وقتی به بازاریابی دیجیتال فکر می کنید، تبلیغات پولی، سئو و بازاریابی محتوا روش هایی هستند که احتمالاً به ذهن شما خطور می کنند.
با این حال، مقوله دیگری وجود دارد که ارزش بحث را دارد، و آن بازاریابی دیجیتال پرفروش است.
من در مورد استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال برای بازاریابی اقلام لوکس مانند اتومبیل، روزهای VIP، هتل ها و تعطیلات مجلل، یا حتی جراحی های زیبایی و تغییرات گران قیمت صحبت می کنم.
به طور طبیعی، هنگام فروش اقلام لوکس، باید رویکرد فروش متفاوتی را در نظر بگیرید و روانشناسی قیمت گذاری را در نظر بگیرید، زیرا قیمت گذاری ممتاز باعث افزایش تقاضا می شود.
تا زمانی که این پست را به پایان رساندید، فهرستی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال پرفروش را خواهید داشت. شما همچنین خواهید فهمید که چگونه شخصیت های مشتری ایجاد کنید و از نمونه های برند یاد بگیرید.
آماده؟ بیا داخل بپریم
بازاریابی دیجیتال پربلیت چیست؟
با توجه به اینکه بازار خردهفروشی شخصی لوکس (اقلامی مانند لباسهای طراحان و جواهرات) تا سال 2027 به نیم تریلیون افزایش مییابد، اکنون زمان خوبی است تا مشخص شود بازاریابی دیجیتالی پرفروش چیست.
بازاریابی دیجیتال پربلیت از کانالها و استراتژیهای دیجیتال برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات با ارزش یا قیمت بالا با هزینه ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر استفاده میکند (اما این ممکن است بسته به صنعت شما متفاوت باشد). تکنیک ها شامل تبلیغات آنلاین و بازاریابی محتوا و ایمیل است.
به طور معمول، شما در حال بازاریابی برای یک مخاطب ثروتمند هستید که توانایی مالی لازم برای تعهد به اقلام با قیمت بالا را دارد.
با توجه به سطح تعهد مالی، بازاریابی دیجیتال با بلیط بالا مستقیماً وارد فروش نمی شود. در عوض، بر پرورش سرنخ ها، تقسیم بندی و ایجاد اعتماد و روابط با مشتری تمرکز می کند. این شامل انجام تحقیقات جامع، درک واضح مخاطبان هدف و تسهیل سفر طولانیتر مشتری است.
بازاریابی دیجیتال پربلیت همچنین شامل ایجاد کمپین های تبلیغاتی شخصی و متقاعد کننده و تبدیل سرنخ های شما به مشتریان با ارزش است.
نمونه هایی از محصولات و خدمات با قیمت بالا
برخی از نمونههای برندهای پرفروش عبارتند از لامبورگینی، رولکس و لویی ویتون. همه این برندها به دلیل کیفیت و انحصار شهرت دارند و محصولات خود را برای مشتریان ثروتمندی که از توجه به جزئیات قدردانی می کنند بازاریابی می کنند.
این برندها همچنین بازاریابی خود را به سمت مشتریان ایده آل خود تنظیم می کنند. به عنوان مثال، لامبورگینی خریداران ثروتمند و انحصاری خود را با تبلیغات بصری جذاب، رسانه های اجتماعی و تاییدیه های افراد مشهور هدف قرار می دهد.
برند معتبر ساعت رولکس برای مردان و زنانی که از کار خوب و لوازم جانبی لوکس قدردانی می کنند، تبلیغ می کند. این برای مصرف کنندگانی که به دنبال نمادهای وضعیت و قطعات سرمایه گذاری با استفاده از استراتژی های بازاریابی به خوبی ساخته شده برای ایجاد تصویر برند مرتبط با انحصار، پرستیژ، موفقیت و ثروت هستند، جذاب است.
مانند بسیاری از برندهای پر فروش، رولکس از روشهای تبلیغاتی معمولی مانند تبلیغات تلویزیونی استفاده نمیکند و در عوض از رویدادهای ورزشی بزرگی مانند مسابقات آزاد استرالیا حمایت مالی میکند تا شهرت خود را افزایش دهد.
رولکس همچنین هوشمندانه از رسانههای اجتماعی و برنامههای وفاداری برای ایجاد حمایت از جامعه و برند با ارائه دسترسی زودهنگام به طرحهای جدید، ارائه گزینههای سفارشیسازی ساعت فقط برای اعضا، و میزبانی رویدادهای انحصاری و فقط دعوتشده استفاده میکند.
برند مد لویی ویتون به خریدارانی که درآمد قابل تصرف دارند می فروشد. لویی ویتون یک نماد وضعیت مورد تقاضا برای مصرف کنندگان مشتاق است و همچنین محصولات سفارشی را برای مشتریان نخبه تولید می کند. با محدود کردن کانال های توزیع خود و محدود کردن در دسترس بودن محصولات خاص به یک فصل خاص یا مکان فروشگاه، حس انحصار را حفظ می کند.
از رسانه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ آنلاین استفاده می کند. این برند همچنین با پذیرش فناوری های نوآورانه مانند واقعیت افزوده و مجازی به عنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی خود، تجربه مشتری را برای اعضای جامعه خود افزایش می دهد.
استراتژی های بازاریابی دیجیتال پربلیت
به هر سمتی که بفروشید، به یک طرح نیاز دارید. این امر به ویژه در هنگام تعامل با مشتریان مرفه و با ارزش صادق است. در اینجا برخی از روشهای موثر استراتژیهای بازاریابی دیجیتال پرفروش وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید:
خریدار پرسونا را توسعه دهید
ایجاد پرسونای خریدار و شخصی سازی تجربیات دو تا از اساسی ترین راه ها برای افزایش فروش هستند. بر اساس گزارش بازاریابی سالانه 2022 نیلسن، هدف گذاری مخاطب مهمترین تاکتیک برای بازاریابان است.
درک و دستیابی به مخاطبان مناسب در بازاریابی دیجیتال پرفروش ضروری است. کسبوکارها را قادر میسازد تا منابع را به طور کارآمد تخصیص دهند، نرخ تبدیل را افزایش دهند، به بازگشت سرمایه بالاتری برسند، وفاداری به برند ایجاد کنند، تجربه مشتری را افزایش دهند، بخشبندی بازار را افزایش دهند و رقابت را کاهش دهند.
این به این دلیل است که خریداران بلیت های بالا بر اساس اطلاعات جمعیتی بیشتر از جمله سن و درآمد تعریف می شوند.
طبق تحقیقات Ipsos، خریداران مرفه بر اساس انگیزه هایشان گروه بندی می شوند:
- شیک پوشان اجناس مد روز می خرند تا نشان دهند که چقدر شیک هستند
- انحصاری ها به دنبال کالاهای کمیاب و معتبر هستند
- افراد زیادهروی برای نقاط عطف و برای درمان خود خرید میکنند
- کلاسیک ها به دنبال خریدهای بی انتها و مارک هایی هستند که داستان های خوبی در پشت آنها وجود دارد
- فروشگاه لوازم ضروری برای اقلام لوکس برای مناسبت های مهم
- غیر مادی ها غذاخوری لذیذ و سفرهای بین المللی را ترجیح می دهند
دادههای مربوط به مشتریان خود را جمعآوری کنید تا بفهمید آنها در کدام گروه(ها) قرار میگیرند، و سپس برای آنها پرسونای مشتری ایجاد کنید. برای انجام این:
- نحوه تعامل مشتریان شما با رسانه های اجتماعی و سایر کانال های آنلاین را تجزیه و تحلیل کنید
- به داده های مشتری مانند سن، جنسیت، مکان نگاه کنید
- برای درک رفتار مصرف کننده، داده های خود را مشاهده کنید
- ترجیحات محتوای آنها را درک کنید (وبلاگ ها، ویدیوها، اجتماعی و غیره)
- بازخوردها را مرور کنید تا نقاط درد مشترک و سطح رضایت را ببینید و زمینههایی را برای بهبود پیدا کنید
- از مصاحبه ها، نظرسنجی ها و پانل ها برای انجام تحقیقات مخاطبان استفاده کنید
وب سایت خود را بهینه کنید
یک وب سایت بهینه برای بهبود دید ارگانیک و جذب سرنخ های واجد شرایط ضروری است. استفاده از تکنیکهای سئو میتواند باعث جلب توجه شما در SERP شود و به نفع بازدیدکنندگان شما نیز باشد.
هنگامی که وب سایت خود را بهینه می کنید، با بهبود زمان بارگذاری، امکان پاسخگویی تلفن همراه و فعال کردن ناوبری آسان، تجربه کاربر را بهبود می بخشید.
بهینه سازی وب سایت خود با کلمات کلیدی همچنین ترافیک ارگانیک و هدفمند را هدایت می کند و به شما سرنخ های باکیفیت می دهد که احتمال بیشتری برای تبدیل دارند.
در نهایت، با بهینه سازی بخش های اصلی وب سایت خود، مانند فرم های تماس و دکمه های فراخوان، شانس تبدیل بازدیدکنندگان خود را افزایش می دهید.
فراموش نکنید که عملکرد خود را ردیابی کنید تا بتوانید منابع ترافیک، تبدیل ها و رفتار کاربر را اندازه گیری کنید و برنامه بازاریابی دیجیتال پرفروش خود را در طول مسیر تطبیق دهید.
کمپین های PPC را اجرا کنید
از تبلیغات پولی در پلتفرم هایی مانند Google Ads و رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص و با هدف بالا با پیشنهادات ممتاز استفاده کنید.
هنگامی که از تبلیغات PPC برای بازاریابی دیجیتال پرفروش خود استفاده می کنید، روی موارد زیر تمرکز کنید:
- استفاده از کلمات کلیدی طولانی که شامل نام های تجاری و جزئیات/ویژگی های محصول است.
- از جمله تصاویری که بر تجمل و کیفیت تاکید دارند. هر یک از ویژگی های برتر محصول خود را برجسته کنید.
- هدایت تبلیغات PPC خود به یک صفحه فرود اختصاصی، مانند این مثال از مرسدس بنز.
ایجاد جامعه با مشتریان موجود
وقتی درست به نتیجه رسیدید، می توانید جامعه ای پیرامون مشتریان فعلی خود بسازید و آنها می توانند حامیان برند شما شوند. این امر به ویژه در بازاریابی بلیط های بالا بسیار مهم است.
برندهای لوکس اغلب نشان دهنده سبک زندگی یا تصویر خاصی هستند و افراد با ارزش خالص را هدف قرار می دهند. یافتن این افراد دشوارتر است. برندهای لوکس با تقویت جامعه و ایجاد ارتباطات عمیق تر با مخاطبان هدف خود، مشتریان را با ابزار و علاقه به خرید محصولات یا خدمات خود جذب می کنند.
جامعه مشتریان آنلاین به مشتریان عادی این امکان را می دهد تا گرد هم آیند، با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار کنند و به سوالات رایج پاسخ دهند.
انجمنهای عضویت آنلاین همچنین باعث ایجاد تعامل و اعتبار میشوند و اعتبار برند شما را بیشتر میکنند.
می توانید برند خود را با موارد زیر ارتقا دهید:
- میزبانی رویدادهای انحصاری، مانند راه اندازی محصول یا دسترسی زودهنگام برای نسخه های محدود یا خطوط محصول جدید. به عنوان مثال، کارتیه از شام های خصوصی، رویدادهای اجتماعی و کنسرت ها برای ایجاد و حفظ روابط یک به یک استفاده می کند.
- استفاده از شخصی سازی بیشتر با ایجاد پیشنهادات پیرامون سابقه جستجوی خریدار و خریدهای گذشته.
- ارائه عضویتهای VIP یا طرحهای وفاداری با اولویت دسترسی به محصول، تخفیفهای مختص اعضا، و خدمات اختصاصی به مشتریان.
همه این نکات بالا حس انحصاری را ایجاد می کند که برای بازاریابی دیجیتال پرفروش و ایجاد حس خاص بودن در مشتریان عالی است.
اهرم اینفلوئنسر مارکتینگ
مشارکت با اینفلوئنسرها یا کارشناسان صنعت می تواند دسترسی شما را افزایش دهد و شما را در مقابل مخاطبان جدید قرار دهد. ارزش بازار اینفلوئنسر در ایالات متحده 21.1 میلیارد دلار است و برندهای لوکس نیز از آن استفاده می کنند.
فقط به این نمونه از لویی ویتون با حضور ریحانا نگاه کنید. به عنوان یکی از مشهورترین خوانندگان و صاحبان مشاغل جهان، این کمپین توجه قابل توجهی را به خود جلب کرد، از جمله نوشته ای در هارپرز بازار.
سایر برندهای لوکس که از اینفلوئنسرها برای بازاریابی مد استفاده می کنند عبارتند از Balenciaga و Mugler.
سوالات متداول
بازاریابی دیجیتال با قیمت بالا تاکید بیشتری بر ایجاد رابطه دارد. این به معنای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق محتوای شخصی سازی شده مانند ایمیل و بازاریابی محتوا است.
یکی از چالش های مهم رقابت برای مشتریان با ارزش بالا است. رقابت گسترده ای در این زمینه وجود دارد، بنابراین باید راهی برای متمایز کردن خود از برندهای رقیب مشابه با جزئیات نقاط فروش منحصر به فرد و غیره بیابید.
موضوع دیگر ایجاد اعتماد است. شما انتظار دارید مشتریان تعهد مالی قابل توجهی داشته باشند، بنابراین مصرف کنندگان باید بدانند که می توانند پول خود را به شما اعتماد کنند.
همچنین باید روی مدیریت ریسک سایبری تمرکز کنید. اگرچه این در هر جایگاهی مهم است، اما برندهای لوکس مقادیر زیادی از جزئیات شخصی را جمعآوری میکنند تا خریدی مناسبتر ایجاد کنند. این باعث می شود که آنها در برابر نقض داده ها آسیب پذیرتر شوند.
پرورش سرب برای بازاریابی لوکس حیاتی است، بنابراین محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که نیازهای مصرف کنندگان را برطرف کند. تمرکز بر بازاریابی هدفمند، ایجاد آگاهی از برند، تعامل با جامعه برند، ارائه پیشنهادات و تجربیات شخصی، و ایجاد مشارکت با برندهای مکمل و همکاری با افراد مشهور.
بازاریابی ایمیلی، وبلاگ های معمولی و محتوای طولانی از دیگر روش های موثر هستند.
بسته به جایی که مخاطب ایده آل شما در آن پاتوق می کند، می خواهید پولی را نیز در نظر بگیرید
تبلیغات در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو
به یاد داشته باشید که محتوا را در هر مرحله ای که مشتریان بالقوه شما در قیف بازاریابی هستند، شخصی سازی کنید.
نتیجه
محصولات و خدمات ممتاز همیشه به آسانی به فروش نمی رسند، اغلب بسته به موقعیتی که در اختیار دارید.
وقتی میخواهید فروش را افزایش دهید، تغییر برند رویکرد خود با یک استراتژی بازاریابی دیجیتال پرفروش میتواند یک تغییر واقعی بازی باشد.
این به معنای ایجاد محتوای باکیفیت و شخصیشده است که به نقاط درد مشتریان، تبلیغات هدفمند PPC، پرورش رهبری و ایجاد جامعه میپردازد.
با پیروی از این فرآیند، شما این فرصت را دارید که با مصرف کنندگان مرفه ارتباط برقرار کنید و به آنها اطمینان خاطر بدهید که از شما خرید کنند.
اکنون میدانید که بازاریابی دیجیتال پرفروش چیست، زمان آن رسیده است که با استفاده از روشهای موجود در این پست، روابط طولانیمدت با خریداران خود ایجاد کنید.
کدام بازاریابی دیجیتال با بلیط بالا بهترین روش برای شما کار می کند؟ آن را در زیر به اشتراک بگذارید