کاهش مصرف آب در سیستم های خنک کننده برای افزایش پایداری | دانش مرکز داده

از آنجایی که جهان به سمت یادگیری، کار و کار از راه دور رفته است، صنعت مرکز داده در حال رشد است تا با نیازهای شرکت و مشتریان برای تجهیزات فناوری اطلاعات با عملکرد بالا مطابقت داشته باشد. این افزایش تقاضا برای فناوری اطلاعات، مدیران مراکز داده را برای دستیابی به اهداف پایداری برای کاهش ردپای کربن، صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه های عملیاتی تحت فشار قرار می دهد. با این حال، یک عامل مهم دیگر وجود دارد که پایداری را در یک مرکز داده بهبود می بخشد. به حداقل رساندن مصرف آب

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) پیش بینی کرده است که حداقل 40 ایالت تا سال 2024 با کمبود آب مواجه خواهند شد. اگرچه ممکن است هنگام فکر کردن به یک مرکز داده، آب به ذهن خطور نکند، مراکز داده سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) به آن متکی هستند. مدیریت رطوبت و دما از آب برای تولید هوای خنک و خشک استفاده کنید. مقاله آوریل 2020 از زمان مقادیر انبوه آب مورد نیاز برای خنک کردن برخی از مراکز داده را گزارش کرد که گاهی به 4 میلیون گالن در روز می رسد. برای کمک به تلاش‌های حفاظتی، مدیران مرکز داده می‌توانند استراتژی‌های خنک‌کننده دقیقی را اجرا کنند که کارایی مصرف آب (WUE) را بهبود می‌بخشد.

طراحی خنک کننده حلقه بسته کارایی مصرف آب را بهبود می بخشد

بسته به موقعیت مرکز داده و میزان فضایی که دارد، استراتژی های خنک کننده وجود دارد که می تواند به صرفه جویی در مصرف آب کمک کند. این تاسیسات می توانند از چیلر هوا خنک به عنوان راه حل خنک کننده اولیه خود استفاده کنند. یک سیستم چیلر هوا خنک شامل کمپرسور، اواپراتور، شیر انبساط و کندانسور است و برای خنک کردن یک تاسیسات به چندین ایر هندلر اتاق کامپیوتر (CRAH) متصل می شود. چیلرهای هوا خنک به طور طبیعی حلقه بسته هستند، به این معنی که با این طراحی، هیچ اتلاف آب وجود ندارد.

در حالی که چیلرهای هوا خنک برای افزایش WUE ایده آل هستند، معمولاً به دلیل کویل های کندانسور بزرگ به فضای بیشتری نیاز دارند. علاوه بر این، این نوع چیلر معمولاً در بیرون، روی پشت بام یا در حیاط مکانیکی مجاور قرار دارد. بنابراین، یک مرکز داده باید فضای زمین یا سقف موجود را برای استفاده از طراحی هوا خنک داشته باشد.

برای مراکز داده ای که می توانند چیلرهای خنک شونده با هوا را در خود جای دهند، به دلیل روشی که سیستم آب را دوباره به گردش در می آورد، می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. در مناطقی که کمبود آب مشکل ساز است یا قبض آب گران است، سیستم خنک کننده با هوا عملاً از مصرف آب جلوگیری می کند. سیستم‌های خنک‌کننده حلقه بسته همچنین می‌توانند به مدیران مرکز داده کمک کنند تا نیاز به مجوز آب را برطرف کنند و از فشار بر شرکت آب محلی و جامعه اطراف جلوگیری کنند. مجوزهای آب ممکن است به دلیل شرایط خشکسالی یا منابع طبیعی که در طول زمان تحلیل رفته اند، مقرون به صرفه باشد یا ممکن است در یک منطقه خاص در دسترس نباشد.

وقتی یک سیستم حلقه بسته غیرقابل دستیابی است، یک سیستم ایجاد کنید

طراحی سیستم هوا خنک بهترین گزینه برای صرفه جویی در آب هنگام خنک کردن است، اما همه مراکز داده محیطی برای اجرای آن ندارند. به عنوان مثال، مراکز داده در محیط‌های متراکم شهری، احتمالاً در ساختمان‌های چند طبقه قرار دارند، به راه‌حل‌های خنک‌کننده‌ای نیاز دارند که ردپای تجهیزات فناوری اطلاعات را به حداکثر می‌رساند، نیازی به املاک و مستغلات مجاور غیرقابل دسترس ندارند، فواصل لوله‌کشی غیرممکن یا املاک و مستغلات موجود روی پشت بام برای خنک‌کردن هوا دارند. چیلرها این تاسیسات به چیلرهای آب خنک نیاز دارند. یک چیلر آب خنک همراه با CRAH ها برای خنک کردن یک تاسیسات کار می کند. هنگام تلاش برای به حداکثر رساندن فضا، چیلرهای آب خنک ایده آل هستند زیرا در داخل ساختمان قرار دارند، تراکم تناژ بیشتری را ارائه می دهند و به حلقه های آب کندانسور مشترک یا اختصاصی متصل می شوند که برای کاربردهای چند طبقه امکان پذیر است.

چیلرهای آب خنک از یک برج خنک‌کننده استفاده می‌کنند که آب را تبخیر می‌کند، رانش و باد کردن دارد و برای جایگزینی آنچه که تبخیر شده است، نیاز به تامین مداوم آب دارد. با توجه به نیاز مداوم به تامین آب، کارشناسان از سیستم خنک کننده با آب به عنوان یک طرح حلقه باز یاد می کنند.

از لحاظ تاریخی، یک سیستم حلقه باز نمی تواند به مالک مرکز داده کمک کند تا از طریق WUE در تلاش های پایداری مشارکت کند. با این حال، در سال های اخیر، کارشناسان خنک کننده راه حلی برای این مشکل ارائه کرده اند. بسیاری از کارشناسان HVAC توصیه می کنند که چیلرهای آب خنک با کولرهای خشک آدیاباتیک جفت شوند. کولر خشک آدیاباتیک یک سیستم حلقه بسته و خنک‌کننده هوا است که آب را روی کویل‌های کندانسور سیستم HVAC می‌پاشد تا در روزهای اوج دمای هوا به سرعت دمای هوا را کاهش دهد. این کاملاً بدون آب نیست، اما در مقایسه با طراحی حلقه باز، صرفه جویی قابل اندازه گیری WUE را فراهم می کند.

ترکیب یک چیلر آب خنک با یک محلول آدیاباتیک به طور موثر طراحی حلقه باز را “بسته” و WUE را بهبود می بخشد. این استراتژی نه تنها برای مراکز داده جدید عاقلانه است. برای چیلرهای موجود با آب خنک کننده حلقه باز عالی است.

بهبود WUE، بهبود پایداری

از آنجایی که «مسابقه مرکز داده» برای شرکت‌ها برای همگامی با تقاضاهای فناوری اطلاعات ادامه دارد، مدیران مراکز داده باید پایداری را در نظر بگیرند. صرف نظر از اینکه چگونه و کجا یک تاسیسات ساخته شده است، راه حل های خنک کننده برای کمک به صرفه جویی در آب و بهبود تلاش های پایدار وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به https://www.trane.com/commercial/north-america/us/en/about-us/markets/data-centers.html مراجعه کنید.

همه علائم تجاری ارجاع شده علائم تجاری صاحبان مربوطه هستند.

© 2020 Trane. تمامی حقوق محفوظ است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور