3 روشی که ما از Google Maps برای حمایت از مردم در سراسر آسیا و اقیانوسیه استفاده کرده ایم

نقشه گوگل ریشه در منطقه آسیا و اقیانوسیه دارد. در سال 2004، دو استرالیایی و دو دانمارکی در سیدنی فناوری را ایجاد کردند که زیربنای Google Maps بود، سرویسی که اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه از آن استفاده می‌کند.

هنگامی که ما برای اولین بار نقشه ها را در سال 2005 راه اندازی کردیم، بر روی نقشه برداری از جهان متمرکز بودیم – اساساً یک نسخه دیجیتالی از یک نقشه کاغذی ایجاد کردیم. در آن زمان، این ایده ناشناخته بود، و ما حتی مطمئن نبودیم که ممکن است یا نه. اما کم کم، ما Google Maps را در طول زمان برای انجام این کار و بسیاری موارد دیگر تکامل دادیم.

من 16 سال است که در منطقه آسیا و اقیانوسیه روی نقشه ها کار می کنم. و من کارمندان Google را در اینجا دیده‌ام که بر اساس تجربیات روزمره مردم فناوری جدیدی ایجاد می‌کنند – چه یک موتور سواری که با عجله به مدرسه در جاکارتا می‌رود، چه مسافری در توکیو که از میانبر استفاده می‌کند. و تنوع محض آسیا و اقیانوسیه الهام بخش برخی از موارد استفاده است که بسیار فراتر از منطقه مفید بوده است.

در اینجا سه ​​روش Google Maps برای بهبود زندگی مردم در آسیا و اقیانوسیه آورده شده است.

الهام بخش ویژگی های جدید از منطقه

بسیاری از مردم آسیا از موتور سیکلت به عنوان وسیله اصلی حمل و نقل خود استفاده می کنند، اما اغلب از جاده های بدون علامت و بدون آسفالت استفاده می کنند که برای جابجایی اتومبیل بسیار کوچک است. در سال 2017، تیمی را به هند فرستادیم تا با جامعه موتورسواران کار کنند و مسیرهای پیشنهادی خود را بهبود بخشند تا کوچه‌ها را نیز در بر گیرند، و جاده‌هایی را که استفاده از دو چرخ در آن ممنوع است، حذف کنیم. حالت دو چرخ ابتدا در هند راه اندازی شد، سپس چند ماه بعد در اندونزی و سپس بسیاری از جاهای دیگر که سفر با موتور در آنها رایج است: مالزی، هنگ کنگ، سنگاپور، تایوان، تایلند – و حتی فراتر از آسیا، به کنیا. .

فراتر از حالت دو چرخ، تیم‌های نقشه‌های ما در آسیا و اقیانوسیه نوآوری‌های دیگری را ایجاد کرده‌اند که جهانی شده‌اند. برای مثال، تیم توکیو ما برگه کاوش را راه‌اندازی کرد، که فید قابل پیمایشی از عکس‌های اخیر آپلود شده توسط کاربر و بررسی مکان‌های نزدیک شما را نشان می‌دهد. با الهام از کتاب‌های راهنمای عکس‌مرکزی که در شرق آسیا پرطرفدار است، این روشی برای کشف محتوا است که صرفاً بر اساس تصاویر بصری است – چه یک غذای معروف در رستوران یا گل‌های فصلی در پارک محله شما. ژاپن به شدت به ارتباطات بصری متکی است و بنابراین این یکی از مهندسان توکیویی ما بود که برای اولین بار شروع به پوشاندن عکس‌های غیر خیابانی مانند ساختمان‌ها و درختان روی نقشه‌ها کرد. و این روزها، پوشش‌های عکس را در سراسر Maps می‌بینید که تجربه مرور بصری بسیار غنی‌تری را ایجاد می‌کند.

ارائه کمک های اضطراری

هنگامی که زمین لرزه توهوکو در سال 2011 ژاپن را لرزاند، این دومین زمین لرزه بزرگی بود که تاکنون در این کشور ثبت شده است. این یک سونامی عظیم ایجاد کرد که با خود قطعی برق و انتشار مواد رادیواکتیو به مناطق اطراف را به همراه داشت. تیم‌های واکنش به بحران ما به سرعت وارد عمل شدند و نقشه‌های مختلفی برای نشان دادن قطعی برق، مناطق رادیواکتیو و جاده‌هایی که هنوز برای رانندگی باز هستند ایجاد کردند. این لحظه نقطه عطفی بود، زیرا این اولین بار بود که ژاپن واقعاً از ابزارهای دیجیتال برای واکنش به بحران استفاده می کرد. به یاد دارم که یک راننده کامیون به من مراجعه کرد زیرا از نقشه قابل رانندگی که برای رساندن تجهیزات به مناطق آسیب دیده از آن استفاده کرده بود بسیار سپاسگزار بود. از آن زمان، ما با انجمن هواشناسی ژاپن کار کرده ایم تا قابلیت های جدید تجسم زلزله و همچنین قابلیت های جدید ردیابی طوفان را ارائه دهیم.

در خارج از ژاپن، ما همچنین به کشورهای دیگر در واکنش به بحران خود کمک کرده ایم – از سونامی در اندونزی تا زلزله کرایست چرچ در نیوزیلند.

کمک به افراد در کاوش در آسیا و اقیانوسیه با نمای خیابان

اطلاعات نقشه برداری همچنین به مناطق آسیب دیده از سونامی کمک کرد، به روشی دیگر: با عمل به عنوان یک آرشیو دیجیتال و کمک به یادآوری، به لطف فناوری نمای خیابان ما. استریت ویو در سال 2007 در ایالات متحده راه اندازی شد و سال بعد به ژاپن و استرالیا آمد.

امروزه، نمای خیابان به مردم کمک می کند تا به طور مجازی در سراسر منطقه کاوش کنند: از اعماق دیواره مرجانی بزرگ، در سراسر صحرا در پارک ملی Uluru-Kata Tjuta، در داخل یک آتشفشان فعال در نیوزیلند، تا معابد Angkor Wat، تا کوه. یوشان در تایوان، و “با کمک شرکای محلی” به شهرهای سراسر هند.

نمای خیابان نه تنها به افراد کمک می‌کند تا به صورت مجازی کاوش کنند، بلکه بخش مهمی از نحوه نقشه‌برداری ما است – به شما امکان می‌دهد به‌روزترین اطلاعات را در مورد جهان ببینید و پایه‌ای برای همه‌جانبه‌تر و شهودی‌تر ایجاد کند. نقشه با استفاده از آخرین فناوری هوش مصنوعی، ما توانسته ایم نماهای جدیدی را به نقشه بیاوریم. برای مثال، لنز در Maps به شما کمک می‌کند چیزهایی مانند مغازه‌ها یا دستگاه‌های خودپرداز را در طول مسیر خود پیدا کنید، و نمای همه جانبه به شما کمک می‌کند قبل از بازدید از مکان، وضعیت زمین، آب و هوا و شلوغی را درک کنید.

من مفتخرم که اینجا در آسیا و اقیانوسیه، توانسته ایم از تجربیات شخصی خود برای ایجاد یک محصول جهانی بهتر برای جهان استفاده کنیم.