فراتر از شبکه های تک فروشنده: استقبال از قدرت تعامل | دانش مرکز داده

اگر بخواهید حدس بزنید چه سازمانی سریع ترین و قوی ترین شبکه کامپیوتری جهان را اجرا می کند، کدام یک را انتخاب می کنید؟ اگر ذهن شما به سازمانی مانند ناسا یا یک موسسه مالی یا تحقیقاتی پرید، به شما نزدیک شده اید. با این حال، این عنوان به SCinet، شبکه موقت ساخته شده سالانه برای کنفرانس SC، رویدادی که تحقیقات و فناوری رایانش با کارایی بالا (HPC) را به نمایش می گذارد، می رسد.

کنفرانس SC میزبان نمایشگاه هایی از پیشرفته ترین سازمان ها و شرکت های تحقیقاتی جهان است، بنابراین پهنای باند و سرعت مورد نیاز فوق العاده است.

من از طریق سال ها کار داوطلبانه با SCinet بینش هایی به دست آورده ام. با رهبری تیمی متشکل از نزدیک به 200 متخصص شبکه برای SC23، من از نزدیک دیدم که داوطلبان و مشارکت کنندگان تجهیزات چگونه از این فرآیند یاد می گیرند.

یکی از نکات جالب توجه تلاش‌های اخیر، پتانسیل به حداکثر رساندن عملکرد یا حتی کاهش هزینه‌ها با تکیه بر تجهیزات شبکه از چندین فروشنده است. قابلیت همکاری در فناوری شبکه در سال‌های اخیر مسیر طولانی را طی کرده است و SCinet یک مطالعه موردی در پتانسیل شبکه‌های سفارشی برای موارد استفاده تخصصی و موارد دیگر است.

نگاهی دقیق تر به SCinet

نسخه 2023 SCinet که در خدمت شرکت کنندگان خواهد بود SC23 در دنور از 12 تا 17 نوامبر، 6.71 ترابیت در ثانیه (Tbps) ظرفیت WAN را ارائه می دهد و دارای دوازده اتصال WAN با سرعت 400 گیگابیت در ثانیه (Gbps) است. این شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات پیشرفته‌ای است که توسط 30 مشارکت‌کننده اهدا شده‌اند که مجموعاً ارزش آن بیش از 40 میلیون دلار است.

نصب مهره و پیچ و مهره SCinet برای SC23 تقریباً یک ماهه از داوطلبانی است که بیش از 80 موسسه تحقیقاتی و آموزشی و مشارکت کنندگان تجاری را نمایندگی می کنند. بخش عمده ای از برنامه ریزی در سال منتهی به کنفرانس اتفاق می افتد و با جمع آوری نیازهای شبکه شرکت کنندگان در تحقیق شروع می شود.

با در دست داشتن الزامات، تیم معماری SC با شرکای ما و تیم های فنی SCinet برای ایجاد یک معماری شبکه که نیازهای شرکت کنندگان را برآورده می کند، کار می کند.

VXLAN و Alien Wave Insights از SCinet

در سال های اخیر، تغییر قابل توجهی در بخش های صنعت شبکه به سمت قابلیت همکاری و استانداردهای باز رخ داده است. به عنوان مثال openROADM این گروه به عنوان یک قرارداد چند منبع (MSA) ایجاد شد “متشکل از حامل ها و فروشندگان که با هم کار می کنند تا برای تعریف، مشخص کردن و فعال کردن حمل و نقل نوری تفکیک شده باز برای طیف وسیعی از معیارهای استقرار حامل و عملکرد متقابل کار کنند.”

آنچه SCinet را از بسیاری از شبکه های دیگر متمایز می کند، همکاری داوطلبان و مشارکت کنندگان ما برای ایجاد معماری بسیار متنوعی از سخت افزار و نرم افزار است. فقط در نظر بگیرید که در حالی که یک شبکه سنتی ممکن است فقط دو یا سه فروشنده داشته باشد، SCinet 30 فروشنده دارد.

این تنوع نه تنها به داوطلبان ما یک جعبه شنی منحصر به فرد برای آزمایش با طیف گسترده ای از تجهیزات، غنی سازی دانش آنها برای مؤسسات خانگی خود، ارائه می دهد، بلکه به همکاران ما لنز ارزشمندی ارائه می دهد تا بفهمند که محصولات آنها چقدر به خوبی مشبک شده و با محصولات آنها همکاری می کند. همسالان

امسال، یکی از جالب‌ترین چیزهایی که ما در رابطه با قابلیت همکاری دنبال کردیم، استفاده تیم شبکه گسترده (WAN) از “امواج بیگانه” و استفاده تیم مسیریابی ما از EVPN/VXLAN بود.

کریس اسکار، رئیس مشترک تیم WAN، “امواج بیگانه” را به عنوان “انتقال طیف نوری که از یک شخص ثالث منشأ می گیرد از طریق یک سیستم خط موجود” توصیف می کند. برای مثال، این می‌تواند مستلزم استفاده از فرستنده‌های یک فروشنده برای تزریق طول موج به داخل و در سراسر سیستم خط فروشنده متفاوت باشد.

SCinet به دلایل مختلفی از امواج بیگانه استفاده می کند. مهمتر از همه، یک محیط متنوع چند مشارکت کننده را تقویت می کند. این رویکرد نه تنها محصولات مشارکت‌کنندگان مختلف را به نمایش می‌گذارد، بلکه تضمین می‌کند که SCinet بیش از حد به یک مشارکت‌کننده وابسته نیست و در نتیجه از فشارهای بالقوه عرضه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، این روش داده های عملی قابلیت همکاری را برای فروشندگان، محققان و داوطلبان SCinet تولید می کند.

Corey Eichelberger، رئیس تیم مسیریابی VXLAN و اهمیت آن را توضیح می‌دهد: «VXLAN اتصال شبکه‌های لایه 2 را بین هر ترکیبی از اتصالات شبکه گسترده و غرفه‌داران مختلف SC23 در مقابل پورت‌های شبکه بدون نیاز به استفاده از برچسب‌گذاری VLAN در وسط شبکه امکان‌پذیر می‌سازد. “

او افزود: «این به ما امکان می‌دهد هم از پیکربندی‌های برچسب‌گذاری پیچیده و هم از حلقه‌های درختی پوشاننده بالقوه که می‌توانند باعث اختلالات عمده شبکه شوند، اجتناب کنیم. این معمولاً در پلتفرم‌های فروشنده مختلف انجام نمی‌شود. SCinet از VXLAN در چهار تجهیزات مختلف مشارکت کننده در SC23 استفاده خواهد کرد.

از طریق تجربه خود با SCinet تصویر واضحی از مزایای تنوع بیشتر در معماری شبکه به دست آورده ام. به عنوان مثال، در طول همه‌گیری، زمانی که همه با چالش‌های زنجیره تامین دست و پنجه نرم می‌کردند، رویکرد SCinet به ما این امکان را داد که شبکه‌ای متنوع با مشارکت‌کنندگان زیادی بسازیم، بنابراین چالش‌های زنجیره تامین را که با تامین منابع از یک مشارکت‌کننده مواجه می‌شد، کاهش داد.

تنوع بیشتر همچنین ممکن است به سازمان ها کمک کند تا هزینه های کلی تاسیسات شبکه خود را کاهش دهند. اما مهمتر از آن، قابلیت همکاری به معنای گزینه های بیشتری برای پیکربندی راه حل های سفارشی برای بارهای کاری و الزامات تخصصی، مانند هوش مصنوعی (AI)، مدل سازی آب و هوا، یا فیزیک پر انرژی است.

به عنوان مثال، چندین آزمایش نمایشگاه تحقیقاتی شبکه برای SC23 به پهنای باند زیادی بین لس آنجلس، کالیفرنیا و مرکز کنوانسیون کلرادو در دنور نیاز داشت. برای حمایت از این آزمایش ها، غرفه داران از تیم SCinet WAN خواستند تا 1.2 ترابیت در ثانیه انتقال بین سایت ها را فراهم کنند.

یک مشارکت‌کننده تحقیقاتی و آموزشی، طیف نوری را در سیستم خط خود داوطلب کرد و دو مشارکت‌کننده دیگر فرستنده‌های نوری را برای استفاده از طیف ارائه کردند. در پایان، از طریق همکاری نزدیک، ما توانستیم از قابلیت همکاری بین راه‌حل‌های مشارکت‌کنندگان برای برآوردن نیازهای پهنای باند غرفه‌داران استفاده کنیم.

البته، در بسیاری از موارد، صرفه‌جویی در مقیاس یا عوامل دیگر ممکن است حکم کند که راه‌حل تک فروشنده هنوز منطقی‌تر است، اما به طور کلی، احتمالات به سمت بهتر شدن تغییر می‌کنند.

سه درس قابلیت همکاری برای رهبران فناوری اطلاعات

داوطلب شدن برای تیم SCinet من را در معرض انبوهی از درس‌های رهبری و شبکه‌سازی قرار داده است که به سختی می‌توان آن‌ها را در جای دیگری دریافت کرد. در یادداشت شخصی، به‌عنوان یک مهندس شبکه، از ارزش مدیریت دقیق پروژه و مدیریت ریسک، و داشتن برنامه‌های پشتیبان خوب، قدردانی می‌کنم.

در حالی که زمینه های فنی زیادی وجود دارد که می توانم در رابطه با درس هایی که از طریق کار خود در SCinet آموخته ام، از سطح بالا پوشش دهم، این سه نکته مهم من هستند:

  • شبکه های اجتماعی برای رشد مهندسی و آموزش مهم هستند: SCinet از داوطلبانی تشکیل شده است که مهندسان شبکه و سیستم های خبره از حوزه تحقیق و توسعه، فدرال و تجاری هستند. برقراری ارتباط و امکان تماس با این کارشناسان برای مشاوره، تخصص یا مشاوره برای داوطلبان ما و سازمان های خانگی آنها بسیار ارزشمند است.
  • ایجاد محیطی از یادگیری و نوآوری مستمر: رهبران فناوری اطلاعات باید چشم انداز فناوری را نه تنها به عنوان مجموعه ای از ابزارها، بلکه به عنوان یک زمینه پویا مملو از فرصت هایی برای یادگیری و نوآوری ببینند. آنها با تشویق تیم های خود به تعامل با سیستم های متنوع و به روز ماندن با فناوری های پیشرفته، محیطی را ایجاد می کنند که در آن نوآوری رشد می کند و سازمان برای آینده آماده می ماند.
  • مشارکت کاربر قهرمان و محقق هنگام طراحی شبکه: مهم است که درگیر شود شما کاربران و محققان زمانی که برای اولین بار معماری شبکه خود را طراحی یا ارتقا می دهید. درک گردش کار سرتاسر آنها به شما این امکان را می دهد که از فناوری و سخت افزار (احتمالاً از فروشندگان مختلف) استفاده کنید که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد و کار آنها را سرعت می بخشد. به عنوان مثال، محققان ممکن است در سرتاسر جهان شرکای داشته باشند و هرچه سریعتر بتوانند داده های خود را به اشتراک بگذارند، سریعتر به نتایج دست خواهند یافت. ساخت بخشی از شبکه شما برای رفع نیازهای انتقال فایل از راه دور ممکن است بسیار متفاوت از برآوردن نیازهای شبکه عمومی کاربران شبکه بی سیم شما باشد.

چگونه با SCinet درگیر شویم

SCinet تنها به لطف داوطلبان فردی که وقت خود را صرف می کنند و شرکت ها یا مؤسسات مرتبط با HPC که مواد و خدمات را ارائه می دهند اتفاق می افتد.

داوطلبان به بیش از 180 متخصص از سراسر جهان می پیوندند که با یکدیگر برای طراحی، تحویل، نصب و راه اندازی SCinet در SC کار می کنند.

اعضای تیم ما از موسسات آموزشی، سازمان‌های دولتی، سایت‌های محاسباتی با کارایی بالا، شبکه‌های تحقیقاتی و آموزشی، فروشندگان تجهیزات و شرکت‌های مخابراتی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مشارکت، لطفاً به ما مراجعه کنید در صفحه وب SCinet شرکت کنید.


هانس آدلمن، مدیر فنی شبکه های بین المللی در دانشگاه ایندیانا، صندلی SC23 SCinet است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور