4 روش برای توزیع محتوا در شبکه های اجتماعی | تخته سفید 5 دقیقه ای

از نظر تاکتیکی، تعداد بی نهایت راه برای تبلیغ از طریق رسانه های اجتماعی وجود دارد. اما، وقتی نوبت به توزیع محتوا می رسد، فقط چهار دسته از تبلیغات وجود دارد که هر تکنیکی در آن قرار می گیرد.

آنها چه هستند؟ کدام یک را باید استفاده کنید؟ آیا باید ترکیبی را اتخاذ کنید یا به یک سیستم واحد پایبند باشید؟ در وایت برد 5 دقیقه ای این هفته بدانید:

رونوشت:

سلام طرفداران SparkToro، و به نسخه دیگری از تخته سفید 5 دقیقه ای خوش آمدید. این هفته، در مورد نحوه توزیع محتوا در رسانه های اجتماعی به منظور کسب ارزش تجاری برای خود، شرکت یا مشتریانتان صحبت می کنیم. و تنها چهار راه برای انجام آن وجود دارد. من اینها را بررسی می‌کنم و سپس در مورد اینکه کدام یک را باید برای استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خود به کار ببرید که بهترین بازگشت سرمایه را برای شما به ارمغان می‌آورد، صحبت خواهیم کرد.

شماره 1: پست هایی با لینک مستقیم.

من در مورد xy z پست می کنم. من پست وبلاگ را دارم، شاید در وب سایتم نشسته ام، شاید مقاله یا هر چیز دیگری داشته باشم. و بنابراین من لینک را اضافه می کنم.

این در مکان‌هایی مانند توییتر و لینکدین به خوبی کار می‌کند (اگرچه هر دوی این پلتفرم‌ها دسترسی به پست‌هایی را که حاوی لینک هستند کاهش می‌دهند).

یک پست لینک مستقیم در Mastodon از دکتر پیت مایرز Moz
(توجه: Mastodon یکی از معدود شبکه هایی است که لینک ها را در پست ها مجازات نمی کند)

حتی می تواند از نظر فنی در مکان هایی مانند Reddit کار کند. دنبال کردن آنها آسان است، اما پلتفرم‌ها از آنها متنفرند. درست؟

Reddit نمی‌خواهد شما Reddit را ترک کنید. لینکدین از شما می خواهد که در لینکدین بمانید، توییتر از شما می خواهد که در توییتر بمانید.

می توانید ببینید چه زمانی ایلان الگوریتم منبع باز را در اوایل سال جاری ارائه کرد، درست است؟ توییتر به طور خاص چیزی در الگوی خود دارد که دید پست های دارای پیوند را کاهش می دهد. این نیز در اینستاگرام به خوبی کار نمی کند. به سختی در یوتیوب کار می کند (از نظر فنی یک ویدیو در توضیحات وجود دارد یا ممکن است پیوندی در توضیحات ویدیو وجود داشته باشد، اما به سختی می توان آن را انجام داد). TikTok; این کار نمی کند. اسنپ ​​چت؛ این کار نمی کند، درست است؟ تعداد زیادی مکان بدون پشتیبانی از پیوند در پست ها.

شماره 2: محتوای بومی بدون لینک

این اساساً به جای ارسال یک پست وبلاگ یا مقاله در وب‌سایت خود، می‌گوید من همان محتوا یا ارزش آن محتوا را مستقیماً در پلتفرمی که آن را به اشتراک می‌گذارم پست می‌کنم. بنابراین من به جای ویدیویی که در سایت خود قرار داده ام، یک ویدیوی یوتیوب می سازم. من می خواهم یک موضوع در موضوعات یا BlueSky، Mastodon، یا Twitter (X، هر چیزی) ایجاد کنم.

آماندا ناتیویداد یک توییت با محتوای بومی پست می کند، احتمالاً دید بیشتری نسبت به پیوند توییت شده کسب می کند (اما بازدید کمتر و بدون ذکر منبع)

و این چیزی است که من در مقابل آن قرار خواهم داد: “من چیزی را در سایت خود قرار خواهم داد.” و ایده اینجا این است که مصرف آن راحت تر است. احتمال ابتلا به آن نوع انتشار ویروسی بیشتر است.

شاید به ایجاد تداعی برند کمک کند. شاید از نظر فنی بیشتر از برندسازی خود به دست آورید زیرا افراد در این پلتفرم ها حضور دارند و رساندن آنها به وب سایت شما سخت تر است، اما واقعاً سخت است که کسی را به دریافت ایمیل جذب کنید. این فوق العاده سخت است که آنها را وادار کنید تا محصول شما را امتحان کنند. دریافت لینک به سایت شما بسیار دشوار است. حتی اگر بعداً سایت شما را پیدا کنند و به آنجا برسند، نسبت دادن ROI سخت و غیرممکن است که به طور کامل اسناد بازاریابی را انجام دهیم.

شماره 3: تیزر صفر کلیک

به نوعی بین این دو مورد اول قرار می گیرد. من محتوا را در سایت خود ایجاد کرده‌ام یا، می‌دانید، شما در سایت خود ایجاد کرده‌اید، اما به‌طور مثال، به‌صورت نیمه بومی در یک محتوای غیر پیوندی در پلتفرم اجتماعی پست می‌کنید، با یک ویدیوی تیزر که به محتوا اشاره می‌کند. موجود است یا یک تصویر گرافیکی که به نمودار بیشتری اشاره می کند در سایت موجود است، اما در واقع شامل پیوند نیست. این ترفند پیوند در نظرات، لینکدین یا ترفند لینک در بیو اینستاگرام یا توییتر است که من یک موضوع را پست می کنم. و بعد از اینکه کشش زیادی پیدا کرد، لینک زیر آن تاپیک را پست می‌کنم، همه آن نوع هک‌ها. این واقعاً با الگوریتم های پلتفرم و آنچه آنها ترجیح می دهند بازی می کند. اما، می دانید، آیا لزوماً همه آن بازدیدکنندگان را به سایت شما می برد؟

تیزر Zero-Click از من در لینکدین

گفتنش سخت است و اجرای خوب آن بسیار دشوار است. این احتمالاً چالش‌برانگیزترین کار برای انجام خوب است. بسيار خوب.

شماره 4: دنبال طعمه

من این را Follow-Bait می نامم، اما شما همچنین می توانید آن را به عنوان محتوای تأثیرگذار یا محتوای مبتنی بر پلتفرم در نظر بگیرید که برای هدایت شخصی از طریق پیوند زیستی به سایت شما طراحی شده است.

و این اساساً این است که من سعی می‌کنم یک کار جالب را به طور مداوم در یک زمینه موضوعی انجام دهم، مانند «من با کمپین X، Y، Z خود یک میلیون دلار درآمد کسب کردم. در اینجا یک تفکیک از آن است. و به این ترتیب مردم می‌گویند: «خدای من، یک میلیون دلار. من باید آن را بررسی کنم.»

جرالدین دیرویتر طنزپرداز نشان می دهد که چرا باید در Mastodon دنبال شود

بسیاری از مواردی که “محتوای هوسل برادر” نامیده می شود و در بسیاری از شبکه های اجتماعی ظاهر می شود، به ویژه در فضاهای B2B و اینفلوئنسرها، فضاهای خالق، با این ایده مطابقت دارد که تمایل ضمنی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شخص وجود دارد و بنابراین شما خواهید رفت. به نمایه آنها و در آنجا پیوند وب سایت آنها را پیدا خواهید کرد. آیا دسترسی بالقوه را به حداکثر می رساند؟ احتمالاً اینطور است، درست است؟ مانند این، این نوع چیزها واقعاً در مورد بازی کردن با چیزی است که در هر پلتفرمی خوب هستیم: بازی با آن الگوریتم، بازی برای آن مخاطب.

همچنین اندازه گیری آن بسیار سخت است و اجرای خوب آن بسیار سخت است، به خصوص اجرای خوب به طور مداوم. آیا می توانید مطمئناً یکی دو مورد از اینها را بیاورید؟ اما، آیا این یک کار استراتژیک است که می توانید درازمدت انجام دهید؟ من فکر می کنم برخی از بهترین سازندگان بهینه سازی رسانه های اجتماعی این کار را به خوبی انجام می دهند. اما، برای بسیاری از افراد دیگر، برای بسیاری از مشاغل، این یک مبارزه است.

بنابراین کدام یک را باید انتخاب کنید؟

فکر نکنم فقط یکی باشه

فکر می کنم در هر مورد باید به این فکر کنید که من چه چیزی را خلق می کنم؟ کجا خوب جا می شود؟ آیا قرار است روشن باشد آیا در سایت من بهترین عملکرد را خواهد داشت؟ آیا مردم آن را در گوگل جستجو می کنند؟ بنابراین، من قطعاً آن را در سایت خود می خواهم زیرا می خواهم آنها به اینجا بیایند. آیا من تاثیرات و برندسازی را به حداکثر می‌رسانم و این هدف من است؟ خب، پس احتمالاً من شاید محتوای بومی محتوای تیزر صفر کلیکی، احتمالاً محتوای بومی، در واقع، یا حتی نوع بیت دنبال کردن محتوا را می‌خواهم.

بنابراین، این در مورد استفاده از تاکتیک مناسب، روش مناسب برای مشکلی است که می‌خواهید حل کنید، که در همه بازاریابی صادق است، اما به ویژه در این دوره در حال تحول فعلی که چگونه الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی انواع خاصی از محتوا را بهینه می‌کنند و به آنها پاداش می‌دهند، مهم است. دیگران را جریمه کنید