وردپرس 6.3 عملکرد سئوی LCP را بهبود می بخشد

وردپرس اعلام کرد که نسخه 6.3 که برای انتشار در آگوست 2023 برنامه ریزی شده است، به وب سایت ها کمک می کند تا نمرات SEO Core Web Vitals بهتری را به دست آورند، به ویژه در مورد بزرگترین رنگ محتوایی (LCP).

بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) معیاری است که مدت زمان لازم برای ارائه بزرگترین بلوک تصویر یا متن را اندازه می‌گیرد. فرض اساسی این معیار این است که درک کاربر از مدت زمان بارگذاری یک صفحه وب را آشکار کند.

چیزی که اندازه گیری می شود همان چیزی است که بازدیدکننده سایت در مرورگر خود می بیند که به آن viewport می گویند.

بهینه سازی های به دست آمده توسط وردپرس در نسخه 6.3 به تلاش طولانی مدت برای استفاده دقیق از ویژگی های HTML روی عناصر خاص برای دستیابی به بهترین عملکرد Core Web Vitals دست یافته است.

واکشی ویژگی HTML اولویت

Fetch Priority که در HTML به عنوان fetchpriority نوشته شده است، یک ویژگی HTML از عناصر صفحه وب (منابع) مانند تصاویر، CSS و جاوا اسکریپت است.

هدف از واکشی اولویت این است که به مرورگر بگوید کدام منابع صفحه وب باید سریعتر دانلود شوند تا محتوایی را که بازدیدکننده سایت در مرورگر خود می بیند و آنچه در نمای وی وجود دارد ارائه کند.

محتوایی که در ویوپورت نیست، یعنی محتوایی که کاربر برای دیدن آن باید صفحه را به پایین اسکرول کند، نسبت به محتوایی که در بالای صفحه و در نمای بازدیدکنندگان سایت قرار دارد، اولویت کمتری دارد.

واکشی اولویت به ناشر اجازه می دهد تا کنترل کند کدام منابع دارای اولویت بالا و کدام یک دارای اولویت پایین هستند.

وردپرس 6.3 دارای ویژگی جدیدی است که ویژگی fetchpriority را به تصویری که به احتمال زیاد در نمای بازدیدکنندگان سایت ظاهر می شود اضافه می کند.

در اطلاعیه وردپرس آمده است:

«وردپرس اکنون به طور خودکار ویژگی fetchpriority را با مقدار «بالا» به تصویر اضافه می‌کند که به احتمال زیاد «تصویر LCP» را تعیین می‌کند، یعنی تصویری که بزرگترین عنصر محتوایی در ویوپورت است.

این ویژگی به مرورگر می گوید که این تصویر را اولویت بندی کند، حتی قبل از اینکه طرح بندی را محاسبه کند، که معمولاً LCP را بین 5 تا 10٪ بهبود می بخشد.

یکی از کارهای جالبی که وردپرس با اولویت واکشی انجام می دهد این است که فقط برای تصاویری با حداقل اندازه آستانه اعمال می شود.

این بدان معناست که ویژگی fetchpriority برای منابع کوچک مانند دکمه ناوبری اعمال نخواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی های اولویت واکشی خودکار وردپرس این است که هرگز یک ویژگی واکشی اولویت موجود را لغو نمی کند.

اجرای بار تنبل کامل شد

اولین چیزهایی که یک بازدیدکننده سایت هنگام بازدید از یک وب سایت در مرورگر خود می بیند، گفته می شود که در ویوپورت است.

عناصر صفحه وب که برای ارائه اولین نمای در هنگام بازدید بازدیدکنندگان سایت ضروری هستند، باید در اولویت قرار گیرند.

لازم نیست عناصری که در زیر نمای اول قرار دارند فوراً دانلود شوند.

بارگذاری تنبل راهی است برای اینکه به مرورگر بگوییم کدام تصاویر و آی فریم برای بارگیری اولین صفحه نمایش درگاه حیاتی نیستند.

استفاده از مشخصه بار تنبل اجازه می دهد تا عناصر صفحه وب که بلافاصله ضروری است ابتدا دانلود شوند.

وردپرس در ابتدا ویژگی بار تنبل را بر روی تمام تصاویر یک صفحه وب، صرف نظر از مهم بودن یا نبودن آن، اجرا کرد.

در حالی که اعمال بار تنبل برای تصاویری که برای رندر کردن محتوای بالای صفحه مهم هستند ایده‌آل نبود، آزمایش‌ها نشان دادند که همچنان نسبت به عدم اعمال ویژگی بار تنبل بهبود یافته است.

وردپرس 6.3 این مشکل را با تشخیص اینکه کدام تصاویر حیاتی هستند حل می کند.

ویژگی بار تنبل برای تصاویر مهم اعمال نمی شود و به آن تصاویر اجازه می دهد تا با بیشترین سرعت ممکن دانلود شوند.

وردپرس خاطرنشان کرد:

“تنظیمات و اصلاحات بیشتری برای بهبود مدیریت خودکار بارگذاری تنبل از طریق ویژگی بارگذاری به منظور تشخیص دقیق تر زمان حذف ویژگی از برخی تصاویر، اعمال شده است.”

در نهایت، فرآیند جدید برای تشخیص نمای اولیه و اعمال ویژگی‌های واکشی اولویت و بارگذاری می‌تواند برای اعمال بهینه‌سازی‌های بیشتر در نسخه‌های بعدی وردپرس استفاده شود.

وردپرس مشاهده کرد:

“…این ممکن است با سایر ویژگی های مرتبط با عملکرد در آینده تقویت شود.”

تغییرات ممکن است بر افزونه های شخص ثالث تأثیر بگذارد

اعلامیه وردپرس به توسعه دهندگان افزونه هشدار می دهد که به منطق اصلی بارگذاری تنبلی-تنبلی وابسته هستند که این تغییر کرده است.

اکنون یک تابع واحد جدید وجود دارد که هر دو ویژگی fetchpriority و loading را کنترل می کند.

توسعه دهندگانی که به منطق قدیمی وابسته بودند ممکن است نیاز داشته باشند افزونه های خود را به روز کنند. این امر برای ناشران مهم است که از آن آگاه باشند تا بدانند پس از به‌روزرسانی به وردپرس 6.3، به‌روزرسانی افزونه‌های خود را نیز در اولویت قرار دهند.

WP 6.3 بهینه سازی سفارشی مرتبط را لغو نمی کند

جنبه متفکرانه این به روز رسانی این است که کاربرد خودکار هر دو بار واکشی و بار تنبل، برنامه های سفارشی آن ویژگی ها را لغو نمی کند.

در این اطلاعیه آمده است:

با استفاده از عملکرد جدید در هر جایی که تصاویر در هسته وردپرس ارائه می شوند، پشتیبانی از سفارشی سازی نیز بهبود یافته است.

این تابع هرگز ویژگی‌هایی را که قبلاً ارائه شده‌اند لغو نمی‌کند، بنابراین اگر قبل از فراخوانی این تابع، ویژگی fetchpriority یا بارگیری را روی یک تصویر تنظیم کنید، ویژگی به همان شکلی که هست حفظ می‌شود.

این امکان تنظیم دقیق را با اعمال نکردن رفتار خودکار پیش‌فرض فراهم می‌کند. در صورت انجام این کار، به خاطر داشته باشید که هرگز fetchpriority=”high” و loading=”lazy” را برای یک عنصر تنظیم نکنید.

اگر تابع با این دو ترکیب ویژگی-مقدار با هم روبرو شود، یک هشدار ایجاد می کند.

SEO Core Web Vitals بهتر برای وردپرس

علاوه بر موارد فوق، وردپرس همچنین چندین باگ را برطرف کرد که بر اجرای صحیح این ویژگی ها برای بهینه سازی بزرگترین رنگ محتوایی تأثیر می گذاشت.

وقتی صحبت از بهینه سازی تصویر برای سئو می شود، وردپرس 6.3 در نهایت تجربه سئوی کاملاً بهینه ای را ارائه می دهد که به وب سایت ها کمک می کند تا امتیازات LCP بالاتری کسب کنند.

اطلاعیه رسمی وردپرس را بخوانید:

بهبود عملکرد تصویر در وردپرس 6.3

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Ljupco Smokovski

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور