از نظر طراحی ناامن: با هجوم میلیون ها نفر به تلگرام ، 7 دلیل برای زیر سوال بردن ادعاهای حریم خصوصی برنامه

عکس پروفایل نویسنده

@رفیمرافائل میمون

مربی و برگزار کننده امنیت دیجیتال

در اوایل این ماه ، WhatsApp شروع به نشان دادن اعلامیه ای کرد که کاربران را از به روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی برنامه مطلع می کند.

به نظر می رسید این به روزرسانی نشان می دهد که WhatsApp داده های کاربر را با شرکت مادر خود ، فیس بوک به اشتراک می گذارد.

با این حال واتس اپ از سال 2016 این کار را انجام داده بود ، این آگاهی باعث افزایش آگاهی از طرح اشتراک داده شد و میلیون ها نفر را به جستجوی گزینه های دیگری برای برنامه پیام رسانی سوق داد.

بسیاری از آنها به سیگنال ، پیام رسان امن مورد تأیید ادوارد اسنودن و قبلاً توسط روزنامه نگاران و فعالان سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفتند (در واقع ، Signal آنقدر کاربران جدید پیدا کرد که سرورهای آن برای چند ساعت در روز جمعه خراب شدند).

اما حتی تعداد بیشتری نیز به تلگرام روی آوردند: بیش از 25 میلیون نفر در عرض 72 ساعت در این برنامه ثبت نام کردند. همان اتفاقی که فیس بوک در سال 2014 واتس اپ را خریداری کرد و در سال 2019 ، هنگامی که واتس اپ به یک آسیب پذیری در برنامه پی برد ، اتفاق افتاد و هزاران کاربر هشداردهنده – به ویژه فعالان – برای ایمنی به تلگرام مراجعه کردند.

این افزایش آگاهی از خطرات حریم خصوصی دیجیتال قطعاً پیشرفت مثبتی است. اما تلگرام به عنوان یک استاندارد طلایی برای پیام رسانی ایمن بسیار نگران کننده دیده می شود. بنابراین در اینجا 7 دلیل وجود دارد که چرا تلگرام به اندازه تصویر خودش ایمن نیست.

1. چت ها از پایان به انتها رمزگذاری نشده اند …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور