نحوه آموزش کارکنان: 10 گام مهم

آموزش کارکنان بخش مهمی از توسعه نیروی کار ماهر و با انگیزه است. چه صاحب یک کسب و کار کوچک باشید و چه مدیر یک سازمان بزرگ، سرمایه گذاری در آموزش کارمندان می تواند تأثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.

در این پست وبلاگ، 10 نکته را برای آموزش کارکنان که بعد از آن توسعه داده ام به اشتراک می گذارم سالها به عنوان معلم کلاس درس و همچنین آموزش کارکنان در سطح مدیر، مدیر و معاون. این موارد برای هر درس یا ارائه ای که قصد دارید اجرا کنید، هر برنامه آموزشی خاصی که ممکن است باشد، اعمال می شود.

برخی از مزایای کارکنان آموزش دیده عبارتند از:

  • افزایش بهره وری / خروجی
  • محصولات تحویلی بهبود یافته / حفظ مشتری
  • افزایش نوآوری
  • کاهش گردش مالی

این یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید انجام دهید، و این فهرست به شما کمک می‌کند بیشترین بهره را از تیم خود ببرید و نسل بعدی ستاره‌ها را بسازید.

1. با نتیجه شروع کنید

در پایان این جلسه آموزشی، می خواهید کارمند چه چیزی را بفهمد و/یا بتواند انجام دهد؟ در اینجا، مهم است که واقع بین باشید – به خود یک هدف معقول بدهید و سپس مسیر ضربه زدن به گلوله را بنویسید.

من در این مورد شکست خورده ام تلاش برای پوشش بیش از حد در یک جلسه تمرین.

من آن را حل کردم برای هر جلسه 1-3 نتیجه دلخواه به دست می آید. به عنوان مثال، یک مفهوم و یک تاکتیک در یک ابزار یک درس 30 دقیقه ای عالی و به راحتی قابل هضم را ایجاد می کند.

2. آن را مرتبط نگه دارید

هنگامی که نتایج خود را انتخاب کردید، مطمئن شوید که هر چیزی که پوشش می دهید با آن نتایج مرتبط است.

من در این مورد شکست خورده ام دور شدن از موضوع و پرپیچ و خم شدن در قلمرویی که برای درس مفید نبود.

من آن را حل کردم ابتدا تعیین اینکه چه اطلاعاتی برای درس اساسی است. سپس، مفاهیمی را ترسیم می‌کنم که به دورتر می‌رسند. هر چیزی که حیاتی نباشد – که نیاز به توضیح بیش از حد دارد – حذف می شود. این معمولا برای یک جلسه جداگانه مناسب تر است.

3. از همدلی استفاده کنید

ما اغلب یک آموزش را “در یک جهت” برنامه ریزی می کنیم، به این معنی که فقط به چه چیزی فکر می کنیم ما می خواهند به شرکت کنندگان آموزش دهند. این عالی است – این نشان می دهد که شما به آن اهمیت می دهید – اما بسیار مهم است که لحظاتی را برای درک چیزها از جایگاه آنها در نظر بگیرید و نحوه دریافت آموزش را در نظر بگیرید.

من در این مورد شکست خورده ام فراموش کردم که هر بخش از درس خود را با این سوال بررسی کنم که “فرد چگونه این را دریافت خواهد کرد؟”

من آن را حل کردم تا جایی که بتوانم اطمینان حاصل کنم که هر بخش عبارت است از:

  • درگیر شدن یا
  • لذت بخش یا
  • تعاملی یا
  • به طور مناسب چالش برانگیز یا
  • همه موارد فوق

4. شکست را غیرممکن کنید

این شاید مهمترین نکته در این پست باشد.

من عاشق جیو جیتسو هستم و مدت ها پیش این ویدیو را پیدا کردم که در میان سایر موارد حاوی یکی از مفیدترین درس های آموزش است که تا به حال با آن مواجه شده ام – شکست دانش آموز خود را غیرممکن کنید.

نیمه اول ویدیو انتقادی است، نیمه دوم حاوی یک داستان جالب است. اگر می خواهید به عنوان یک معلم پیشرفت کنید، از شما خواهش می کنم حداقل قسمت اول را تماشا کنید!

من در این مورد شکست خورده ام اولویت دادن به جزئیات بر وضوح، و فراموش کردن پرسیدن “آیا فرصتی برای شکست کارمند وجود دارد؟”

من آن را حل کردم حذف، تا حد امکان، نقاط شکست در درس های من، از طریق مواردی مانند توضیحات واضح تر و ارزیابی ها / نقاط بازرسی در درس برای اطمینان از رسیدن به نتیجه مطلوب.

5. از تصاویر بصری استفاده کنید

تصاویر می توانند سرگرم کننده، تاثیرگذار و حمایت کننده باشند. هر زمان که بتوانم یک درس یا ارائه را تصویری تر کنم، آن را انجام می دهم. برای دانش‌آموزان خاص، می‌تواند بسیار مهم باشد.

من در این مورد شکست خورده ام از دست دادن فرصت ها برای استفاده از تصاویر بصری موثر که می توانست درس را تقویت کند. من حتی مرتکب گناه وحشتناک “اسلاید پر از متنی که برای مخاطبان خوانده ام” شده ام.

من آن را حل کردم بصری‌تر کردن درس‌ها و پرسیدن «1 تا 3 تصویری که مخاطب پس از پایان درس به خاطر می‌آورد چیست؟» استفاده از تصاویر به یاد ماندنی می تواند به شرکت کنندگان کمک کند تا آموخته های خود را بهتر به خاطر بیاورند.

6. اجازه دهید رانندگی کنند

هر فرصتی برای تعامل بیشتر درسی دارید، از آن استفاده کنید! شما می توانید در 100 کلاس آشپزی شرکت کنید، اما اگر فقط تماشا کنید، هرگز آشپزی را یاد نخواهید گرفت.

من در این مورد شکست خورده ام تمرکز بیش از حد روی ارائه تمام اطلاعات درست و فراموش کردن دادن فرصتی برای انجام دادن به سوژه هایم.

من آن را حل کردم در نقاط مختلف برنامه ریزی درسی می پرسد: “آیا فرصتی برای مکث در اینجا و اجازه دادن به آزمودنی برای انجام تمرین وجود دارد؟” گاهی اوقات من اول تدریس می کنم و اجازه می دهم آنها تلاش کنند. در زمان‌هایی که توضیح می‌دهم، به آنها اجازه می‌دهم رانندگی کنند و وقتی کارمان تمام شد، جمع‌بندی می‌کنم.

7. کمتر بگویید

در تدریس، گفتن در موارد کمتر، امکان بیشتری را فراهم می‌آورد: فضایی را برای آزمودنی‌ها ایجاد می‌کند تا ایده‌ها را درگیر کنند، سؤال کنند، و خودشان ایده‌ها را بررسی کنند و درک عمیق‌تر و شخصی‌تری از مطالب را تقویت کنند. همچنین متوجه شده ام که اگر تعداد کلمات را کم کنم، یادآوری بسیار بیشتری وجود دارد.

من در این مورد شکست خورده ام بیش از حد دقیق، بیش از حد توضیح دادن، و پوشش بیش از حد مطالب در یک جلسه.

من آن را حل کردم بسیار عمدی برای توضیح دادن چیزها با کمترین کلمات ممکن، و فقط یک بار گفتن چیزها (اجتناب از چرخیدن برای گفتن دوباره چیزی).

8. یک تمرین بعدی را تعیین کنید

تعیین تکلیف بعد از درس به تقویت مفاهیم کمک می‌کند، به دانش‌آموزان فرصتی می‌دهد تا آموخته‌های خود را به کار ببرند، و به ما امکان می‌دهد میزان درک مطالب را بسنجیم.

من در این مورد شکست خورده ام از دست دادن فرصت برای تعیین یک تمرین پیگیری فوری بعد از یک درس.

من آن را حل کردم این کار را به طور منظم انجام می دهم و این را به بخشی از الگوی طرح درس خود تبدیل می کنم.

9. برای بررسی برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی برای مرور مطالبی که قبلا آموزش داده شده بسیار مهم است زیرا یادگیری را تقویت می کند و به حفظ طولانی مدت کمک می کند. این استراتژی با «منحنی فراموشی» مبارزه می‌کند، پدیده‌ای که در آن اطلاعات به مرور زمان از دست می‌رود، وقتی تلاشی برای حفظ آن وجود ندارد.

تکرار فاصله دار، تمرین بازبینی اطلاعات در فواصل زمانی فزاینده در طول زمان، به ویژه در این زمینه موثر است. از فرآیندهای طبیعی مغز برای تثبیت حافظه بهره می‌برد و ارتباطات عصبی مرتبط با دانش را تقویت می‌کند و باعث می‌شود یادآوری سریع‌تر و یادگیری بادوام‌تر شود.

این شبیه به ردیابی مکرر یک مسیر از طریق یک جنگل است. با گذشت زمان، مسیر روشن تر و راحت تر می شود.

من در این مورد شکست خورده ام ایجاد برنامه های درسی بلندمدت که بدون پایان ادامه می یابد و به طور مداوم مطالب جدید را پوشش می دهد.

من آن را حل کردم پخت در بررسی مطالب قبلاً آموخته شده با استفاده از تکرار فاصله دار.

10. اندازه گیری اثربخشی

اندازه‌گیری اثربخشی دروس تدریس شده از طریق آموزش 1 به 1 ضروری است، زیرا بازخورد هدفمندی را هم برای مربی و هم برای یادگیرنده فراهم می‌کند، به شناسایی نقاط قوت، رسیدگی به بخش‌های خاص بهبود، و اطمینان از اینکه آموزش واقعاً مهارت‌های اعضای تیم را افزایش می‌دهد، کمک می‌کند. و درک

برخی از راه هایی که می توانید اثربخشی را به صورت داخلی اندازه گیری کنید عبارتند از:

  • بررسی های موفق (مواد حفظ می شود)
  • کیفیت کار (کاربرد در دنیای واقعی)
  • بازخورد مثبت (تشخیص از همکاران و مدیران)
  • تبلیغات (اعضای تیم در حال پیشرفت در حرفه خود هستند)

من در این مورد شکست خورده ام عدم شناسایی راه های مرتبط برای سنجش میزان اثربخشی آموزش ها.

من آن را حل کردم شناسایی فرصت ها در برنامه آموزشی که در آن می توان ارزیابی انجام داد (یعنی مرورها) و همچنین در مورد نتایج مطلوب برنامه آموزشی به عنوان یک کل (فراتر از درک هر موضوع درسی) فکر کرد.

سخن پایانی در مورد آموزش کارکنان

این ده نکته یک نقشه راه برای ایجاد جلسات آموزشی جذاب و تاثیرگذار برای کارکنان ارائه می دهد که عملکرد فردی را تقویت می کند و رشد کلی کسب و کار را تقویت می کند.

هنر آموزش موفق به تعیین دقیق نتایج مطلوب، تقویت همدلی، سازماندهی دروس تعاملی و اندازه گیری مداوم پیشرفت بستگی دارد. از این استراتژی‌ها برای باز کردن پتانسیل کامل تیم خود استفاده کنید و روی مهارت‌های آن‌ها به‌عنوان سرمایه نهایی سازمان خود سرمایه‌گذاری کنید.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور