما را کشف کنند و آنها را به وب سایت شما هدایت کند. چگونه می دانید که استراتژی سئوی وب سایت شما به طور موثر کار خود را انجام می دهد؟

با ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو، لازم نیست یک بازی حدس زدن انجام دهید. شما داده ها و بینش هایی در مورد سلامت سئو سایت خود دریافت خواهید کرد تا بتوانید فرصت های رشد را شناسایی کنید.

اگر برای شناسایی ابزار تحلیل سئو به کمک نیاز دارید، اجازه دهید این پست وبلاگ شما را راهنمایی کند. این موضوعات را مورد بحث قرار می دهد و به شما امکان می دهد بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل SEO را برای کسب و کار خود انتخاب کنید:

با خیال راحت به هر موضوعی که می خواهید در آن غواصی کنید بپرید. وقتی اینجا هستید، جستجوگر سئوی رایگان ما را امتحان کنید تا معیارها و بینش های کلیدی وب سایت خود را دریافت کنید، که می تواند استراتژی سئوی شما را راهنمایی کند.

آیا به دنبال ابزار حسابرسی سئوی همه در یک هستید؟ شما آن را پیدا کرده اید.

جستجوگر سئو داده هایی را در مورد معیارهای کلیدی به شما ارائه می دهد:

  • امتیاز سئو کامل
  • درجه محتوا
  • تجزیه و تحلیل سرعت سایت
  • و بیشتر.
12 بهترین ابزار تجزیه و تحلیل سئو برای وب سایت شما در سال 2023

ابزار تحلیل سئو چیست؟

ابزار تجزیه و تحلیل سئو نرم افزار یا برنامه ای است که توانایی وب سایت شما را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ بررسی می کند. سلامت سئوی وب سایت شما را ارزیابی می کند و به دنبال فرصت هایی برای بهبود سئوی شما می گردد.

12 بهترین ابزار تحلیل سئو

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا 15 مورد از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو آورده شده است. به یک ابزار رایگان نیاز دارید؟ لیست ابزارهای تجزیه و تحلیل رایگان را بررسی کنید:

ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو رایگان

در اینجا خلاصه ای از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو رایگان آورده شده است:

1. گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک ابزار تجزیه و تحلیل سئو رایگان است

قیمت گذاری: نسخه رایگان در دسترس است—نسخه پریمیوم، Google Analytics 360، بسته های قیمت گذاری بر اساس حجم بازدید دارد

گوگل آنالیتیکس ممکن است رایگان باشد، اما این ابزار تجزیه و تحلیل سئو بسیار خوب است. هنگامی که با کنسول جستجوی گوگل جفت می‌شوید، می‌توانید داده‌های سئوی وب‌سایت خود را در یک پلتفرم جمع‌آوری کنید و شناسایی عملکرد سایت خود را برای کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید آسان می‌کند.

علاوه بر این، Google Analytics شما را قادر می سازد:

  • مشاهده داده های ترافیک وب سایت در زمان واقعی: می‌توانید فعالیت سایت را در صورت وقوع نظارت کنید تا بدانید که مخاطبان شما چگونه به کمپین‌های شما پاسخ می‌دهند.
  • ترافیک ارجاعی را شناسایی کنید: کدام سایت ها باعث افزایش ترافیک سایت شما می شوند؟ اگر بک لینک هایی از ترافیک جعلی مشاهده کردید که به طور بالقوه می تواند به سئوی شما آسیب برساند، می توانید بلافاصله آنها را حذف کنید.
  • ردیابی معیارهای تعامل: بازدیدکنندگان شما چه مدت در صفحات فرود شما می مانند؟ آیا آنها بر روی تماس برای اقدام شما (CTA) کلیک می کنند یا از سایت شما خارج می شوند؟ دریابید که آیا مخاطبان شما با سایت شما درگیر هستند یا صفحات شما را بدون انجام اقدام مورد نظر شما ترک می کنند.

2. کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل

قیمت گذاری: رایگان

کنسول جستجوی گوگل ابزاری مفید برای انجام تحلیل اولیه سئوی وب سایت شما یا بررسی استراتژی سئوی خود برای کلمات کلیدی است. این وب سایت شما را تحت نظر، اشکال زدایی و بهینه سازی می کند و شما را قادر می سازد:

  • خطاهای خزیدن در وب سایت خود را شناسایی کنید: هنگامی که یک موتور جستجو سعی می کند به صفحات شما دسترسی پیدا کند، خطای خزیدن رخ می دهد. با کمک کنسول جستجوی گوگل می توانید خطاهای خزیدن را رفع اشکال کنید.
  • کلمات کلیدی را تعیین کنید که صفحات وب شما برای آنها رتبه بندی می شوند: اگر صفحات خود را ممیزی می کنید، دانستن کلمات کلیدی که صفحات وب شما در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می شوند مفید است.
  • فهرست گوگل وب سایت خود را بررسی کنید: با کمک کنسول جستجوی گوگل می توانید ببینید چه تعداد از صفحات شما در فهرست گوگل قرار دارند. برای اینکه خزنده های گوگل صفحات شما را پیدا کرده و در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش دهند، باید در فهرست گوگل قرار بگیرند.

3. Google PageSpeed ​​Insights

Google PageSpeed ​​Insights

قیمت گذاری: رایگان

زمان بارگذاری سرعت صفحه یک عامل مهم رتبه بندی سئو در صفحه است زیرا بر تجربه بازدیدکنندگان سایت شما در سایت شما تأثیر می گذارد. طبق گفته Think With Google، سرعت بارگذاری ایده آل صفحه کمتر از 1.3 ثانیه است.

آیا می خواهید بدانید که آیا صفحات شما با این رقم ایده آل در دسکتاپ یا دستگاه های تلفن همراه مطابقت دارد؟ URL خود را در Google PageSpeed ​​Insights وارد کنید. این ابزار رایگان تجزیه و تحلیل سئو به شما می گوید که صفحه شما با توجه به معیارهای مختلف با چه سرعتی بارگذاری می شود. همچنین پیشنهاداتی برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه به شما می دهد.

4. Google Mobile-Friendly Test

تست دوستانه Google Mobile

قیمت گذاری: رایگان

واقعیت جالب: گوگل از نمایه سازی موبایل اول استفاده می کند، تمرینی برای رتبه بندی یک وب سایت بر اساس نسخه موبایل آن.

اگر می خواهید صفحات شما در SERP رتبه بندی شوند، با استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل SEO، مطمئن شوید که آنها برای موبایل مناسب هستند. Google Mobile-Friendly Test شما را از خطاهای پیش آمده مطلع می کند تا بدانید چه چیزی را باید برطرف کنید.

5. ابزار وب مستر بینگ

ابزار وب مستر بینگ

قیمت گذاری: رایگان

Bing Webmaster Tools ابزارهای گزارش دهی و تشخیصی را برای بهبود سئوی شما در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، مجموعه ابزار به شما امکان می دهد:

  • بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید
  • انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • انجام اسکن سایت برای شناسایی خطاهای فنی سئو

6. جستجوگر SEO WebFX

قیمت گذاری: رایگان

جستجوگر سئو ما بینش هایی را در مورد جنبه های مهم سئو وب سایت شما به شما می دهد. URL و ایمیل خود را وارد کنید و گزارش دقیق سئوی وب سایت را دریافت خواهید کرد.

با امتیاز کلی سئوی وب سایت شما شروع می شود. سپس یک ممیزی دقیق از وب سایت شما ارائه می دهد:

جستجوگر سئو به شما می گوید که کدام بخش از وب سایت شما نیاز به بهینه سازی دارد، تاثیر بهینه سازی و پیچیدگی کار پیشنهادی.

جستجوگر SEO WebFX

7. SEOlyzer

SEOlyzer

قیمت گذاری: رایگان

آیا می خواهید بدانید موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند؟ از SEOlyzer، یک ابزار رایگان خزیدن سایت و تجزیه و تحلیل گزارش استفاده کنید. کدهای خطا، تغییر مسیرها و عملکرد سرعت صفحه سایت شما را شناسایی می کند.

از آن برای نظارت بر مشکلات سئوی خود و شناسایی صفحاتی که برای افزایش ترافیک و بهبود نتایج خود اولویت بندی کنید، استفاده کنید.

8. سئو لرزه

زلزله سئو

قیمت: رایگان

SEOquake یک برنامه افزودنی گوگل کروم است که ممیزی SEO را در صفحه به صورت رایگان انجام می دهد. همچنین لینک های داخلی و خارجی شما را بررسی می کند. اگر نیاز دارید که تجزیه و تحلیل سئوی خود را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید، SEOquake شما را قادر می سازد تا نتایج تجزیه و تحلیل SEO خود را صادر کنید.

ابزارهای تحلیل سئوی پولی

ابزارهای تحلیل سئوی پولی قیمت بهترین برای
اهرفس از 99 دلار در ماه شروع می شود تحقیق رقابتی
Moz Pro از 99 دلار در ماه شروع می شود خزیدن سایت شما
SEMRush از 119.95 دلار در ماه شروع می شود تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت شما در برابر رقیب شما
Screaming Frog SEO Spider 259 دلار در سال ممیزی SEO

9. احرف

اهرفس

قیمت: از 99 دلار در ماه شروع می شود

Ahrefs مجموعه ای از ابزارهای SEO است که می تواند موارد زیر را انجام دهد:

  • ممیزی سایت: تمام صفحات وب شما را برای محاسبه امتیاز کلی وب سایت شما بررسی می کند
  • تحقیق رقابتی: با استفاده از ابزار Site Explorer، می‌توانید داده‌های ترافیک ارگانیک، بک لینک‌ها و داده‌های ترافیک پولی URL رقیب را بررسی کنید.
  • رتبه صفحه خود را پیگیری کنید: Rank Tracker رتبه و عملکرد وب سایت شما را در مقابل رقبای شما بررسی می کند.
  • تحقیق کلمات کلیدی: می توانید حجم جستجوی ماهانه و نرخ کلیک کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را ایجاد کنید.

10. Moz Pro

ابزار تحلیل سئو MOZ

قیمت: از 99 دلار در ماه شروع می شود — آزمایشی رایگان 30 روزه در دسترس است

Moz Pro چندین ویژگی دارد:

  • کاوشگر کلمات کلیدی: Moz Pro یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی دارد که به شما کلمات کلیدی را می گوید که مخاطبان شما هنگام جستجوی کسب و کاری مانند شما یا محصولی که ارائه می دهید استفاده می کنند.
  • خزیدن سایت: این ابزار به دنبال مشکلاتی مانند تغییر مسیر در سایت شما است تا بتوانید فوراً آنها را برطرف کنید.
  • بهینه سازی در صفحه: Moz Pro دارای ویژگی است که محتوای درون صفحه شما را بررسی می کند و پیشنهاداتی برای بهینه سازی آنها ارائه می دهد.
  • پیوند اکسپلورر: لینک بیلدینگ یک عنصر حیاتی در سئو است. Moz’s Link Explorer به شما امکان می دهد بک لینک های صفحه یا رقبا را بررسی کنید.

11. SEMRush

SEMrush

قیمت: از 119.95 دلار در ماه شروع می شود

جعبه ابزار SEO SEMRush یک داشبورد SEO است که به شما امکان می دهد تحقیقات رقابتی را برای شناسایی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند و دامنه های مراجعه کننده به سایت های آنها انجام دهید.

همچنین به شما امکان می‌دهد تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را کشف کنید. تلاش های شما برای ایجاد لینک نیز از استفاده از ابزار SEMRush سود می برد که می تواند بک لینک های سایت و رقبای شما را تجزیه و تحلیل کند.

12. قورباغه جیغ

قورباغه جیغ

قیمت: 259 دلار در سال — نسخه رایگان و محدود موجود است

Screaming Frog یک ابزار ممیزی SEO است که بینش هایی را در مورد مسائل رایج سئو یک وب سایت ارائه می دهد. همچنین شما را از محتوای تکراری و تغییر مسیرهای نادرست مطلع می کند تا بتوانید بلافاصله آنها را برطرف کنید.

چرا تحلیل سئو مهم است؟

تجزیه و تحلیل سئو برای مشاغلی مانند شما که به دنبال بهبود بازده خود از وب سایت خود هستند، مهم است.

آنها می گویند شما می توانید آنچه را که می توانید اندازه گیری کنید، بهبود بخشید. با تجزیه و تحلیل سئوی وب سایت خود، معیاری دارید که می خواهید آن را بهبود ببخشید.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل سئوی شما به شما امکان می دهد بک لینک های رقبا و کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می شوند را کشف کنید. شما می توانید از این بینش برای تقویت استراتژی سئوی خود استفاده کنید.

کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما

مشاهده نتایج بیشتر

WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:

3 میلیارد دلار

در درآمد مشتری

7.8 میلیون

سرنخ برای مشتریان ما

5.2 میلیون

تماس های تلفنی مشتری

استراتژی سئوی خود را با ابزارهای مناسب تحلیل سئو تقویت کنید

ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو داده ها و بینش هایی در مورد سلامت سئو سایت و حتی رقبای شما ارائه می دهند. در نتیجه، می توانید فرصت هایی را برای بهبود استراتژی سئوی خود شناسایی کنید.

اگر برای انتخاب ابزارهای تحلیل سئوی مناسب و بهبود استراتژی سئوی خود به کمک نیاز دارید، به دنبال WebFX نباشید. ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل هستیم که استراتژی‌های SEO مبتنی بر نتایج را برای مشتریان خود ایجاد می‌کنیم.

علاوه بر این، نرم افزار بازاریابی اختصاصی ما، MarketingCloudFX، به شما کمک می کند ROI بازاریابی خود را از منابع آنلاین و آفلاین پیگیری کنید. در نتیجه، می‌توانید درک کنید که چگونه استراتژی‌های سئوی شما به نتیجه نهایی شما کمک می‌کند و چگونه می‌توانید کمپین‌های دیگر خود را برای رشد کسب‌وکار خود بهبود بخشید.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات سئوی ما!