چگونه حاکمیت داده های ابری استراتژی محاسبات را پیچیده می کند

وقتی شما یک استراتژی ابر را برنامه ریزی می کنید ، احتمالاً به عواملی مانند هزینه ، عملکرد و امنیت فکر می کنید. اما حاکمیت داده های ابری که توسط حوزه قضایی سیاسی که در آن زیرساخت های ابری به طور فیزیکی اقامت دارند تعیین می شود؟ حاکمیت داده ها باید به همان اندازه مهم باشد هنگام برنامه ریزی برای انتقال به ابر – اما همچنین یکی از مواردی است که می تواند استراتژی های ابر را از نظر پیش بینی کامل مشاغل پیچیده کند.

حاکمیت داده های ابری چیست؟

حاکمیت داده های ابر این مفهوم است که داده های ذخیره شده در ابر تابع قوانین و مقررات کشور یا حوزه قضایی دیگری است که از زیرساخت های مربوطه ابر مربوطه برخوردار است.

به عبارت دیگر ، وقتی معماران یا سرپرستان ابر در مورد حاکمیت داده ها در ابر صحبت می کنند ، آنها به روشهایی که قوانین نظارتی یا سایر سیاست ها ممکن است بر داده های ذخیره شده در ابر تأثیر بگذارد ، بستگی دارد که در آن زیرساخت ابر قرار دارد.

چرا حاکمیت داده های ابری مهم است؟

وقتی با زیرساخت های داخلی سرو کار دارید ، حاکمیت داده ها کاملاً واضح و آشکار است. حجم کار فناوری اطلاعات و خود مشاغل در یک مکان کار می کنند و مجموعه قوانین مشترکی برای هر دو اعمال می شود.

در فضای ابری ، جایی که یک کسب و کار می تواند داده های خود را در هر تعداد از مناطق مختلف جغرافیایی ذخیره کند بدون در نظر گرفتن محل مستقر بودن آن کسب و کار ، حاکمیت داده ها می تواند پیچیده تر باشد. شما می توانید شرکتی مستقر در نیویورک باشید که از سرورهای ابری عمومی واقع در کالیفرنیا استفاده می کند ، در این صورت داده های شما ممکن است تحت مقررات خاص کالیفرنیا مانند CCPA، مثلا. به همین ترتیب ، شرکتی که خارج از ایالات متحده فعالیت می کند اما یک منطقه ابر در اتحادیه اروپا را انتخاب می کند ، ممکن است نیاز به نیازهای GDPR.

برای پیچیده تر کردن مسائل ، فروشندگان ابر معمولاً به مشتریان از میزان تنظیم قانون انتخاب یک منطقه ابر در مقابل منطقه دیگر اطلاع نمی دهند. فروشندگان ابر به کاربران اجازه می دهند هر کدام از مناطق ابری را که می خواهند انتخاب کنند و مدیریت تأثیرات قانونی یا قانونی را به عهده مشتریان خود می گذارند.

مبادله بین حاکمیت و عملکرد داده های ابر

اگر مسائل مربوط به حاکمیت داده ها می تواند استراتژی ابر شما را پیچیده کند ، چرا با انتخاب میزبان بارهای کاری خود در مناطق ابری که در همان حوزه کسب و کار شما هستند ، کارها را ساده انجام ندهید؟ به این ترتیب ، شما فقط باید نگران یک مجموعه قوانین و مقررات هم برای عملیات اولیه و هم مبتنی بر ابر باشید.

مساله ای که در این روش وجود دارد ، این است که اغلب از نظر عملکرد ، انتخاب مناطق ابر نزدیک به سایت فیزیکی کسب و کار شما ایده آل نیست. ممکن است بخواهید برای کاهش تأخیر شبکه و بهبود تجربه کاربر نهایی ، یک منطقه ابری نزدیک به کاربران نهایی خود انتخاب کنید.

یا ، در موارد خاص ، ممکن است لازم باشد از سرویس های ابری استفاده کنید که در منطقه ابر نزدیک به پایگاه عملیاتی شما در دسترس نیستند. اگرچه به طور کلی همه سرویس های اصلی جریان ابری در همه مناطق با ابرهای عمومی بزرگ در دسترس هستند ، اما برخی از سرویس های مبهم تر در هر منطقه پشتیبانی نمی شوند.

یک م costلفه هزینه نیز باید در نظر گرفته شود. هزینه های سرویس های ابری می تواند از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت باشد. قیمت ذخیره سازی S3 در AWS از ابتدا شروع می شود 0.023 دلار برای هر گیگابایت در اوهایو اما به عنوان مثال 0.025 دلار در توکیو. بنابراین ، برخی از شرکت ها ممکن است برای کمک به بهینه سازی هزینه های ابر خود ، بارهای کاری را در حوزه های قضایی خاص انتخاب کنند.

معنای همه موارد فوق این است که مشاغل ممکن است با یک معامله بین الزامات حاکمیت داده ها از یک طرف و اهداف هزینه و عملکرد از سوی دیگر روبرو شوند. دستیابی به ساده ترین الزامات حاکمیت داده های ابری در عین بهینه سازی عملکرد و هزینه ، دشوار است.

تأثیر حاکمیت داده ها بر روندهای ابر

نگرانی های مربوط به حاکمیت داده ها با دو روند عمده دیگر ابر تلاقی می کند: ابر ترکیبی و محاسبات لبه ای.

ساده سازی چالش های حاکمیت داده ها یکی از نقاط فروش آن است تصویب ابر ترکیبی. با اجازه دادن به مشاغل برای استفاده از سرویس های ابری عمومی در حالی که داده هایی را تحت قوانین نظارتی در مراکز داده خود نگهداری می کنند ، معماری ترکیبی امکان استفاده از خدمات ابر عمومی میزبان در هر منطقه ای را که مشاغل می خواهند آسانتر می کند ، در حالی که باز هم داده های خود را به حداقل می رساند به حوزه های قضایی متعدد

محاسبه لبه نیز مشابه است از آنجا که درجه بالاتری از کنترل دقیق ریز را نسبت به فضای ابری ارائه می دهد. با معماری edge که بارهای کاری را به جای مراکز داده مرکزی در لبه شبکه قرار می دهد ، مشاغل می توانند داده ها را در همان قلمروهای محلی که کاربران نهایی آنها در آن قرار دارند نگه دارند ، نه اینکه آنها را به یک مرکز داده ابری عمومی که ممکن است باشد منتقل کنند تابع قوانین مختلف است.

این یک مزیت ویژه مهم در زمانی است که حوزه های قضایی کوچکتر ، مانند ایالت ها ، به طور فزاینده ای مقررات داده های خود را معرفی می کنند. وقتی قوانین نظارتی در حوزه های قضایی ملی یکسان باشد ، تفاوت بین داده های میزبانی در یک سرور در اوهایو یا دیگری در کالیفرنیا قابل توجه نیست. اما اکنون که کالیفرنیا قوانین خاص ایالتی را در قالب CCPA و CPRA آینده، ممکن است برای برخی از مشاغل مهم باشد که به کنترل بیش از حد دقیق اقامت در کار بپردازند.

نتیجه گیری: حاکمیت داده های ابری به تصمیمات استراتژیک بیشتری نیاز دارد

به طور خلاصه ، اگرچه در هنگام برنامه ریزی استراتژی های ابری ، مباحث مربوط به حاکمیت داده ها به طور سنتی مورد توجه قرار نمی گرفت ، اما با پیچیدگی فضای نظارتی ، احتمالاً اهمیت آنها بیشتر و بیشتر می شود. و اگرچه ابرهای عمومی در مورد مناطقی که داده های آنها را میزبانی می کنند ، اختیارات زیادی را در اختیار سازمان ها قرار می دهند ، اما ممکن است برای جلوگیری از روی آوردن شرکت ها به معماری های ترکیبی یا لبه ای که حتی کنترل بیشتری دارند ، کافی باشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور