رابط جستجوی Google نگاهی نادر به فرآیند بازخورد می دهد

دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، اخیراً فاش کرد که چگونه بازخوردهای عمومی را به دیگران در گوگل منتقل می کند.

سالیوان در پستی در X (توئیتر سابق)، اسکرین شات هایی از یک سند ارسال شده به تیم جستجوی گوگل را به اشتراک گذاشت و بحث های خود با کاربران، از جمله افکار، نگرانی ها و پیشنهادات آنها را برجسته کرد.

این نگاه اجمالی غیرمعمول به عملکرد درونی گوگل نشان می‌دهد که این شرکت از مشکلات کلیدی که ناشران در پی به‌روزرسانی‌های اصلی اخیر با آن مواجه هستند، آگاه است.

علاوه بر این، تأکید می‌کند که Google باید نحوه انتقال توصیه‌ها به ناشران را بهبود بخشد و معنای ایجاد محتوای «اول مردم» را روشن کند.

مسئله کلیدی شماره 1: محتوای اول مردم چیست؟

سالیوان می‌گوید یکی از مسائل کلیدی که بسیاری از کاربران مطرح کرده‌اند، چالش ایجاد «محتوای اول مردم» است که به جای گوگل به کاربران خدمات می‌دهد.

آنها می‌خواهند در گوگل پیدا شوند، بنابراین می‌خواهند گوگل را راضی کنند، و درک این مفهوم که بهترین راه برای راضی کردن ما این است که واقعاً به ما فکر نکنیم، دشوار است.

پیشنهادی که سالیوان به تیم جستجوی Google ارائه می‌کند این است که راه‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با این پیام پیدا کنند:

«… برای یافتن راه‌های جدیدی برای نزدیک شدن به این موضوع و تکرار این راهنمایی، ارزش تلاش را دارد.»

علاوه بر این، سالیوان پیشنهاد می‌کند که گوگل دستورالعمل‌های خود را در مورد مقایسه ناشران با سایت‌هایی که در بالای نتایج جستجو قرار دارند، اصلاح کند:

ما همچنین باید بدانیم که نتایج جستجوی ما در واقع بخش مؤثری از مستندات ما هستند. I9. مردم به آنها نگاه می کنند تا ببینند چه چیزی کار می کند – یا چه چیزی می توانند از پس آن برآیند.

راهنمایی‌های ما حتی افراد را تشویق می‌کند تا خود را با صفحات دیگر در نتایج ما مقایسه کنند – چیزی که احتمالاً باید اصلاح کنیم تا چیزی مانند آنچه در این پست توضیح داده‌ام بگوییم: جستجو کنید، به سایت‌هایی که بالا می‌آیند نگاه کنید. اینها چیزی است که سیستم های ما مفید می دانند. گفته می شود، سیستم ها کامل نیستند. بنابراین اگر سایتی را می بینید که به نظر می رسد کارهایی را برخلاف دستورالعمل های ما انجام می دهد، ممکن است در آینده موفق نباشد.”

مسائل کلیدی شماره 2: ناشران بزرگ بر نتایج جستجو تسلط دارند

یکی دیگر از مسائل کلیدی مشترک با تیم جستجوی گوگل، شیوع ناشران بزرگ در نتایج جستجو است.

برخی از ناشران ظاهراً می توانند در مورد هر چیزی بنویسند و در جستجوی گوگل رتبه خوبی کسب کنند، که سالیوان خاطرنشان می کند که منجر به افزایش “سئو انگل” شده است.

بارها و بارها، مردم به ناشران بزرگی اشاره کردند که به نظر می‌رسد می‌توانند درباره هر چیزی بنویسند و جایزه بگیرند…

این ایده مربوط به این است که سایت‌های «سئوی انگل» برنده می‌شوند، سایت‌هایی که خود را به اشخاص ثالث اجاره می‌دهند و سپس محتوا در این سایت‌ها رتبه‌بندی می‌شوند که هرگز در سایت دیگری موفق نمی‌شوند.

این با سایت‌های بزرگی که برای محتوای اصلی (اما نه لزوماً اول مردم) برنده می‌شوند متفاوت است، اما این دو با هم ترکیب می‌شوند.»

مسئله کلیدی شماره 3: عدم وجود “ابزار محتوای مفید”

یکی دیگر از اولویت های سالیوان، روشن کردن تصورات غلط در مورد محتوای مفید گوگل است.

او ایجاد ابزاری برای ارزیابی اینکه آیا محتوای ناشر مطابق با استانداردهای «محتوای مفید» گوگل است یا خیر پیشنهاد می‌کند.

آیا می‌توانیم ابزار محتوای مفیدی داشته باشیم؟

… میل به نوعی ابزار یا مثال هایی برای کمک به افراد برای درک بهتر منظور ما از محتوای مفید یا چیزی که مشخص می کند صفحه یا سایت تحت تأثیر به روز رسانی محتوای مفید قرار گرفته است وجود دارد.

من ناشران را نگران کرده ام که یک صفحه از هر محتوای “غیر مفید” باعث کاهش رتبه آنها شود.

برخی از آنها می ترسند که نتوانند چیزی غیر از موضوع وبلاگ یا سایتشان داشته باشند. برخی فکر می کنند حتی داشتن بخشی از یک صفحه غیر مفید می تواند کل سایت آنها را نابود کند.

همه اینها در حالی است که صفحه ما می‌گوید یک سایت باید «مقدار نسبتاً بالایی» از محتوای غیر مفید داشته باشد تا تحت تأثیر قرار بگیرد و چیزها وزن داشته باشند.»

سالیوان خاطرنشان می‌کند که راهنمایی‌های نامشخص Google باعث ایجاد استرس نابجا برای ناشران می‌شود، که مطمئن نیستند چه صفحاتی را برای مطابقت با استانداردهای Google حذف کنند.

آن‌ها نمی‌دانند که آیا بخش‌هایی از محتوا وجود دارد که باید آن‌ها را رها کنند، چگونه آن را شناسایی کنند یا چه چیزی.

برخی نگرانند که محتوا «قدیمی» مفید نباشد. دیگران نگران این هستند که اگر افراد از طریق جستجو به محتوای آن‌ها نمی‌رسند، به وضوح مفید نیست – و با این حال، آنها
آن را به عنوان محتوای آرشیوی مشاهده کنید که نمی خواهند از شر آن خلاص شوند. ما مطمئناً نمی‌خواهیم که مردم محتوا را صرفاً به دلیل قدیمی‌تر بودن حذف کنند.»

صرف داشتن محتوای «قدیمی» نیز آن را بی فایده نمی کند. اگر آن را بی فایده است نبود سالیوان می گوید که ابتدا برای مردم ایجاد شد.

گزارش سالیوان تعهد گوگل به ترکیب بازخورد کاربران در بهبود جستجو را نشان می دهد.

ارتباطات شفاف تر و ابزارهای ارزیابی محتوا ممکن است به ناشران کمک کند تا با الگوریتم در حال تکامل Google سازگار شوند.

شفافیت بیشتر در مورد آنچه که محتوا را «مفید» می‌کند، یکی از خواسته‌های اصلی وب‌سایت‌هایی است که به جای الگوریتم‌ها، به مخاطبان خدمات ارائه می‌کنند.


تصویر ویژه: زیر آسمان/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور