متن جایگزین فقط یک عامل برای جستجوی تصویر

استفاده گوگل از متن جایگزین به عنوان یک عامل رتبه بندی به جستجوی تصویر محدود می شود. برای جستجوی معمولی وب ارزش اضافه نمی کند.

این توسط جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، در جریان پاتوق ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل که در 18 مارس ضبط شد، توضیح داده شده است.

مولر چندین سؤال مربوط به متن جایگزین را مطرح می کند، که در نتیجه چندین نکته در مورد تأثیر آن بر سئو ایجاد می شود.

افزودن ویژگی‌های alt به تصاویر از نقطه نظر دسترس‌پذیری توصیه می‌شود، زیرا برای بازدیدکنندگانی که به صفحه‌خوان‌ها متکی هستند مفید است.

از نقطه نظر سئو، زمانی که هدف شما داشتن رتبه تصویر در جستجوی تصویر است، متن جایگزین توصیه می شود.

همانطور که مولر توضیح می‌دهد، متن جایگزین ارزشی برای یک صفحه در هنگام رتبه‌بندی در جستجوی وب ایجاد نمی‌کند.

متن جایگزین برای جستجوی تصویر است

در سوالی که مربوط به عنوان این مقاله است، از مولر پرسیده شده که آیا باید از متن جایگزین برای تصاویر تزئینی استفاده کرد؟

مولر می‌گوید این یک حکم قضاوتی است.

از نقطه نظر SEO، تصمیم به استفاده از متن جایگزین بستگی به این دارد که آیا به تصاویری که در جستجوی تصویر نشان داده می شوند اهمیت می دهید.

گوگل صفحه ای را برای جستجوی وب ارزشمندتر نمی بیند زیرا دارای تصاویری با متن جایگزین است.

وقتی صحبت از استفاده از متن جایگزین به‌طور کلی می‌شود، مولر توصیه می‌کند به جای جنبه سئو، روی جنبه دسترسی تمرکز کنید.

“من فکر می کنم این کاملا به شما بستگی دارد. بنابراین من نمی توانم از دیدگاه دسترسی صحبت کنم، بنابراین این یک زاویه است که وجود دارد. اما از نقطه نظر SEO، متن جایگزین واقعا به ما کمک می کند تا تصویر را برای جستجوی تصویر بهتر درک کنیم. و اگر برای جستجوی تصویر به این تصویر اهمیت نمی دهید، خوب است هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید.

این چیزی است برای تصاویر تزئینی، گاهی اوقات شما فقط اهمیتی نمی دهید. برای مواردی مانند عکس‌های استوک که می‌دانید همان تصویر در بسیاری از سایت‌های دیگر وجود دارد، به جستجوی تصویر برای آن اهمیتی نمی‌دهید. هر کاری میخوای اونجا انجام بده من بیشتر روی جنبه دسترسی در آنجا تمرکز می کنم تا جنبه سئو خالص.

اینطور نیست که بگوییم یک صفحه وب متنی ارزش بیشتری دارد زیرا دارای تصاویر است. این در واقع فقط متن جایگزین را می بینیم و آن را روی تصویر اعمال می کنیم، و اگر کسی تصویر را جستجو کرد، می توانیم از آن برای درک بهتر تصویر استفاده کنیم. اینطور نیست که صفحه وب در جستجوی متنی وب رتبه بهتری داشته باشد زیرا دارای یک تصویر است.

پاسخ کامل مولر را در ویدئوی زیر بشنوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد متن جایگزین به خواندن بخش های بعدی ادامه دهید.

تاثیر متن جایگزین SEO

در یک سوال دیگر در مورد متن جایگزین، از مولر پرسیده می شود که آیا هنوز ارزش استفاده از متن جایگزین را دارد که خود تصویر دارای متن باشد؟

مولر توصیه می‌کند از استفاده از متن در تصاویر به‌کلی اجتناب کنید، اما می‌گوید بله – متن جایگزین همچنان می‌تواند در این مورد کمک کند.

من فکر می‌کنم، در حالت ایده‌آل، اگر متن و تصویر دارید، احتمالا منطقی است که متن را مستقیماً در خود صفحه داشته باشید. امروزه راه های زیادی برای نمایش خلاقانه متن در یک وب سایت وجود دارد، بنابراین من لزوما سعی نمی کنم از متن در تصاویر استفاده کنم و سپس از متن جایگزین به عنوان راهی برای کمک به آن استفاده کنم. من فکر می‌کنم متن جایگزین راهی عالی برای کمک به آن است، اما در حالت ایده‌آل بهتر است از وجود متن در تصاویر خودداری کنید.»

در ادامه این سوال مطرح می شود که آیا وقتی متنی در صفحه وجود دارد که آنچه را در تصویر توصیف می کند، متن جایگزین مفید خواهد بود یا خیر.

در این صورت، از نقطه نظر سئو، متن موجود در صفحه برای موتورهای جستجو کافی خواهد بود.

با این حال، استفاده از متن جایگزین برای افرادی که از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند، منطقی است.

از دیدگاه کلی‌تر، متن جایگزین به‌عنوان جایگزین یا توصیف تصویر است، و این چیزی است که به‌ویژه برای افرادی که نمی‌توانند به عکس‌های جداگانه نگاه کنند، که از چیزهایی مانند صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، مفید است. همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند این تصویر در مورد چیست.

اگر قبلاً همان توضیحات را برای یک محصول در اطراف تصویر دارید، برای موتورهای جستجو ما چیزی را داریم که نیاز داریم، اما برای افرادی که صفحه‌خوان دارند، شاید هنوز منطقی باشد که نوعی متن جایگزین برای آن تصویر خاص داشته باشیم.”

متن جایگزین باید توصیفی باشد

مولر بر اهمیت استفاده تاکید می کند توصیفی متن جایگزین.

متن باید آنچه را در تصویر برای افرادی که قادر به مشاهده آن نیستند توضیح دهد.

از استفاده از متن عمومی، مانند تکرار نام محصول به طور مکرر خودداری کنید.

“در چنین موردی من از موقعیتی که شما فقط یک چیز را بارها و بارها تکرار می کنید اجتناب می کنم. بنابراین از اینکه عنوان یک محصول به عنوان یک متن جایگزین برای تصویر استفاده شود خودداری کنید، بلکه تصویر را کمی متفاوت توصیف کنید. بنابراین این نوعی توصیه من در آنجا است.

من همان متنی را که قبلاً در یک صفحه دارید را به‌عنوان متن جایگزین برای یک تصویر کپی و جای‌گذاری نمی‌کنم، زیرا این واقعاً به موتورهای جستجو کمک نمی‌کند و واقعاً به افرادی که به صفحه‌خوان‌ها متکی هستند کمکی نمی‌کند.»

پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، مارس 2022.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور