7 مرحله خط لوله فروش: یک مرور کلی

احتمالاً با ایده خط لوله فروش آشنا هستید. این اساساً فرآیند تبدیل افراد از سرنخ به مشتری است و شامل یک سری مراحل است که شما برای تحقق آن طی می کنید. هدف از خط لوله فروش ساده کردن فرآیند بستن معاملات است و به کسب و کار شما کمک می کند تا در افزایش فروش و درآمد کارآمدتر شود.

اما سوال این است: چه مراحلی را باید در خط لوله فروش خود بگنجانید؟ ممکن است مطمئن نباشید که مراحل خط لوله فروش چیست یا چگونه آنها را دنبال کنید. اگر اینطور است، این پست وبلاگ برای شماست. ما هفت مرحله اصلی خط لوله فروش را پوشش می دهیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

همچنین، فراموش نکنید اشتراک هفتگی درآمد – خبرنامه ایمیل ما – برای دریافت محتوای مفیدتر مانند این مستقیماً به صندوق ورودی شما!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

7 مرحله خط لوله فروش

خط لوله فروش برای هر کسب و کار کمی متفاوت به نظر می رسد. برخی از شرکت ها مراحل خط لوله فروش متفاوتی نسبت به سایرین دارند. با این حال، هفت مرحله اصلی وجود دارد که اکثر مشاغل از آن استفاده می کنند، از جمله:

  1. اکتشاف
  2. صلاحیت رهبری
  3. جلسه یا دمو اولیه
  4. نیاز به تحلیل و پیشنهاد دارد
  5. مذاکره و تعهد
  6. معامله نزدیک
  7. پیگیری و نگهداری

اجازه دهید هر یک از این مراحل را در زیر مرور کنیم.

1. اکتشاف

مرحله اول خط لوله اکتشاف است بازاریابی برتر صحنه. در طی آن، مشتریان بالقوه کسب و کار شما را از طریق تبلیغات، نتایج جستجو و موارد دیگر کشف می کنند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، از وب سایت شما بازدید می کنند و در مورد آنچه می فروشید مطلع می شوند.

برای موثرتر کردن این مرحله، می‌توانید هدف‌گذاری بازاریابی و تبلیغات خود را تقویت کنید تا روی آن تمرکز کنید یک مخاطب خاص که می دانید احتمال خرید از شما وجود دارد. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که بیشتر مشتریان شما مردانی از ساکرامنتو بین سنین 30 تا 60 سال هستند، می توانید کمپین های خود را برای آن گروه خاص هدف قرار دهید.

2. صلاحیت رهبری

مرحله بعدی است صلاحیت رهبری. در این مرحله، شما به دنبال این هستید که با پیشنهاد دادن، افراد را به سرنخ تبدیل کنید آهنرباهای سربی. آهنرباهای سرب دارای محتوای زیر هستند:

  • دموهای رایگان
  • کتاب های الکترونیکی
  • خبرنامه ها
  • محتوای دروازه‌دار
  • و بیشتر!

اساساً، شما امتیاز خاصی را به افراد ارائه می دهید که با انجام کاری مانند ارائه آدرس ایمیل خود به آن دسترسی داشته باشند. بسیاری از افراد حاضر به انجام این مرحله نخواهند بود، بنابراین می دانید که به هر حال آنها کسانی نبودند که باید روی آنها تمرکز کنند.

اما افرادی که انجام دادن آن را به عنوان سرنخ واجد شرایط خواهد شد. اینها افرادی هستند که در مراحل بعدی باید هدف قرار گیرند.

3. جلسه اولیه یا نسخه ی نمایشی

هنگامی که فهرستی از سرنخ ها تهیه کردید، می توانید مستقیماً آنها را هدف قرار دهید. بهترین رویکرد این است که پیشنهاد راه اندازی یک جلسه یا نسخه ی نمایشی محصول را بدهید تا بتوانید به آنها نشان دهید که شرکت شما چه چیزی برای ارائه دارد و چگونه می تواند به آنها کمک کند.

برای کسانی که قبول می کنند، جلسه را برنامه ریزی کنند. علاوه بر نشان دادن محصول یا خدمات خود، از این زمان به عنوان فرصتی برای ارزیابی علاقه و مشارکت هر یک از سرنخ ها استفاده کنید تا بتوانید تعیین کنید که آیا آنها واجد شرایط پیشنهاد هستند یا خیر. اگر چنین است، می توانید به مرحله بعدی خط لوله پیشرفت کنید.

4. نیاز به تجزیه و تحلیل و پیشنهاد

مرحله بعدی خط لوله، تحلیل و پیشنهاد نیاز است. تجزیه و تحلیل نیازها دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – این یک تحلیل است تحلیل و بررسی از یک مشتری بالقوه نیاز دارد. اساساً، شما موقعیت منحصربه‌فرد هر سرنخ را ارزیابی می‌کنید – اهدافی که دارند، موانعی که بر سر راه آن اهداف قرار دارند و فرصت‌هایی که باید به آنها بفروشید.

اگر آن تجزیه و تحلیل فرصت مناسبی برای فروش ارائه می دهد، می توانید یک پیشنهاد تهیه کنید. برای ارائه پیشنهاد نهایی خود، دوباره با سرنخ های خود ملاقات کنید و به آنها بگویید دقیقاً چه محصول یا خدماتی را باید بخرند و چه سودی برای آنها خواهد داشت، همراه با قیمت های مرتبط.

5. مذاکره و تعهد

هر کسب و کاری شامل این مرحله خط لوله نمی شود. برای کسانی که این کار را انجام می دهند، این مرحله ای است که در آن با مشتریان احتمالی خود در مورد جزئیات دقیق چانه زنی می کنید. شاید آنها بخواهند قیمت گذاری را تنظیم کنند، یا شاید بخواهند محدوده پروژه ای را که به آنها کمک می کنید تغییر دهند. هر چه هست، اینجا جایی است که شما آن را مرتب می کنید.

از سوی دیگر، ممکن است جایی برای چانه زدن باقی نگذارید – شاید مقیاس خدمات شما کم و بیش ثابت باشد و هیچ اتاق تکان دهنده ای در قیمت های خود ارائه نکنید. در آن صورت، ممکن است یک موضوع ساده پرش مستقیم از طرح پیشنهادی به مرحله بعدی خط لوله باشد.

6. معامله نزدیک

این مرحله ای است که در نهایت به هدف خود می رسید – فروش. اگر مشتریان بالقوه تا این مرحله پیشرفت کنند، به این معنی است که آنها گام نهایی را برای خرید و تبدیل شدن به مشتری برداشته اند.

هنگامی که فروش انجام شد، فقط باید مطمئن شوید که مشتری محصول یا خدماتی را که خریداری کرده است دریافت می کند. چیزی بیشتر از این در این مرحله وجود ندارد!

7. پیگیری و نگهداری

به راحتی می توان فرض کرد که خط لوله پس از خرید مشتریان شما انجام شده است. و برای برخی از کسب و کارها، این ممکن است درست باشد – اگر فروش یکباره مانند فروش ماشین لباسشویی را ارائه دهید، احتمالاً لازم نیست نگران حفظ مشتری باشید.

اگر یک فروش منجر به یک رابطه طولانی مدت بین شما و مشتری شود، اکنون وظیفه شما حفظ این رابطه است. به عنوان مثال، اگر یک شرکت شما را به عنوان مشاور مالی استخدام کند، به این سادگی نیست که یک محصول را برای آنها ارسال کنید و آن را یک روز بنامید. شما زمان و تلاش زیادی را صرف کردید تا آنها را به عنوان یک مشتری دریافت کنید – اکنون نمی خواهید آنها را از دست بدهید.

برای این منظور، اطمینان حاصل کنید که به ارائه خدمات مشتری درجه یک ادامه می دهید. به طور مستمر نیازهای مشتریان خود را ارزیابی کنید و هرگونه تغییر یا مانعی را که ممکن است برای آنها پیش بیاید برطرف کنید.

آژانس های خوب بیش از 50 گواهینامه دارند.

آژانس های بزرگ بیش از 100 گواهینامه دارند.

WebFX دارد بیش از 1000+ توصیفات مشتری درخشان

ببینید چه چیزی ما را متمایز می کند

WebFX می تواند به شما کمک کند تا سرنخ های جدید را در مراحل خط لوله فروش خود هدایت کنید

بهینه سازی خط لوله فروش شما مستلزم همکاری بین بازاریابی و فروش است. اما ممکن است مطمئن نباشید که در جنبه بازاریابی چه کاری انجام دهید – یا شاید مطمئن باشید، اما به سادگی تیم بزرگی ندارید که بتواند تمام وظایف بازاریابی را که می خواهید انجام دهید، انجام دهید.

اگر اینطور است، WebFX می تواند کمک کند. ما بیش از 25 سال در صنعت بازاریابی بوده‌ایم و بهترین‌ها را ارائه می‌دهیم خدمات دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا سرنخ ها و درآمد را افزایش دهید.

علاقه مند به همکاری با ما هستید؟ فقط تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز برای شروع!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور