چه زمانی مرکز داده خود را یکپارچه کنید | دانش مرکز داده

در صنعت مرکز داده، کمتر اغلب بیشتر است. هر چه تعداد کل مراکز داده شما کمتر باشد و هرچه ردپای تجهیزات موجود در آنها کمتر باشد، احتمالاً کسب و کار شما کارآمدتر عمل می کند (البته به شرطی که زیرساخت مرکز داده ای که استفاده می کنید برای برآوردن نیازهای شما کافی باشد).

به همین دلیل است که یکپارچه سازی مرکز داده، که به سازمان ها اجازه می دهد تا ردپای مرکز داده خود را کاهش دهند و کارایی خود را افزایش دهند، گام مهمی در جهت استفاده حداکثری از مراکز داده مدرن است. این مقاله توضیح می‌دهد که یکپارچه‌سازی مرکز داده چگونه کار می‌کند، چرا مهم است، و برای تجمیع امکانات و منابع مرکز داده چه مواردی را باید در نظر گرفت.

ادغام مرکز داده چیست؟

ادغام مرکز داده فرآیند کاهش مقیاس کل منابع مرکز داده به منظور کارآمدتر کردن آنهاست.

در بالاترین سطح، ادغام مرکز داده می تواند شامل ادغام دو یا چند مرکز داده مجزا در یک مکان واحد باشد. اما ادغام مرکز داده همچنین می تواند به شکل یکپارچه سازی سرورها و برنامه های کاربردی در داخل یک مرکز داده باشد، به طوری که شما می توانید حجم کاری خود را با زیرساخت کمتری اداره کنید.

مزایای یکپارچه سازی مرکز داده

مزیت اصلی ادغام مرکز داده این است که به چندین روش منجر به کارایی بیشتر می شود:

  • مصرف انرژی: هرچه ردپای زیرساخت شما کوچکتر باشد، انرژی کمتری برای برق و خنک کننده مرکز داده صرف خواهید کرد. این منجر به بهره وری انرژی و پایداری مرکز داده.
  • هزینه های عملیاتی: امکانات کمتر و/یا زیرساخت کوچک‌تر به معنای کاهش هزینه‌های عملیاتی است زیرا سایت‌ها و منابع کمتری برای مدیریت، ایمن کردن، نیرو و غیره دارید.
  • افزایش امنیت: یکپارچه سازی منابع مرکز داده، امنیت آنها را آسان تر می کند. هرچه منابع کمتری کار کنید، خطرات امنیتی فیزیکی و دیجیتالی کمتری باید مدیریت کنید.
  • نوسازی: در بسیاری از موارد، ادغام مرکز داده منجر به مدل‌ها و معماری‌های عملیاتی مدرن‌تر می‌شود. فرآیند یکپارچه سازی فرصتی برای به روز رسانی شیوه هایی فراهم می کند که ممکن است از زمانی که مرکز داده یا زیرساخت خود را در ابتدا مستقر کرده اید، دوباره از آنها بازدید نکرده باشید.

به همه این دلایل، ادغام مرکز داده زندگی را برای تیم‌های فناوری اطلاعات و امنیت ساده‌تر می‌کند و در عین حال کارایی و قابلیت اطمینان کلی کسب‌وکار را تشویق می‌کند.

چه زمانی باید مرکز داده خود را ادغام کنید؟

البته یکپارچه سازی مرکز داده فرآیند ساده ای نیست. این نیاز به برنامه ریزی گسترده دارد و مهاجرت یا یکپارچه سازی منابع ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. شما هم باید بفهمید با امکانات مرکز داده کوچک شده چه باید کرد؟ پس از انجام یکپارچگی

بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل کنید که یکپارچه سازی مرکز داده ارزش هزینه و تلاش را قبل از شروع سفر دارد. عوامل زیر نشانه هایی هستند که شما باید مرکز داده خود را یکپارچه کنید:

  • کاهش نرخ بهره برداری: استفاده از مرکز داده میزانی است که شما فعالانه از ظرفیت کل مرکز داده خود استفاده می کنید. اگر متوجه شدید که استفاده در حال کاهش است، احتمالاً می‌توانید از طریق یکپارچه‌سازی به افزایش کارایی بزرگی دست یابید.
  • افزایش مهاجرت ابر: هر چه حجم کار شما بیشتر باشد مهاجرت به ابرهای عمومی، احتمال اینکه زیرساخت مرکز داده شما بزرگتر باشد و از یکپارچه سازی بهره مند شود، بیشتر می شود.
  • مکان های غیر ضروری مرکز داده: در برخی موارد، ممکن است مراکز داده را در مکان‌های فیزیکی خاصی ایجاد کرده باشید تا به کاربران در آن مکان‌ها خدمات رسانی کنید یا الزامات حاکمیت داده را برآورده کنید. اگر نیازهای شما تغییر کرده است – یا اگر اکنون می توانید با استفاده از ابر عمومی نیازهای مرتبط با جغرافیا را برآورده کنید – مراکز داده را در سایت هایی که دیگر ارزشمند نیستند، از کار بیاندازید.
  • معماری های کاربردی جدید: معماری‌های کاربردی جدیدتر، مانند میکروسرویس‌ها، نسبت به فناوری‌هایی مانند ماشین‌های مجازی (که سربار بیشتری دارند و توزیع کارآمدتر در یک خوشه دشوارتر است) می‌توانند منابع را به طور موثرتری مصرف کنند. در نتیجه، زمانی که معماری‌های مدرن‌تری را اتخاذ می‌کنید، ممکن است بتوانید مرکز داده خود را در حالی که به همان سطح از عملکرد حجم کاری دست یابید، ادغام کنید.

این یک لیست جامع نیست، اما اینها برخی از رایج ترین دلایلی هستند که چرا یکپارچه سازی مرکز داده منطقی است.

مرکز داده بیش از حد – یا زیرساخت بیش از حد مرکز داده – از منظر کارایی چیز بدی است. برای بهینه‌سازی هزینه‌ها، کاهش کار مدیریت و افزایش امنیت، مراکز داده خود را یکپارچه کنید – به خصوص اگر از خدمات ابر عمومی یا معماری‌های کاربردی مدرن استفاده می‌کنید که نیاز شما را به منابع مرکز داده مرسوم کاهش می‌دهد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور