حقوق مرکز داده ادامه روند صعودی | دانش مرکز داده

طبق نظرسنجی حقوق و دستمزد IT دانش مرکز داده، بین کووید-19، کار از خانه و استعفای بزرگ، سال 2021 برای مراکز داده سال پرمخاطره ای بود و غرامت منعکس کننده آن است.

کری گوتز، مدیر ارشد و مدیر ارشد فناوری Dunedin، StrategITcom مشاور مرکز داده مستقر در فلوریدا و نویسنده کتاب آینده، Jump- پیش‌بینی کرد: «قبل از پایان سال، می‌توانید انتظار داشته باشید افراد بیشتری در این صنعت به دنبال پول بالاتر باشند. شغل خود را در مرکز داده شروع کنید.

مسابقات حقوق و دستمزد

رایان بوک، معاون منابع انسانی Salute Mission Critical، یک تامین کننده خدمات مرکز داده مستقر در فرانکلین، ویسکانسین در 32 ایالت و 13 کشور، گفت: هزینه های نیروی کار در حوزه های مهم ماموریت مانند مراکز داده، همیشه حقوق و دستمزد بالایی را به همراه داشته است. نیروی کار ماهر و غیر ماهر از سرایداری به بالا را فراهم می کند.

بوهک گفت که از نظر تاریخی، این حق بیمه 15 تا 18 درصد بوده است، اما طی یک سال گذشته یا بیشتر، با فشار ناشی از کمبود نیروی کار و تورم، اکنون 23 تا 25 درصد نسبت به سایر زمینه های فناوری افزایش یافته است. او گفت: «حتی در پایین ترین سطوح، از پاکسازی و امنیت گرفته تا مدیران عملیات منطقه ای». “در تمام طول پشته افکت های موج دار وجود دارد.”

لسلی اسمیتارت، مدیر ارشد بخش منابع انسانی گفت که CyrusOne، اپراتور بیش از 30 مرکز داده در دالاس در ایالات متحده، متوجه تغییر چشمگیر درخواست‌های حقوق و دستمزد به‌ویژه با رشد دالاس شده است. او گفت: «ما زمانی را که استخدام‌های جدید می‌آوریم ارزیابی می‌کنیم و می‌بینیم که آیا نیاز به تعدیل افراد دیگری در آن تیم داریم یا خیر.

گوتز گفت، علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ نه تنها بیشتر پرداخت می‌کنند، بلکه افراد بیشتری را نسبت به نیاز فوری خود استخدام می‌کنند، با این فرض که بعداً موقعیتی برای آنها پیدا خواهند کرد.

با این حال، بوک گفت که در سطح پایین تر شاهد کاهش است. او گفت: «امید این است که با کاهش آن بازارها، شاهد روندهای تثبیت کننده بیشتری در غرامت و انتظارات دستمزد باشیم.

رفع موانع استخدام

با این وجود، اپراتورهای مرکز داده باید راه‌هایی برای گسترش مجموعه کارکنان بالقوه خود بیابند از بین بردن موانعگوتز گفت.

گوتز گفت، یکی از بزرگترین آنها نیاز به مدرک دانشگاهی است، زمانی که مشاغل واقعاً به آن نیاز ندارند. او گفت که 80 درصد از مشاغل مرکز داده را می‌توان با مهارت و آموزش انجام داد، اما تنها حدود 31 درصد از جمعیت دارای مدرک حداقل چهار ساله هستند. او گفت تا زمانی که پزشکان، وکلا، دندانپزشکان و سایر مدارک تحصیلی را که هیچ ارتباطی با فناوری ندارند حذف کنید، “شما به 14٪ کاهش یافته اید و آنها سعی می کنند هر شغلی را در زمینه فناوری با این افراد پر کنند.”

برخی از شرکت ها به او می گویند: “اگر ما نامزد مناسب را پیدا کنیم، از این الزام صرف نظر خواهیم کرد.” “خب، پس چرا آن را زمین می گذاری؟ افرادی که آن را ندارند درخواست نخواهند کرد.»

گوتز گفت، شرکت‌ها همچنین باید موقعیت‌ها را برای افرادی که دوست ندارند به مطب بروند یا باید والدین یا فرزندانشان را به قرار ملاقات‌های پزشک و سخنرانی‌های مدرسه ببرند، انعطاف‌پذیرتر کنند. او گفت: «همه بسته‌های مزایا مطابق با زندگی مردم و نحوه کار آنها نبوده است.

اسمیتارت موافقت کرد: «این بر استخدام ما تأثیر گذاشته است. افرادی هستند که خواهان مشاغل کاملاً از راه دور هستند و حتی نمی‌خواهند یک هیبرید را در نظر بگیرند [work environment]”

در مناطق دیگر، COVID-19 نیز یک عامل بوده است، اما به روشی متفاوت. بوهک گفت: «مشتریان خاص دستورات واکسیناسیون داشتند که توسط تیم‌های ما به خوبی مورد استقبال قرار نگرفت.

گوتز گفت، به طور مشابه، برخی از کارمندان بالقوه با خصومت رسانه‌های اجتماعی دفع می‌شوند – با فرض اینکه همه مشاغل فناوری اینگونه باشند – یا با این تصور که به عنوان یک محافظه‌کار، از آنها استقبال نمی‌شود. ما به عنوان صنعتی کی هستیم که در مورد «تنوع و شمول» فریاد بزنیم، وقتی چیزی جز فراگیر هستیم؟» او پرسید.

آماده شدن برای بررسی حقوق و دستمزد امسال

امی استوارت، معاون مدیر محتوا در Payscale Inc.، ارائه‌دهنده داده‌ها، نرم‌افزار و خدمات غرامت در سیاتل، گفت: برای سال جاری و پس از آن، انتظار می‌رود فشارهای حقوقی ادامه یابد. «2022 دارد سال مهمی برای مدیریت جبران خسارت بود. سازمان‌ها باید به افزایش رقابت برای استعدادها، تورم فزاینده، قوانین جدید و محدودیت‌های بودجه با احتمال رکود پاسخ دهند.»

بوک گفت: «یک کارمند با حقوق مناسب، یک کارمند خوشحال است. “اگر با کارمندان خود خوب نیستید، هر دلیلی وجود دارد که مرکز داده بعدی در ویرجینیای شمالی 10 تا 15 درصد بیشتر از آنچه که قبلاً به آنها پرداخت می کنید به آنها حقوق می دهد.”

اما استوارت گفت، در حالی که ممکن است هنوز بازار خریدار باشد، برای کارکنان مهم است که آماده باشند. او گفت: «هنوز به کارمندان توصیه می‌شود حقوق خود را بررسی کنند و قبل از بررسی حقوق، آن اطلاعات را به کارفرمای خود بیاورند.

در طرف دیگر میز، برای شرکت هایی مهم است که می خواهند کارکنان خود را حفظ کنند استوارت گفت که برای سؤالات آماده شود. تحقیقات Payscale این را نشان می دهد درک حقوق منصفانه هنگامی که صحبت از حفظ و نگهداری می شود، بسیار مهم است، به همین دلیل است که شفافیت پرداخت بسیار مهم است. سازمان ها باید از منابع داده های متعدد برای تعیین حقوق و دستمزد برای درک جامع از بازار استفاده کنند، به خصوص اگر منابع داده فعلی قدیمی هستند یا بازار به سرعت در حال تغییر است.

شرکت ها نیز باید آماده باشند تا این حقوق ها را توجیه کنند. استوارت گفت: “حقوق ها می تواند به دلایل متعددی متفاوت باشد، از اندازه شرکت به صنعت گرفته تا مسئولیت های منحصر به فرد غیر معمول برای این موقعیت.” کارفرما باید بتواند با استفاده از داده های نظرسنجی توضیح دهد که پرداخت رقابتی، عادلانه و منصفانه است. همچنین مهم است که یک استراتژی جبران خسارات و معماری شغلی با تعیین همه عوامل قابل جبران – مانند سال‌ها تجربه، دوره تصدی یا مهارت‌های خاص – وجود داشته باشد و مطمئن شوید که کارکنان این عوامل قابل جبران را درک می‌کنند.

استوارت گفت، در حقیقت، شرکت‌ها در مورد استراتژی‌های جبران خسارات خود به احتمال زیاد کارکنان را حفظ می‌کنند. او خاطرنشان کرد: «ارتباطات پرداخت می‌تواند حفظ را افزایش دهد، حتی زمانی که حقوق کارکنان کمتر از بازار باشد».

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور