وردپرس 6.4 با اسم رمز “Shirley” منتشر شد

وردپرس 6.4 با کد Shirley منتشر شد که دارای یک تم پیش فرض جدید با بسیاری از پیشرفت های افزایشی اما مهم است که در کنار هم وردپرس را به یک سیستم مدیریت محتوای ساده تر و بصری تر تبدیل می کند.

Josepha Haden Chomphosy، مدیر اجرایی وردپرس، وردپرس 6.4 را بهترین توصیف کرد.

او نوشت:

بسیاری از ویژگی‌ها و پیشرفت‌ها در وردپرس 6.4 در دسته کوچک اما قدرتمند قرار می‌گیرند.

این به‌روزرسانی‌ها در کنار زیبایی تطبیق‌پذیر تم بیست و چهار، به سازندگان محتوا و توسعه‌دهندگان سایت کمک می‌کنند تا در زمان و تلاش خود صرفه‌جویی کنند و در عین حال تجربه‌ای با ارزش بالا و کم دردسر وردپرس را که دنیا انتظارش را دارد، ارائه می‌کند.

تم پیش فرض جدید

آخرین نسخه وردپرس با یک موضوع پیش‌فرض جدید به نام Twenty Twenty Four عرضه می‌شود که شامل 35 طرح‌بندی صفحه وب به نام الگوها است.

سی و پنج الگوی طرح بندی تمام صفحه هستند که می توانند برای ایجاد سریع صفحات وب استفاده شوند.

اسکرین شات از یک الگوی همراه با موضوع بیست و بیست و چهار

وردپرس 6.4 با اسم رمز “Shirley” منتشر شد

یک ویژگی جدید برای 6.4 امکان دسته بندی الگوها با نام های سفارشی است.

کاربران می توانند الگوهایی ایجاد کنند و سپس نام های معناداری به آنها بدهند که شناسایی آنها را آسان می کند.

یکی دیگر از ویژگی های الگوهای جدید فیلتری است که یافتن الگوها را ساده می کند.

اینها نمونه هایی از تغییرات کوچک و در عین حال مهم هستند، که در عین حال افزایشی در کنار هم تجربه بهتری را ایجاد می کنند.

پیشرفت در تجربه نوشتن

وردپرس 6.4 شامل بهبودهایی است که نوشتن را روانتر و بدون اصطکاک می کند.

میانبرهای صفحه کلید جدید و سایر پیشرفت‌ها که به آسان‌تر شدن تمرکز روی نوشته و نه روی رابط کمک می‌کنند.

یک رابط نوار ابزار جدید برای ناوبری، فهرست و بلوک‌های نقل قول به بلوک والد متصل شده است و آن را از راه دور نگه می‌دارد اما در صورت نیاز مفید است.

در اطلاعیه وردپرس توضیح داده شده است:

«پیشرفت‌های جدید تضمین می‌کنند که مسیر تولید محتوای شما روان است. میانبرهای صفحه کلید جدید را در نمای فهرست پیدا کنید، ادغام فهرست هوشمندتر، و کنترل پیشرفته بر تنظیمات پیوند.

یک تجربه نوار ابزار منسجم برای بلوک‌های ناوبری، فهرست و نقل قول به شما امکان می‌دهد تا با گزینه‌های ابزار مورد نیاز خود به طور موثر کار کنید.”

ویژگی های جدید بیشتر

سایر ویژگی‌ها ابزارهای طراحی جدید، قابلیت لایت باکس برای بازدیدکنندگان سایت برای کلیک کردن و تعامل با تصاویر، امکان اختصاص نام‌های سفارشی به بلوک‌های گروهی، پیش‌نمایش تصاویر جدید در نمای فهرست، یافتن بلوک‌های تصویر را بهبود می‌بخشد، و توانایی وارد کردن و صادرات الگوها برای استفاده. در سایت های دیگر

ویژگی های توسعه دهنده

ویژگی های مفیدی برای توسعه دهندگان مانند قلاب های بلوک وجود دارد.

وردپرس توضیح می دهد که چگونه آنها برای توسعه دهندگان مفید خواهند بود:

«Block Hooks به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا بلوک‌های پویا را به‌طور خودکار در مکان‌های محتوای خاص وارد کنند، و توسعه‌پذیری تم‌های بلوک را از طریق افزونه‌ها غنی‌تر می‌کند.

در حالی که این ویژگی به عنوان یک ابزار توسعه‌دهنده در نظر گرفته می‌شود، برای احترام به اولویت‌های شما طراحی شده است و به شما کنترل کامل برای اضافه کردن، حذف و سفارشی کردن بلوک‌های درج خودکار به نیازهایتان را می‌دهد.

100+ برد عملکرد

وردپرس 6.4 شامل بیش از صد بهبود عملکرد (خواندن: نسخه وردپرس 6.4 شامل +100 برد در عملکرد است)

این بهبودهای عملکرد نشانه ای از اهمیت این است که هر نسخه به طور پیوسته عملکرد را بهبود می بخشد برای توسعه دهندگان اصلی.

پذیرش توسط انجمن وردپرس

پاسخ کلی جامعه وردپرس مثبت است.

اندرو وایلدر (نمایه لینکدین) از شرکت پشتیبانی وردپرس NerdPress.net به اشتراک گذاشت:

“بیشتر تغییراتی که من برای 6.4 می بینم خیلی “سکسی” نیستند – اما صدها پیشرفت کوچکتر وجود دارد که در مجموع باعث می شود وردپرس به خوبی به جلو حرکت کند، بنابراین من خوشحالم که پیشرفت انجام شده را می بینم.

تغییرات در صفحات پیوست کمک بزرگی به سئو خواهد بود. به طور پیش فرض، وردپرس برای هر آیتم رسانه ای یک “صفحه پیوست” جداگانه ایجاد می کند که می تواند صدها (یا هزاران!) صفحه “محتوای نازک” بی فایده ایجاد کند. ما هنوز مشتریانی را می بینیم که این صفحات پیوست را دارند اما از آنها استفاده نمی کنند یا حتی از وجود آنها آگاه هستند. به‌ویژه با به‌روزرسانی‌های محتوای مفید اخیر، خلاص شدن از شر آنها واقعاً می‌تواند به بهبود وضعیت سئوی کلی سایت کمک کند.

این به‌روزرسانی هیچ‌یک از سایت‌های موجود را تغییر نمی‌دهد – مخصوصاً به این دلیل که برخی از سایت‌ها، مانند سایت‌های عکاسی، ممکن است همچنان آنها را بخواهند – اما نصب‌های جدید وردپرس به طور پیش‌فرض آن صفحات پیوست را غیرفعال می‌کنند.

کیتی کیث (نمایه لینکدین)، مدیر عامل Barn2 Plugins (یک شرکت توسعه پلاگین) در مورد این نسخه مشتاق بود.

کیتی مشاهده کرد:

“من خوشحالم که تم جدید بیست و بیست و چهار به عنوان بخشی از وردپرس 6.4 منتشر شده است زیرا نسبت به تم های پیش فرض چند سال گذشته بسیار برتر است.

مانند سایر تم های اخیر، این یک تم بلوک کاملاً در دسترس است – اما این بار، طراحی تمیز، عمومی و مدرنی دارد که برای طیف گسترده ای از وب سایت های شخصی و تجاری مناسب است.

لایت باکس های جدید تصویر در وردپرس 6.4 واقعا مفید خواهند بود، زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت انتظار دارند که بتوانند روی یک تصویر کلیک کنند تا نسخه بزرگتری از آن را ببینند.

در واقع من تعجب کردم که این قبلاً در دسترس نبود!

من خوشحال شدم که دیدم وردپرس 6.4 گزینه جدیدی برای علامت گذاری لینک ها به عنوان nofollow دارد. قبلاً باید این کار را با تغییر به نمای کد و اضافه کردن ویژگی nofollow به صورت دستی انجام می دادید، بنابراین داشتن گزینه ای برای این کار بسیار کاربرپسندتر است.

بردن

وردپرس 6.4 دارای هیچ ویژگی چشمگیر بزرگی نیست. اما آنچه که دارد، پیشرفت‌های کوچک زیادی است که با هم وردپرس را به تجربه کاربری بهتری ارتقا می‌دهد.

در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر درگیری با Oxygen Visual Page Builder وجود دارد، واکنش کلی مثبت است و از تیم اصلی وردپرس برای یک نسخه عالی دیگر قدردانی می‌کنیم.

اطلاعیه وردپرس را بخوانید:

وردپرس 6.4 “شرلی”

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Master1305

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور