گوگل در مورد تاثیر سئوی تغییر عناوین صفحات هر روز

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل توضیح می دهد که آیا به روز رسانی عناوین صفحات هر روز تاثیر مثبت یا منفی بر سئوی وب سایت شما خواهد داشت.

این موضوع در طول پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی Google که در 4 فوریه ضبط شده است مورد بحث قرار می گیرد.

یک متخصص سئو به نام Askash Singh به جریان زنده می پیوندد تا از مولر یک سری سؤال بپرسد که یکی از آنها به تأثیر تغییر عنوان صفحه مربوط می شود.

سینگ می‌گوید یک وب‌سایت دارد که قیمت سهام را گزارش می‌کند، که از او می‌خواهد هر روز عنوان صفحات را تغییر دهد تا آخرین ارزش سهام را منعکس کند.

او می پرسد که آیا انجام این کار از نقطه نظر SEO اشکالی دارد یا خیر.

در اینجا پاسخ مولر است.

تغییر روزانه عنوان صفحات: خوب یا بد برای سئو؟

مولر توصیه نمی کند که عناوین صفحات را هر روز تغییر دهید.

به روز رسانی عناوین صفحات به طور منظم هیچ مزیتی برای سئو ندارد، بنابراین این به شما بستگی دارد که آیا فکر می کنید برای جستجوگران ارزشی دارد یا خیر.

با این حال، فقط به این دلیل که شما عناوین صفحه خود را هر روز تغییر می دهید، به این معنی نیست که گوگل آنها را هر روز در نتایج جستجو به روز می کند.

این امکان وجود دارد که Google آنها را فقط هر هفته یا هر ماه به روز کند.

“من فکر می کنم که خوب است. منظورم این است که اگر تگ عنوان شما مدام تغییر کند، این چیزی است که به آن اهمیت خاصی نمی دهیم. اما اگر می خواهید عناوین خود را مرتباً به روز کنید، کاملاً به شما بستگی دارد.

مشکل، به گمان من، بیشتر از این است که اگر عناوین خود را به صورت روزانه تغییر دهید، ممکن است آن صفحه را به صورت روزانه دوباره بررسی نکنیم. بنابراین ممکن است هر روز آن را تغییر دهید، اما در نتایج جستجو عنوانی که نشان می‌دهیم چند روزه است فقط به این دلیل که آخرین نسخه‌ای است که از آن صفحه برداشتیم. اما من می‌توانم بگویم که این بیشتر شبیه یک اثر عملی است تا یک اثر استراتژیک.»

اگر عناوین صفحه شما حاوی اطلاعات حساس به زمان مانند قیمت سهام باشد، اگر گوگل فقط هفته ای یک بار سایت شما را بخزد، ممکن است به سرعت منسوخ شود.

سینگ با پرسیدن این سوال که اگر Googlebot متوجه شود که عنوان صفحه دائماً در حال تغییر است، سایت را بیشتر بررسی می‌کند یا خیر پیگیری می‌کند.

مولر می گوید نمی توان روی این اتفاق حساب کرد.

منظورم این است که به ما کمک می کند تشخیص دهیم که چه زمانی چیزی تغییر کرده است، اما لزوماً این اتفاق نمی افتد که ما بگوییم “اوه، ما شاهد تغییر این صفحه هر روز بوده ایم.” بنابراین، ما هر روز آن را دوباره بررسی خواهیم کرد.

ممکن است هر روز دوباره آن را بخزیم، ممکن است هر هفته یا هر ماه دوباره آن را بخزیم. بنابراین تغییراتی که در عناوین ایجاد می‌کنید، بر سرعت خزیدن مجدد ما تأثیر نمی‌گذارد.»

می‌توانید از گزارش ایندکس کنسول جستجوی Google استفاده کنید تا ببینید ربات گوگل چقدر صفحات شما را می‌خزد.

از آنجا می توانید تصمیم بگیرید که آیا منطقی است عناوین صفحات را هر روز به روز کنید.

عامل مهم دیگری که باید در نظر داشت این است که گوگل 61 درصد از عناوین صفحات را بازنویسی می کند.

بنابراین حتی اگر عناوین خود را هر روز به روز می کنید و گوگل هر روز صفحات شما را دوباره می خزند، باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل عنوان صفحه ای را که ارائه کرده اید نمایش دهد.

پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، فوریه ۲۰۲۲.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور