8 مرحله برای ورود به مشتریان جدید

تیم های فروش و بازاریابی شما به طور خستگی ناپذیری تلاش می کنند تا مشتریان بالقوه جدید را درگیر کنند و آنها را به سمت مشتری شدن سوق دهند. کار سخت نتیجه می دهد و مشتریان جدید به شرکت شما می پیوندند.

اما حالا چی؟

زمانی که مشتریان را وادار به ثبت نام کنید، کار شما تمام نمی شود. شما باید یک فرآیند پذیرش مشتری ایجاد کنید تا از آنها به شرکت خود استقبال کنید، اطلاعات مهم را به آنها بدهید و موارد دیگر.

به همین دلیل است که ما این راهنمای ورود به مشتری را برای کمک به شما برای شروع ایجاد کرده ایم. ما همه چیزهایی که باید بدانید را پوشش خواهیم داد، از جمله:

برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید!

PS با عضویت در خبرنامه ایمیل ما برای اطلاع از آخرین نکات، ترفندها و روندهای بازاریابی دیجیتال، مطمئن شوید که از همه چیزهای بازاریابی مطلع هستید!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

ورود مشتری چیست؟

پذیرش مشتری فرآیند استقبال از مشتریان جدید در کسب و کار شما است. فرآیند پذیرش مشتری شما را قادر می سازد تا اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهید و شروع به ایجاد رابطه با آنها کنید.

چرا ورود به مشتریان جدید اهمیت دارد؟

فرآیند پذیرش مشتری جدید نقشی اساسی در حفظ مشتریان برای کسب و کار شما دارد. در اینجا دلیلی وجود دارد که شما می خواهید مشتریان را در آنبورد استفاده کنید:

  1. این به شما در ایجاد روابط کمک می کند: به ورود مشتری مانند رفتن به اولین قرار فکر کنید. شما می خواهید تأثیر خوبی بگذارید و برای درک نیازها و اهداف مشتری خود وقت بگذارید.
  2. کسب و کار شما را کارآمدتر می کند: یک فرآیند شناسایی مشتری، تیم شما را از تقلا برای کمک به مشتریان جدید برای تسویه حساب باز می دارد. هنگامی که تیم شما تمرینی برای جذب مشتری جدید بداند، سردرگمی و استرس را کاهش خواهید داد.
  3. مشتریان را خوشحال می کند: فرآیند ورود مشتری جدید شما باعث خوشحالی مشتریان شما می شود. نه تنها به آنها می گوید که شما حرفه ای و سازماندهی شده اید، بلکه باعث می شود آنها احساس کنند که برای شرکت شما ارزشمند هستند، زیرا برای استقبال از آنها وقت می گذارید و آنها را آرام می کنید.
  4. ریزش مشتری را کاهش می دهد: ورود نامناسب یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مشتریان در 90 روز اول از بین می‌روند. داشتن یک فرآیند پیوسته پذیری از ریزش مشتری جلوگیری می کند و آنها را درگیر نگه می دارد.

جذب مشتریان جدید برای کمک به کسب و کار شما در حفظ این مشتریان در دراز مدت بسیار مهم است.

فرآیند 8 مرحله ای پذیرش مشتری جدید برای ایجاد احساس خوش آمد گویی به مشتریان

نحوه ورود به مشتریان

  • پیام خوشامدگویی بفرستید
  • انتظارات خود را تعیین کنید
  • اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد قانونی مرتب هستند
  • یک ارزیابی برای مشتریان خود ایجاد کنید
  • یک جلسه مشتری با تیم خود داشته باشید
  • بسته خوش آمدگویی را تحویل دهید
  • برنامه ریزی برای ورود
  • درباره فرآیند ورود مشتری خود بازخورد جمع آوری کنید

در مرحله بعد در این راهنمای ورود به مشتری، بیایید به ایجاد یک فرآیند نصب عالی بپردازیم. در اینجا هشت مرحله در مورد نحوه ورود به مشتریان جدید آورده شده است:

  1. پیام خوشامدگویی بفرستید
  2. انتظارات خود را تعیین کنید
  3. اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد قانونی مرتب هستند
  4. یک ارزیابی برای مشتریان خود ایجاد کنید
  5. یک جلسه مشتری با تیم خود داشته باشید
  6. بسته خوش آمدگویی را تحویل دهید
  7. برنامه ریزی برای ورود
  8. درباره فرآیند ورود مشتری خود بازخورد جمع آوری کنید

بیایید شیرجه بزنیم!

1. پیام خوشامدگویی ارسال کنید

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این راهنمای ورود به مشتری، ارسال پیام خوش‌آمدگویی است. پیام خوشامدگویی، لحن شراکت شما با یک مشتری را تنظیم می کند و اولین تاثیر مثبتی را از او ایجاد می کند.

لازم نیست پیام خوشامدگویی شما بیش از حد باشد. شما باید اطلاعات مهمی مانند:

  • خوشامدگویی که با برند شما مطابقت دارد
  • یادآوری اینکه برای چه چیزی ثبت‌نام کرده‌اند (اگر چندین محصول یا خدمات ارائه می‌دهید این مهم است)
  • اطلاعات تماس برای خدمات مشتری
  • پیامی در مورد هیجان شما در مورد کار با مشتری

نمونه ای از ایمیل نوشته شده به مشتری

ارسال یک پیام خوشامدگویی ساده به مشتریان شما اطمینان می دهد که شما از کار با آنها هیجان زده هستید و برای آنها به عنوان یک مشتری ارزش قائل هستید.

2. انتظارات خود را تعیین کنید

هنگامی که از مشتریان جدید استقبال کردید، زمان آن فرا رسیده است که به سراغ این موضوع بروید – که با تعیین انتظارات شروع می شود. شما باید این انتظارات را با مشتریان خود مرور کنید تا انتظارات آنها واقع بینانه باشد.

می‌توانید ایمیل خوش‌آمدگویی خود را با یک ایمیل «انتظارات» دنبال کنید که در آن آنچه را که برای مشتری ارائه می‌دهید مشخص می‌کنید. اگر چندین سرویس را برای مشتریان ارائه دهید، این مرحله بسیار مهم است – این تضمین می‌کند که در مورد آنچه در بسته مشتریان قرار می‌دهید سردرگمی وجود ندارد.

باید اطمینان حاصل کنید که مرور می کنید:

  • چه محصولات/خدماتی که مشتری دریافت می کند
  • آنچه تیم شما به مشتری ارائه می دهد
  • گزینه های خدمات / پشتیبانی مشتری
  • انتظارات ارتباط با مشتری

ارسال این اطلاعات راهی عالی برای بررسی آنچه که از شما به دست می‌آورند با مشتریانتان است، در حالی که انتظارات واقع بینانه‌ای را برای مشارکت خود با آنها تعیین می‌کنید.

3. مطمئن شوید که تمام اسناد قانونی مرتب هستند

گام بعدی در این راهنمای ورود به مشتری یک مرحله بسیار مهم است – مطمئن شوید که تمام اسناد قانونی شما مرتب هستند.

وقتی مشتری جدیدی را وارد می کنید، به یک قرارداد نیاز دارید. قرارداد شما خدماتی را که ارائه می دهید و آنچه مشتری دریافت می کند مشخص می کند.

همچنین باید مطمئن شوید که تمام اسناد قانونی را در اختیار دارید. برای مثال، اگر صاحب یک شرکت نرم‌افزاری مراقبت‌های بهداشتی هستید، باید اسناد قانونی در مورد انطباق با HIPAA داشته باشید. اگر با یک مشتری پرمخاطب کار می کنید، ممکن است لازم باشد NDA را امضا کنید و آن را در اسناد قانونی خود درج کنید.

علاوه بر همه اینها، مطمئن شوید که قرارداد پرداخت آنها را مستند کرده اید. این سند به‌عنوان قراردادی است که نشان می‌دهد شخص چه چیزی، چه زمانی و چگونه پرداخت کند.

بررسی تمام اسناد قانونی شما یک مرحله ضروری در فرآیند ورود مشتری جدید شماست. این تضمین می‌کند که همه چیز مرتب است و شما و مشتری‌تان می‌توانید در رابطه با حفظ منافع هر دو طرف به جلو حرکت کنید.

4. یک ارزیابی برای مشتریان خود ایجاد کنید

اگر می خواهید بدانید که چگونه مشتریان جدید را وارد کنید، به این نکته مهم گوش دهید: شما باید مشتریان خود را ارزیابی کنید. هنگامی که تیم فروش شما روی جذب این مشتریان برای همکاری با شرکت شما کار می کرد، اطلاعات اولیه زیادی را جمع آوری کردند –– اکنون زمان آن رسیده که به اصل موضوع بپردازیم.

شما می خواهید پرسشنامه ای ایجاد کنید که مشتریان شما را قادر می سازد تا عمیقاً به آنچه از شرکت شما می خواهند بپردازند. به شما کمک می کند انتظارات و خواسته های آنها را درک کنید. دانستن این اطلاعات به تعیین اینکه از چه منابعی برای کمک به آنها برای رسیدن به آن اهداف استفاده کنید کمک می کند.

ارزیابی شما می تواند شامل سوالاتی مانند:

  • با خدمات/محصول ما به چه اهدافی می خواهید برسید؟
  • چگونه می خواهید بودجه خود را تخصیص دهید؟
  • آیا شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مورد نظر خود را دارید؟ آنها چه هستند؟
  • چه دارایی ها و منابعی در حال حاضر دارید؟
  • مشتری ایده آل شما کیست؟

این سوالات به شما کمک می کند تا درک عمیق تری از مشتریان فردی و نحوه استفاده از محصول یا خدمات شما برای رسیدن به اهداف شرکت به دست آورید.

هنگامی که تمام این اطلاعات را دارید، شما و تیمتان می توانید شروع به ایجاد یک طرح حمله برای مشتری جدید خود کنید.=

5. یک جلسه مشتری با تیم خود داشته باشید

بخش مهمی از فرآیند پذیرش مشتری، برگزاری یک جلسه مشتری با تیم خود است. می توانید جلسات حضوری یا مجازی را انتخاب کنید. این جلسه را به عنوان شروعی برای مشارکت در نظر بگیرید.

در طول جلسه مشتری، شما می خواهید:

  • مشتری را به تیمی که روی پروژه آنها کار می کند، معرفی کنید
  • نقطه تماس را معرفی کنید
  • اهداف مشتری را مرور کنید
  • برنامه مشتری و جدول زمانی را مرور کنید (که به ایجاد آن از پرسشنامه ارزیابی کمک می کنید)
  • ضرب الاجل ها و جزئیات لحظه آخری را درهم کنید
  • فرصتی برای سوالات فراهم کنید

این ملاقات با مشتری یک راه عالی برای شما است تا بتوانید محدوده پروژه را بررسی کنید و فرصتی را برای مشتری فراهم کنید تا پیشنهادات و سوالات خود را بپرسد.

6. بسته خوش آمدگویی را تحویل دهید

هنگام جذب مشتریان جدید، بسیار مهم است که به آنها احساس ارزشمندی برای شرکت شما بدهید. یکی از راه های انجام این کار، ارسال یک بسته خوشامدگویی برای مشتریان جدید است.

این بسته می‌تواند یک هدف دوگانه داشته باشد –- می‌تواند تأثیر خوبی بگذارد و در عین حال اطلاعات مفیدی را که مشتریان نیاز دارند ارائه می‌کند.

از نقطه نظر اطلاعات، شما می خواهید ارسال کنید:

  • راهنمای شرکت شما (ساعات کار، اطلاعات تماس، مکان‌ها و غیره)
  • منابع مفید برای مشتریان (راهنماها، مقالات و غیره)
  • مطالعات موردی از شرکت های مشابه

علاوه بر اطلاعات، از ارسال هدایای فیزیکی برای مشتریان نترسید! شما می‌توانید به‌عنوان یک ژست «خوش‌آمدگویی» برای آن‌ها سوآپ شرکت بفرستید – بالاخره، چه کسی عاشق دریافت چیزهای رایگان نیست؟

7. برنامه ریزی برای ورود

همه مدارک رو مرتب کردی شما با مشتری ملاقات کردید و تیم را معرفی کردید. بسته خوشامدگویی خود را ارسال کردید.

بنابراین، چه چیزی در راهنمای ورود مشتری وجود دارد؟

خوب، وقت آن رسیده است که به آینده فکر کنید – – باید برای ورود برنامه ریزی کنید. هنگامی که یک مشتری را وارد کردید و به سر کار رفتید، بسیار مهم است که با او تماس بگیرید و به‌روزرسانی‌های پیشرفت را ارائه دهید.

برقراری زودهنگام ثبت نام، حتی قبل از شروع کار، برای ایجاد اعتماد بسیار مهم است. به مشتری این امکان را می دهد که بداند شما برای حفظ آنها در جریان هستید.

به طور کلی، شما می خواهید یک ماه پس از شروع برنامه ریزی کنید — بسته به پروژه و آنچه مشتری می خواهد، ممکن است طولانی تر یا کوتاه تر باشد.

8. درباره فرآیند ورود مشتری خود بازخورد جمع آوری کنید

آخرین مرحله فرآیند ورود به مشتری جدید، دریافت بازخورد از مشتریان خود در مورد فرآیند ورود به سیستم است. هیچ فرآیندی کامل نیست، و ممکن است متوجه شوید که مکان‌هایی وجود دارد که در جذب مشتریان جدید کوتاهی می‌کنید.

در پایان فرآیند ورود به مشتریان جدید، یک نظرسنجی بازخورد بفرستید تا تجربه آنها را در مورد ورود به سیستم درک کنید. می توانید سوالاتی مانند:

  • چقدر از تجربه ورود خود راضی هستید؟ (می تواند مقیاس 1 تا 10 یا مقیاس “خنثی، بسیار، بسیار” باشد)
  • آیا همه آنچه را که برای سوار شدن نیاز داشتید دریافت کردید؟ اگر نه، چه چیزی کم بود؟
  • آیا پس از فرآیند پذیرش هنوز از سرمایه گذاری خود راضی هستید؟
  • چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا تجربه سوار شدن را بهتر کنیم؟

پرسیدن این سوالات به شما کمک می کند تا دیدگاه مشتری خود را در مورد فرآیند ورود مشتری خود درک کنید.

برای مدیریت مشتریان خود کمک بگیرید

هنگام انتخاب شرکت شما، استفاده از مشتریان برای ایجاد اولین برداشت مثبت بسیار مهم است. بنابراین، چگونه آن احساس خوب را ادامه می دهید؟ البته با پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)!

در WebFX، ما Nutshell، یک پلتفرم CRM را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند اطلاعات تماس مهم، اسناد، یادداشت‌های مربوط به ترجیحات مشتری و موارد دیگر را حفظ کنید! با استفاده از نرم افزار CRM ما، شما را قادر می سازد تا پس از ورود به سیستم، روابط خود را با مشتریان خود حفظ کنید، بنابراین آنها را راضی نگه می دارید و با شرکت خود درگیر می شوید.

اگر می خواهید در مورد حفظ مشتریان خوشحال بیشتر بدانید، با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا همین امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد نرم افزار CRM ما!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور