روندهای کلیدی هوش مصنوعی در سال 2024 | دانش مرکز داده

وقتی سال 2023 طلوع کرد، تعداد کمی از ناظران تأثیر هوش مصنوعی بر فناوری اطلاعات، تجارت و جهان را پیش‌بینی کردند. اکنون که گرد و غبار فروکش کرده است، وقت آن است که منتظر سال جدید و روندهایی باشیم که پیشرفت هوش مصنوعی در سال 2024 را مشخص می کند.

ما از 10 متخصص از طریق ایمیل پرس و جو کردیم تا بدانیم چگونه انتظار دارند هوش مصنوعی در 12 ماه آینده تکامل یابد. در اینجا بینش آنها است.

1. LLM ها به AGI منتهی می شوند

آوی گروسکا، مدیر ارشد هوش مصنوعی در شرکت فناوری تحلیلی Sisense، پیش‌بینی می‌کند که روند تعیین‌کننده هوش مصنوعی در سال 2024، ادغام گسترده مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT است که به سمت هوش عمومی مصنوعی (AGI) پیش می‌رود. این روند بر تحول در پویایی نیروی کار تأکید دارد، جایی که هوش مصنوعی با پشتیبانی از مهارت‌های اصلی و خلاقیت، به ویژه در تجزیه و تحلیل داده، نقش‌های شغلی را افزایش می‌دهد.

2. دفاع سایبری قوی تر. مهاجمان زیرک تر

فیل ونبلز، CISO از Google Cloud می‌گوید هوش مصنوعی در حال حاضر مزیت فوق‌العاده‌ای برای مدافعان سایبری ما فراهم می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا قابلیت‌ها را بهبود بخشند، زحمت را کاهش دهند و در برابر تهدیدات محافظت کنند. او توضیح می دهد: «ما انتظار داریم این قابلیت ها و مزایا در سال 2024 افزایش یابد، با توجه به اینکه مدافعان مالک این فناوری هستند و بنابراین می توانند توسعه آن را با در نظر گرفتن موارد استفاده خاص هدایت کنند.

از سوی دیگر، Venables انتظار دارد که مهاجمان از هوش مصنوعی و LLM های مولد برای شخصی سازی و مقیاس آهسته کمپین های مخرب خود استفاده کنند. آنها از هر چیزی که بتوانند برای محو کردن مرز بین برنامه‌های هوش مصنوعی بدخیم و بدخیم استفاده خواهند کرد، بنابراین مدافعان باید در پاسخ سریع‌تر و کارآمدتر عمل کنند.»

مرتبط: رهبران داده می گویند «فلج هوش مصنوعی» پذیرش خفه کننده: مطالعه

3. هوش مصنوعی چند وجهی می شود

راک گارگ، یکی از مدیران شرکت Bain Capital Ventures، پیش‌بینی می‌کند که مهم‌ترین روند هوش مصنوعی در سال 2024 ظهور معماری‌های بازیابی چندوجهی و استنتاج چندوجهی در مرکز محصولات هوش مصنوعی خواهد بود.

اکثر محصولات هوش مصنوعی 2023 با الهام از ChatGPT متنی بوده اند. گارگ می‌گوید: «اما کاربران نرم‌افزارهای گویاتری را ترجیح می‌دهند که در هر حالت، از صدا گرفته تا ویدیو، صدا و کد و موارد دیگر، با آن‌ها برخورد کند. اگر بتوانیم این معماری‌ها را در مقیاس به کار ببریم، که نیازمند مجموعه‌ای تخصصی از استارت‌آپ‌های تقویت‌کننده بازیابی برای نوآوری در چند وجهی است، می‌توانیم دسته جدیدی از نرم‌افزار را باز کنیم که نتایج بسیار دقیق‌تر و انسانی‌تری ارائه می‌دهد.»

ادامه این مقاله را در هفته اطلاعات بخوانید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور