یوتیوب دوئت های TikTok را با “Collab” برای فیلم های کوتاه به چالش می کشد

یوتیوب ویژگی جدید «Collab» را برای محصول ویدیویی کوتاه Shorts خود راه‌اندازی کرده است که به سازندگان اجازه می‌دهد تا ویدیوها و Shorts موجود یوتیوب را در قالب صفحه تقسیم‌شده ریمیکس کنند و به آنها پاسخ دهند.

عرضه کامل در اندروید و iOS به‌روزرسانی را نشان می‌دهد که می‌تواند نحوه ساخت و توزیع محتوا در پلتفرم را تغییر دهد.

خلاقیت مشارکتی رها شد

با Collab، سازندگان Shorts اکنون می‌توانند ویدیوهای کوتاه خود را در کنار یک ویدیوی انتخابی خود از کاتالوگ YouTube تا 60 ثانیه ضبط کنند.

ابزار جدید گزینه‌هایی را برای طرح‌بندی‌های مختلف کنار هم، تصویر در تصویر و جلوه‌های صفحه سبز فراهم می‌کند – فرصت‌های خلاقانه‌ای را برای واکنش به محتوا، همکاری و تغییر کاربری محتوا باز می‌کند.

“Collab” چگونه کار می کند؟

برای استفاده از ویژگی Collab مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به صفحه تماشای ویدیویی که می‌خواهند دوباره میکس کنند بروید.
  2. روی نماد «ریمیکس» کلیک کنید و «همکاری» را انتخاب کنید.
  3. بخشی را تا 60 ثانیه از ویدیو برای نمونه انتخاب کنید.
  4. از میان گزینه‌های مختلف طرح‌بندی که با دیدگاه خلاقانه آن‌ها همخوانی دارد، انتخاب کنید.
  5. Short آنها را در کنار ویدیوی اصلی ضبط کنید، که به طور همزمان پخش می شود.

خیابانی جدید برای بازاریابان

ویژگی جدید «Collab» ویدیوی اصلی و محتوای ایجاد شده توسط کاربر را در کنار هم نمایش می‌دهد و کاربران را قادر می‌سازد تا پاسخ‌ها، دوئت‌ها و تفسیرهای جدیدی از ویدیوهای موجود بسازند.

این قابلیت به بازاریابان دیجیتال اجازه می دهد تا از محتوای تولید شده توسط کاربر برای تقویت پیام های برند استفاده کنند.

به‌علاوه، «Collab» پتانسیل افزایش تعامل با ویدیوهای مارک‌دار و الهام بخشیدن به کمپین‌های بازاریابی خلاقانه را دارد که مشارکت مخاطبان را به عنوان یک عنصر اصلی ترکیب می‌کند.

یوتیوب در مقابل تیک تاک: نبرد ریمیکس

راه اندازی Collab در حالی انجام می شود که یوتیوب قصد دارد با رقبایی مانند TikTok در فضای ویدیویی کوتاه و در حال انفجار رقابت کند.

TikTok پیشگام ویژگی‌هایی مانند Duets بود که در آن کاربران می‌توانند صفحه نمایش را با ویدیوی دیگری تقسیم کنند و از واکنش خود به آن فیلم بگیرند. Collab به سازندگان YouTube گزینه های واکنشی و مشارکتی مشابهی را به صورت بومی در اکوسیستم YouTube ارائه می دهد.

هر دو پلتفرم اکنون ابزارهایی را ارائه می‌دهند که کاربران را قادر می‌سازد بر اساس محتوای دیگران، فرهنگ همکاری و خلاقیت تکراری را تقویت کنند. با این حال، مخزن وسیع YouTube از محتوای طولانی همراه با Shorts می‌تواند مزیت منحصربه‌فردی را در تنوع محتوای موجود برای میکس مجدد فراهم کند.

افکار نهایی

برای بازاریابان و سازندگان دیجیتال، Collab یک قالب جدید جذاب در YouTube برای پاسخ به محتوای پرطرفدار، صداها و لحظات ویروسی و مشارکت در فرهنگ میم را نشان می‌دهد. این ابزار استفاده مجدد کلیپ های صوتی و تصویری را آسان تر می کند. ممکن است بازاریابان متوجه شوند که شورت های مشترک راهی برای پیوستن به مکالمات بزرگتر و جذب مخاطبان دلخواه است.

TikTok پیشگام میکس ویدیوی کوتاه به صورت آنلاین بود، اما یوتیوب از مزایای یک کتابخانه ویدیویی وسیع و عملکرد جستجوی قدرتمند برخوردار است. اینها فرصت هایی را برای ویژگی جدید Collab YouTube فراهم می کند تا خلاقیت مشتق را فعال کند. مانند سایر ابزارهای Shorts، Collab به دنبال هماهنگی با قابلیت‌های TikTok است و هر گزینه‌ای را برای دستیابی به موفقیت در این پلتفرم به سازندگان YouTube می‌دهد.


سوالات متداول

ویژگی جدید «Collab» YouTube برای Shorts چیست و چگونه گزینه‌های خلاقانه را برای سازندگان گسترش می‌دهد؟

ویژگی «Collab» YouTube برای Shorts که اخیراً معرفی شده است، یک عملکرد نوآورانه است که به سازندگان اجازه می‌دهد تا با ویدیوها و Shorts موجود YouTube درگیر شوند و آن‌ها را دوباره ترکیب کنند. این ابزار خلاقیت تعاملی را با اجازه دادن به موارد زیر افزایش می دهد:

  • ضبط ویدیوهای کوتاه در کنار یک ویدیوی منتخب از کاتالوگ گسترده YouTube تا 60 ثانیه.
  • استفاده از گزینه‌های چیدمان مختلف مانند جلوه‌های کنار هم، تصویر در تصویر و جلوه‌های صفحه سبز.
  • توانمندسازی سازندگان برای واکنش، همکاری یا استفاده مجدد از محتوا، محیط ایجاد محتوای پویا را تقویت می‌کند.

بازاریابان دیجیتال چگونه می‌توانند از ویژگی «Collab» در استراتژی‌های بازاریابی YouTube خود استفاده کنند؟

ویژگی «Collab» به بازاریابان دیجیتال ابزاری پویا برای تقویت تلاش‌های بازاریابی YouTube خود از طریق موارد زیر ارائه می‌کند:

  • ایجاد فرصت هایی برای تعامل با محتوای تولید شده توسط کاربر و گنجاندن آن در پیام های برند.
  • تشویق مشارکت جامعه از طریق کمپین های تعاملی و خلاقانه شامل مشارکت مخاطبان.
  • استفاده از این ویژگی برای پاسخگویی به روندها ممکن است به نرخ تعامل بالاتر منجر شود و فرهنگ مشارکتی برند را تقویت کند.

YouTube با راه‌اندازی ویژگی «Collab» چه مزیت رقابتی نسبت به TikTok کسب می‌کند؟

با راه‌اندازی «Collab»، یوتیوب خود را به عنوان رقابتی‌تر با TikTok نشان داده است:

  • معرفی ویژگی‌ای که به موازات دوئت‌های محبوب TikTok است و به کاربران امکان می‌دهد محتوا را در قالب تقسیم صفحه نمایش مشترک ایجاد کنند.
  • استفاده از کتابخانه گسترده محتوای طولانی مدت خود برای ارائه طیف وسیع تری از محتوا به سازندگان برای ریمیکس کردن، که از تنوع موجود در TikTok پیشی می گیرد.
  • ترکیبی از قابلیت جستجوی قدرتمند و ویژگی جدید برای جذب سازندگانی که به دنبال مشارکت و مشارکت در موضوعات پرطرفدار و الگوهای فرهنگی هستند.


تصویر ویژه: Prathmesh T/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور