اپل 450 میلیارد دلار هزینه کند | دانش مرکز داده

مولی شویتز (بلومبرگ) – شرکت اپل طی 5 سال آینده در حال افزایش 20 درصدی سرمایه گذاری های خود در ایالات متحده ، اختصاص 430 میلیارد دلار برای تولید نسل بعدی سیلیکون و تحریک نوآوری بی سیم 5G در 9 ایالت آمریکا ، پس از پیشی گرفتن از انتظارات رشد خود در طی همه گیر شدن بیماری.

این شرکت روز دوشنبه در بیانیه ای گفت ، سازنده آیفون 20،000 شغل جدید در ایالات متحده ایجاد می کند و یک پردیس جدید را در کارولینای شمالی تأمین مالی می کند.

این شرکت گفت ، طی سه سال گذشته ، سرمایه گذاری های اپل از هدف اصلی پنج ساله خود یعنی 350 میلیارد دلار در سال 2018 پیشی گرفته است. اما اپل نیز رشد کرده است. سهام آن از زمان اعلام آخرین برنامه سرمایه گذاری در ژانویه 2018 حدود 200٪ سود کسب کرده است و ارزش این شرکت هم اکنون بیش از 2 تریلیون دلار است. کوپرتینو ، اپل مستقر در کالیفرنیا گفت که بزرگترین مالیات دهنده ایالات متحده است ، که در پنج سال گذشته 45 میلیارد دلار مالیات بر درآمد شرکت های داخلی را جلب کرده است.

افزایش سرمایه گذاری در ایالات متحده همچنین در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور جو بایدن از برنامه های جدید برای افزایش مالیات بر سود خارج از کشور برای کمک به تأمین لایحه پروژه های زیربنایی داخلی خبر داده است. اپل و سایر شرکت های بزرگ فناوری در آخرین سالهای مالی خود بیش از 100 میلیارد دلار سود در خارج از ایالات متحده افشا کردند و این اهداف اصلی پیشنهاد رئیس جمهور است.

تیم کوک ، مدیر ارشد اجرایی ، گفت: “در این لحظه بهبود و بازسازی ، اپل تعهد ما به نوآوری و تولید ایالات متحده را دو برابر می کند و سرمایه گذاری نسلی را به جوامع در سراسر 50 ایالت می رساند.

برنامه سرمایه گذاری اپل شامل هزینه های مستقیم برای تأمین کنندگان مستقر در ایالات متحده ، سرمایه گذاری در مرکز داده ، هزینه های سرمایه ای در ایالات متحده و سایر پروژه ها ، از جمله ده ها محصول اپل تی وی + در 20 ایالت است. اپل قصد دارد بیش از یک میلیارد دلار در کارولینای شمالی برای ساخت پردیس و مرکز جدید مهندسی در منطقه مثلث تحقیقاتی سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری حداقل 3000 شغل جدید در یادگیری ماشین ، هوش مصنوعی ، مهندسی نرم افزار و سایر زمینه های پیشرفته ایجاد خواهد کرد.

این شرکت گفت ، اپل در حال دستیابی به هدف 2018 خود برای ایجاد 20،000 شغل جدید در ایالات متحده تا سال 2023 است. تعهد جدید برای ایجاد شغل شامل افزایش تیم سان دیگو به بیش از 5000 کارمند تا سال 2026 خواهد بود که 500 درصد افزایش نسبت به هدف 2018 است. اپل همچنین تیم مهندسی خود را در بولدر ، کلرادو ، با 700 نفر افزایش داده و صدها شغل در ماساچوست ، واشنگتن ، آیووا و کلرادو اضافه کرده است. پیش بینی می شود کارمندان از سال آینده به محوطه دانشگاه آستین یک میلیارد دلاری جدید اپل نقل مکان کنند.

همزمان با رشد ، اپل گفت که متعهد است این کار را به روشی پایدار از نظر محیط زیست انجام دهد. به گفته این شرکت ، تقریباً 60 سایت سایت اپل در ایالات متحده آمریکا دارای گواهینامه LEED هستند. اپل گفت که این ماده برای تمام فعالیت های خود در ایالات متحده و سراسر جهان از کربن خنثی است و سال گذشته متعهد شد که تا سال 2030 100٪ کربن خنثی برای کل زنجیره تامین و محصولاتش باشد.

سهام اپل با تغییر قیمت 134.19 دلار در ساعت 10:03 بامداد در نیویورک اندکی تغییر کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور