چرا اعتماد در دنیایی که به طور فزاینده ای در خدمت است اهمیت دارد؟

دیپاک پاتلیدیپاک پاتلی، فناوری های دل

این غیرقابل انکار است که سال گذشته تنها به تغییر به سمت مدل‌های مصرف انعطاف‌پذیر – یا به‌عنوان سرویس – در فناوری سرعت داده است. سازمان‌ها در مواجهه با بخش‌های فناوری اطلاعات که پروژه‌های ضعیف، فرسودگی شغلی و چالش‌های اضافی را در بر می‌گیرند، به طور فزاینده‌ای به مدلی به‌عنوان یک راه‌حل به عنوان یک سرویس روی می‌آورند. در واقع IDC این را پیش بینی می کند تا سال 2024، بیش از 75 درصد از زیرساخت‌ها در مکان‌های لبه از طریق یک مدل به‌عنوان سرویس، و همچنین بیش از نیمی از زیرساخت‌های مرکز داده، مصرف/عمل خواهد کرد.

اتخاذ یک مدل به عنوان یک سرویس، مشارکت قوی تری بین سازمان و ارائه دهنده ابر ایجاد می کند. در حالی که ممکن است به نظر برسد که یک شرکت کنترل بیشتری به فروشنده می دهد، واقعیت این است که رابطه سنتی فروشنده/مشتری را به رابطه ای تغییر می دهد که به سطح جدیدی از اعتماد نیاز دارد. این شرکت به ارائه‌دهنده ابر برای کمک به مدیریت اکوسیستم، زیرساخت‌ها، خدمات، حجم کاری و برنامه‌های کاربردی آنها بیش از گذشته اعتماد دارد.

قابل درک است که اعتماد به دست می آید و ارائه دهندگان ابر باید ثابت کنند که می توانند مشتری را در اولویت قرار دهند و حتی از مدیریت زیرساخت مشتریان محافظت بیشتری داشته باشند، بنابراین یافتن رابطه تجاری مناسب کلیدی است.

اعتماد باید صریح باشد

اعتماد اغلب در هر تعامل تجاری فرض می شود. با این حال، از آنجایی که کسب‌وکارهای بیشتری به سمت یک مدل به‌عنوان سرویس حرکت می‌کنند، ایجاد اعتماد بسیار مهم است، زیرا هیچ فضایی برای جابجایی برای برنامه‌های کاربردی حیاتی و حجم کاری در فضای ابری وجود ندارد تا کارآمد کار نکنند.

برای ایجاد یک مشارکت سودمند دوجانبه، شرکت ها باید پارادایم اعتماد را فراتر از امنیت و حریم خصوصی گسترش دهند. اعتماد مشتری همچنین باید شامل این ویژگی های اصلی باشد – انطباق، انعطاف پذیری و شفافیت. بیایید آن ها را تجزیه کنیم:

انطباق – سازمان‌ها به اندازه‌ای هستند که روی آن تمرکز کنند، بدون اینکه نگران باشند که محصولات و نرم‌افزارهایی که بر اساس آنها ساخته می‌شوند مطابق با استانداردها و سیاست‌های کلیدی هستند. بخشی از اجازه دادن به یک فروشنده برای مدیریت زیرساخت های خود به این معنی است که وقتی یک به روز رسانی انطباق وجود دارد، اعتماد کنیم، به موقع و دقیق برآورده می شود. در غیر این صورت، سازمان چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد – از نظر مالی و قانونی.

تاب آوری – همانطور که در سال گذشته مشخص شد، اختلالات اجتناب ناپذیر است. به عنوان مثال، بلایای طبیعی باعث خرابی تجهیزات می شود، حملات سایبری باعث هرج و مرج می شود و خطای انسانی تقریباً اجتناب ناپذیر است. اما هنگامی که این اتفاقات رخ می دهد، مشتریان باید اطمینان حاصل کنند که زیرساخت آنها به اندازه کافی انعطاف پذیر است که باعث ایجاد اثرات بلندمدت تجاری نشود.

شفافیت – این دو جنبه دارد: مشتریان نه تنها باید اطلاعات شفاف قیمت گذاری را در اختیار داشته باشند تا انتخاب مناسبی برای کسب و کار خود داشته باشند، بلکه باید در مورد نحوه عملکرد، به روز رسانی و همیشه در حال اجرا زیرساخت های خود “در جریان” باشند.

یک دهه پیش یا بیشتر، ابرهای عمومی از طریق همان تکامل رفتند. اعتماد چندانی به چنین فناوری جدیدی وجود نداشت و کسب‌وکارها برای قرار دادن داده‌های ارزشمند در فضای ابری مردد بودند، اما به لطف تدابیر امنیتی قوی‌تر ارائه‌شده توسط فروشنده و کاربر نهایی، نگرانی از انتقال به فضای ابری کاهش یافت. هنوز کار در حال پیشرفت است، اما رایانش ابری IT سازمانی را تغییر داده است و اعتماد کاربران فقط در حال افزایش است.

مولفه های کلیدی اعتماد

برای یک مدل به عنوان یک سرویس سالم، ارائه دهندگان فناوری باید با مهندسی اعتماد به همه پیشنهادات و کل اکوسیستم خود تکامل یابند.

بیایید در نظر بگیریم که مشتریان دقیقاً حق انتظار چه چیزی را دارند.

در سطح محصول اعتماد کنید. مشتریان باید اطمینان داشته باشند که محصول ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات مدیریت شده ایمن و انعطاف پذیر است. به عنوان مثال، اگر قطعی وجود داشته باشد، پنجره بازیابی چیست و اطلاعات آنها چگونه تحت تأثیر قرار می گیرد؟ این با یک چرخه عمر توسعه ایمن، یک زنجیره تامین امن آغاز می شود و به هر کجا که داده ها و برنامه ها می روند ادامه می یابد.

امنیت داده ها. مشتریان باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات شخصی آنها در صورت حمله سایبری محافظت می شود – این به سیاست های دسترسی شفاف، گزارش های دقیق و جامع داده ها و ذخیره سازی ایمن نیاز دارد.

پشتیبانی مشتری. به مشتریان این اطمینان را می دهد که فروشندگان بهترین نفع خود را در دل دارند. همچنین در حال مراقبت از هرگونه سکسکه در باطن است تا مشتریان بتوانند به تجارت خود ادامه دهند.

با افزایش پذیرش مصرف به عنوان یک سرویس و محیط های چند ابری، ایجاد اعتماد در اکوسیستم اهمیت بیشتری پیدا می کند. مشتریان باید به شرکت‌هایی که زیرساخت‌هایشان را راه‌اندازی می‌کنند و زیرساخت‌هایی که کسب‌وکارشان را تقویت می‌کنند اعتماد کنند. پایه اعتماد درست، از جمله ویژگی های اصلی ذکر شده در بالا، تعیین کننده نهایی نتایج موفقیت آمیز کسب و کار است. با شریک مناسب، مشتریان می توانند به طور یکپارچه نه تنها بارهای کاری حیاتی را اجرا کنند، بلکه می توانند به برتری عملیاتی دست یابند، زندگی تیم فناوری اطلاعات را ساده کرده و بودجه جدیدی را برای کارهای با ارزش کشف کنند. همه چیز در مورد شراکت با مشتری برای جلب اعتماد و تلاش خستگی ناپذیر برای نشان دادن قابلیت اعتماد است.

Deepak Patil معاون مهندسی APEX در Dell Technologies است

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور