فیس بوک استفاده از فناوری تشخیص چهره را متوقف می کند

(بلومبرگ) — شرکت متا پلتفرم مادر فیس بوک دیگر از تشخیص چهره برای عکس ها و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه اجتماعی پرچمدار این شرکت استفاده نمی کند و می گوید باید مزایا را در مقابل نگرانی های فزاینده در مورد این فناوری سنجید.

این غول رسانه های اجتماعی از سال 2010 از تشخیص چهره استفاده کرده است تا مردم را تشویق کند تا دوستان یا اعضای خانواده خود را در عکس ها و ویدیوها تگ کنند و در صورت آپلود تصویری که کاربر دیگری در آن حضور دارند به مردم هشدار دهد. در نهایت برخی محدودیت های حریم خصوصی را اضافه کرد، و در سال 2017 به مردم اجازه می دهد از تشخیص چهره خودداری کنند. در سال 2019 فیس بوک این ویژگی را به طور پیش فرض خاموش کرد، اگرچه کاربران می توانستند آن را روشن کنند.

فیس‌بوک روز دوشنبه اعلام کرد که این سیستم را به دلایل حفظ حریم خصوصی می‌بندد و بیش از یک میلیارد «الگوی تشخیص چهره» را که در طول سال‌ها جمع‌آوری کرده است، حذف خواهد کرد. این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت بیش از یک سوم کاربران فعال روزانه فیس بوک در حال حاضر از این ویژگی استفاده می کنند.

تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی در سراسر صنعت – نه فقط در فیس بوک – بحث برانگیز است، اگرچه استفاده شبکه اجتماعی از این فناوری منجر به حل و فصل قانونی شد که برای شرکت در سال 2020 650 میلیون دلار هزینه داشت. در آن مورد، فیس بوک به جمع آوری غیرقانونی بیومتریک متهم شد. داده های مربوط به کاربران بدون رضایت آنها

متا در این پست نوشت: “هر فناوری جدید پتانسیلی برای منافع و نگرانی به همراه دارد و ما می خواهیم تعادل مناسب را پیدا کنیم.” در مورد تشخیص چهره، نقش بلندمدت آن در جامعه باید در فضای باز و در میان افرادی که بیشتر تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند مورد بحث قرار گیرد.»

آمازون.کام، شرکت مایکروسافت و گوگل آلفابت نیز به دلیل استفاده از نرم افزار تشخیص چهره مورد شکایت قرار گرفته اند. آمازون که دوربین‌های امنیتی Ring و سایر محصولات مصرفی را برای نظارت خانگی به فروش می‌رساند، استفاده از فناوری تشخیص چهره واحد محاسبات ابری خود را برای اهداف اجرای قانون پس از این ادعا که سیستم با شناسایی افراد رنگین‌پوست مشکل دارد، متوقف کرده است.

Clearview AI Inc.، یکی دیگر از تامین کنندگان فناوری تشخیص چهره، موضوع شکایت سازمان های حفظ حریم خصوصی در ایالات متحده و اروپا بوده است. گروه‌های دیده‌بان، Clearview را متهم کرده‌اند که تصاویر را از پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی و اینترنت، به طور بالقوه بر خلاف شرایط استفاده برخی از وب‌سایت‌ها، حذف می‌کند.

این اقدام متا پس از سال‌ها بررسی شدید قانون‌گذاران و حامیان حریم خصوصی صورت می‌گیرد که می‌گویند این شرکت نسبت به داده‌های کاربران بی‌احتیاط بوده است. متا به عنوان شرکتی که حفاظت از داده‌های کاربر را به اندازه کافی جدی نمی‌گیرد، شهرت پیدا کرده است، تصویری که پس از تحقیق در مورد شیوه‌های حفظ حریم خصوصی آن توسط کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در سال 2019 با توافقنامه حریم خصوصی 5 میلیارد دلاری برجسته شد. مدیران شرکت به طور معمول در برابر قانونگذاران فراخوانده می شوند تا به سوالات مربوط به شیوه های تجاری و جمع آوری داده ها پاسخ دهند.

اما متا اکنون همچنین در تلاش است تا یک پلتفرم فناوری جدید به نام متاورس بسازد که در آن افراد در فضاهای آنلاین به عنوان آواتارهای دیجیتال تعامل خواهند داشت. برای موفقیت پروژه، متا نیاز به خرید از سوی تنظیم‌کننده‌ها، همتایان صنعت و کاربران بالقوه دارد. کنار گذاشتن فناوری تشخیص چهره می تواند گامی در جهت متقاعد کردن منتقدان باشد که این شرکت این نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را جدی تر می گیرد.

Meta مستقر در منلو پارک، کالیفرنیا یکی از نکات منفی حذف تشخیص چهره از شبکه اجتماعی را بیان کرد – فیس بوک نمی تواند افراد را در متن جایگزین شناسایی کند، سیستمی که برای کمک به کاربران کم بینا برای خواندن توضیحات عکس یا ویدیو استفاده می شود. با توجه به وبلاگ

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور