نسخه 6.4 وردپرس شامل +100 برد در عملکرد است

وردپرس 6.4 که در 7 نوامبر منتشر می شود، دارای بیش از 100 پیشرفت در عملکرد سایت است که قول می دهد این نسخه را به یکی از مهم ترین مواردی تبدیل کند که فوراً دریافت می شود.

این نسخه جدید به روند عملکرد صعودی ثابت ادامه می دهد که تا به امروز تقریباً میانگین عملکرد حیاتی وب اصلی را در دو سال پس از پیشنهاد ایجاد یک تیم عملکرد وردپرس در سال 2021 دو برابر کرده است.

وردپرس در آن زمان اذعان داشت که عملکرد CMS اصلی به عهده وردپرس است.

در مدت زمان کوتاهی، تیم پلاگین Performance Lab را راه‌اندازی کرد و به‌طور پیوسته خود را بخشی از هر تغییری که در وردپرس ایجاد می‌شد، انجام داد، و مطمئن شد که تغییرات باعث ایجاد گلوگاه‌ها یا گلوگاه‌های عملکردی نمی‌شوند.

تلاش‌های آن‌ها به‌طور باورنکردنی موفقیت‌آمیز بوده است و در معیارهای عملکرد سایت‌های وردپرس واقعی ثبت‌شده در گزارش فناوری هسته‌ای وب حیاتی HTTPA قابل مشاهده است.

واقعیات خود بیانگر همه چیز است:

اسکرین شات عملکرد Core Web Vitals وردپرس روند صعودی ثابتی را نشان می‌دهد که در حال حاضر در 38.3% از سایت‌های وردپرسی که امتیاز عملکرد Core Web Vitals خوبی را نشان می‌دهند، محک زده شده است.

بهبود سرعت در وردپرس یک اولویت است

یک بحث نسبتاً اخیر در WordPress.org نشان می‌دهد که عملکرد تقریباً برای هر مؤلفه وردپرس در حال توسعه اولویت اصلی است.

به عنوان مثال، تم پیش فرض (TwentyTwentyFour) که در نسخه بعدی وردپرس (6.4) همراه است، کشف شد که 70٪ بدتر از موضوع قبلی (TwentyTwentyThree) عمل می کند.

آنها صفحه اصلی و یک صفحه را بین تم پیش فرض قبلی، TwentyTwentyThree (TT3) و TwentyTwentyFour (TT4) محک زدند.

وردپرس برای بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) آزمایش شده است، یک معیار اصلی Web Vitals که مدت زمان بارگذاری یک صفحه وب و زمانی که کاربر می‌تواند بزرگترین بلوک متن یا تصویر را در صفحه ببیند را اندازه‌گیری می‌کند.

آن‌ها همچنین از Time to First Byte (TTFB) و LCP برای اندازه‌گیری سرعت سایت برای تحویل اولین «بایت» داده‌ها به مرورگر و مدت زمانی که طول می‌کشد تا مرورگر نشانه‌گذاری را ارائه کند، استفاده کردند. این تست ناکارآمدی در نشانه گذاری را نشان می دهد.

در اینجا خلاصه ای از تست عملکرد TwentyTwentyFour (TT4) آمده است:

برای صفحه اصلی:

  • زمان بارگیری کلی (LCP) 58.8٪ کندتر است.
  • عملکرد سمت مشتری (LCP-TTFB) 93.5٪ کندتر است.
  • زمان بندی سرور (wp-total) 71.8٪ کندتر است.

برای پست مفرد:

  • زمان بارگیری کلی (LCP) 3.9٪ کندتر است.
  • عملکرد سمت مشتری (LCP-TTFB) 40.1٪ سریعتر است.
  • زمان بندی سرور (wp-total) 42.3٪ کندتر است.”

دلیل کندتر بودن TT4 به این دلیل است که TT3 بیشتر کنده شده و ساخته شده بود تا گسترش یابد.

با این وجود، کنار گذاشتن اضافات به TT4 یک گزینه نبود.

یکی از توسعه دهندگان مشکل را اینگونه خلاصه کرد:

“من فکر می کنم داده های معیار بسیار جالب است.

دو موضوعی که ما مقایسه می کنیم در یک لیگ بازی نمی کنند.

TT3 ساده شده و ساخته شده تا توسعه یابد، در حالی که TT4 دارای امکانات کامل است و سعی می کند از ابزارهای ویرایشگر سایت استفاده گسترده ای کند.

این بدان معنا نیست که داده های استخراج شده معتبر نیستند.

در واقع، قطعاً به ما نشان می دهد که یک مورد استفاده واقعی در مقابل یک موضوع پایه چگونه به نظر می رسد.

همانطور که اشاره کردید، TT4 به خودی خود هیچ ویژگی اضافه نمی کند. این صرفاً استفاده از الگوها و اضافه کردن چند سبک بلوک است، بنابراین هر چیزی که در اینجا برای رفع مشکل پیدا کنیم، می‌تواند به نفع هر تم بلوکی باشد، نه فقط TT4، که به نظر من فوق‌العاده است.»

در یک نقطه در طول کار عملکرد، مشارکت‌کنندگان اصلی وردپرس توانستند با تم پیش‌فرض جدید، زمان بارگذاری 7.67 درصد سریع‌تری را به دست آورند، بهتر از موضوع قبلی.

کوچک کردن و در نظر گرفتن این پروژه مهم است: TwentyTwentyFour (TT4)4 دارای عملکرد مهمی است که TT3 ندارد.

بنابراین ساخت TT4 کاملاً بهتر از TT3 احتمالاً هرگز اتفاق نخواهد افتاد زیرا یک موضوع پیش‌فرض پیچیده‌تر از دیگری است.

با این وجود، آنها توانستند تفاوت عملکرد صفحه اصلی را از 71.8٪ کندتر به تنها 10٪ کندتر کاهش دهند.

عملکرد تک صفحه ای از 42.3% کندتر به 11.7% کندتر رسید.

تحلیل عملکرد با این بیانیه به پایان رسید:

من بسیار هیجان‌زده هستم که گزارش دهم که بیشتر (اگر نه همه) نگرانی‌های مربوط به عملکرد سمت سرور، از طریق اصلاحات عملکرد کلی اضافی که در هسته اصلی قرار دارند، برطرف شده‌اند.

کاری که توسعه‌دهندگان وردپرس انجام دادند، جستجوی راه‌حلی بود تا بتوانند یک تم پیش‌فرض بهتر را که شامل عملکردهای مهمی بود، اما همچنان عملکرد خوبی داشت، ارسال کنند.

با توجه به اینکه محتوا و طرح‌بندی TT4 در مقایسه با TT3 چقدر غنی‌تر است، این یک دستاورد بزرگ است و به دلیل آن نیازی به نگرانی در مورد تفاوت عملکرد باقی‌مانده نیست.

بیش از 100 بهبود عملکرد

وردپرس 6.4 شامل بیش از 100 بهبود عملکرد است.

در اطلاعیه نسخه آزمایشی 6.4 آمده است:

وردپرس 6.4 شامل بیش از 100 به‌روزرسانی مرتبط با عملکرد، از جمله بهبود عملکرد بارگیری قالب برای تم‌های بلوکی و تم‌های کلاسیک، استفاده از استراتژی‌های بارگذاری جدید اسکریپت «به تعویق انداختن» و «ناهمگام» در هسته، بلوک‌ها و تم‌ها و موارد جدید است. توابع برای بهینه سازی استفاده از گزینه های بارگذاری شده خودکار.

در زیر مروری بر بهبودهای عملکردی است که باید منتظر آن باشیم که WP 6.4 در اوایل نوامبر منتشر شود.

استراتژی های بارگذاری اسکریپت برای بهبود عملکرد

مروری بر تغییرات بارگذاری اسکریپت جدید در وردپرس 6.4 به‌روزرسانی‌هایی را برای استفاده از ویژگی‌های defer و async در «اسکریپت‌های فرانت‌اند در قالب‌های اصلی و همراه» نشان می‌دهد که سرعت تمام وب‌سایت‌های وردپرس را افزایش می‌دهد.

آنها همچنین نحوه بارگیری اسکریپت های دارای ویژگی “defer” را تغییر دادند. ویژگی defer به مرورگر می‌گوید تا زمانی که مرورگر بارگیری کل صفحه وب را به پایان نرساند، اسکریپت را اجرا نکند، در این مرحله اسکریپت می‌تواند شروع به اجرا کند.

کاری که آنها انجام دادند این بود که اسکریپت هایی را با ویژگی defer که در قسمت پاورقی قرار داشتند به قسمت head منتقل کردند، که سرعت اجرای آنها را افزایش می دهد.

WordPress 6.4 دیگر صفحات پیوست ایجاد نمی کند

این یک تغییر مهم در وردپرس است که به SEO و همچنین عملکرد مربوط می شود، بهبودی که توسط بنیانگذار Yoast، Joost de Valk پیشنهاد شده است.@jdevalk).

هر نسخه قبلی وردپرس یک صفحه مستقل برای هر رسانه ای که آپلود می شد ایجاد می کرد.

بنابراین اگر تصویری را برای یک صفحه وب آپلود کرده باشید، وردپرس نیز به تنهایی یک صفحه وب مستقل برای آن تصویر ایجاد می کند.

Yoast SEO دارای قابلیتی است که به طور پیش فرض آن را خاموش می کند و وردپرس را از ایجاد هزاران صفحه محتوای نازک متشکل از تصاویر باز می دارد.

مشکل به این صورت توضیح داده شد:

«وردپرس به‌طور پیش‌فرض برای هر پیوستی که آپلود می‌شود، صفحات پیوست ایجاد می‌کند.

در اکثریت قریب به اتفاق* سایت ها، این صفحات پیوست بی فایده هستند.

با این حال آنها وجود دارند و خزیده می شوند و گاهی اوقات حتی در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند که منجر به نتایج بد برای کاربران و صاحبان سایت می شود.

من می خواهم پیشنهاد کنم که از شر آنها خلاص شویم.”

این رفتار در نسخه 6.4 وردپرس رفع شده است.

بهبود در بارگذاری الگو

اینها تغییراتی در نحوه بارگیری قالب ها و ارتباط با مشکلات کشف شده با موضوع پیش فرض TwentyTwentyFour هستند که با این روش ها حل شدند:

  • معرفی کش جدید
  • حذف بررسی‌های غیرضروری برای وجود فایل تم
  • جستجوی مکرر فایل مربوط به تم ها حذف شده است (وردپرس را سریعتر می کند)
  • بهبودهای عملکرد مدرن را به سایت‌هایی اضافه کرد که هنوز از تم‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند تا از بارگذاری تنبل، رمزگشایی ناهمگام و اولویت واکشی بهره ببرند.

بهینه سازی بارگذاری تصویر برای وردپرس 6.4

این بهبودی در نحوه بارگیری تصاویر و iframe ها است، به ویژه با اشاره به ویژگی های بارگیری مانند “بارگذاری تنبل” و “اولویت واکشی” که نحوه بارگیری تصاویر و آی فریم ها را بهینه می کند و عملکرد صفحه وب را افزایش می دهد.

توابع گزینه های بارگذاری خودکار جدید

وردپرس 6.4 با توابع گزینه های جدیدی عرضه می شود که به توسعه دهندگان افزونه اجازه می دهد تا کنترل کنند کدام گزینه به طور خودکار بارگذاری می شود.

این امر سرعت سایت های وردپرس را افزایش می دهد زیرا گزینه های بارگذاری غیر ضروری را کاهش می دهد که به نوبه خود عملکرد سرور را کاهش می دهد.

جلوگیری از کدهای سبک اضافی

این یک تغییر در نحوه بارگیری سبک ها است. سبک ها کدهایی هستند که به مرورگر می گویند که یک وب سایت از نظر رنگ ها، فاصله ها، اندازه فونت ها و غیره چگونه باید باشد.

این بهبود به توسعه دهندگان شخص ثالث توانایی مدیریت نحوه بارگذاری سبک ها را برای جلوگیری از بارگذاری کد اضافی ارائه می دهد.

کاهش کد اضافی، به ویژه توسط توسعه دهندگان شخص ثالث، یک پیروزی بزرگ برای عملکرد است.

بهبودهای ذخیره شی

وردپرس 6.4 شامل بهبود عملکرد برای کش کردن اشیا است.

Object Cache جایی است که داده های مورد استفاده برای ایجاد صفحات وب ذخیره می شود تا وب سایت مجبور نباشد مکرراً منابع را از پایگاه داده واکشی کند.

مثل این است که اگر آشپزی نیاز به نمکدان داشته باشد، به جای اینکه مجبور شوند تا کابینت راه بروند، نمک را بگیرند، از آن استفاده کنند و نمک را به داخل کابینت برگردانند، نمک را روی پیشخوانی در دسترس قرار می دهند.

اعلامیه رسمی وردپرس برای این بهبود توضیح می دهد:

“در وردپرس 6.4، تیم Performance چندین پیشرفت را با محوریت ذخیره اشیاء معرفی کرده است که منجر به مدیریت بهتر فیلترها، کاهش جستجوهای پایگاه داده و بهبود کارایی کلی سیستم می شود.”

بهبود راندمان کلی سیستم مانند دستور العملی برای موفقیت به نظر می رسد!

وردپرس 6.4 به روند عملکرد مثبت ادامه می دهد

نکته مهم در اینجا این است که عملکرد یک عنصر کلیدی در ایجاد هسته وردپرس است. اثرات این پیشرفت‌ها نه تنها در CMS اصلی بلکه در سراسر تم‌ها و افزونه‌ها نیز منعکس می‌شود، با برخی از بهبودها در سایت‌هایی که از تم‌های قدیمی‌تر و نسخه‌های وردپرس استفاده می‌کنند.

این پیشرفت‌ها در داده‌های HTTPAArchive منعکس شده‌اند که نشان‌دهنده یک پیشرفت ثابت و رو به بالا است که با انتشار وردپرس 6.4 ادامه می‌یابد که در حال حاضر برای 7 نوامبر 2023 برنامه‌ریزی شده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور