متا دور تازه ای از کاهش کار در میان کارکنان بسیار ماهر را آغاز می کند | دانش مرکز داده

شرکت مادر فیسبوک متا از چهارشنبه شروع به ارائه دور جدیدی از برگه‌های صورتی رنگ کرد، بخشی از یک تلاش چند ماهه برای کوچک‌سازی و تجدید ساختار که 10000 کارمند را در میان موج‌های متعدد اخراج کاهش می‌دهد.

به گفته افراد آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، صبح روز چهارشنبه به کارکنان تیم های فنی شرکت اطلاع داده شد که مشاغل آنها در حال تعلیق است.

به گفته یکی دیگر از افراد آشنا با این موضوع، یک تحلیل داخلی تخمین زده است که این شرکت می تواند 4000 کارگر را در اخراج روز چهارشنبه اخراج کند. متا همچنین قرار است تیم‌های سازمان‌دهی‌شده و سلسله‌مراتب‌های مدیریتی را اعلام کند، زیرا این غول رسانه‌های اجتماعی به دنبال لاغرتر شدن و کارآمدتر شدن در مواجهه با چالش‌های تجاری فزاینده و چرخش گران‌قیمت به واقعیت مجازی است.

یکی از کارمندان در حال خروج گفت که شرکت دقیقاً بعد از ساعت 4 صبح پیام هایی را به حساب های ایمیل کاری و شخصی او ارسال کرده است. او به سرعت از ابزارهای ارتباطی داخلی قطع شد و فقط چند دقیقه فرصت داد تا با همکاران سابقش خداحافظی کند.

“متأسفانه، من به طور معمولی برای آخرین بار نگاه می کردم [2 to 3] ماه‌ها چون هرگز در متا احساس امنیت نمی‌کردم.”

به گفته یکی از مردم، اوایل چهارشنبه، پلتفرم های ارتباطی داخلی متا با پیام های خداحافظی همکاران در حال خروج پر شده بود.

او افزود: «با روندی که روحیه در آنجا رو به افزایش است، متا احتمالاً باعث می شود که کارمندان خود بیشتر و بیشتر احساس مزدور کنند.

به گفته افراد آشنا، از ماه مارس، کارگران برای اخراج کارکنان بسیار ماهر مانند مهندسان و سایر کارکنان فنی که به ساخت محصولات شرکت کمک می کنند، آماده شده اند. این کاهش‌ها لحظه‌ای نادر از آسیب‌پذیری برای مهندسان متا است، که – در میان رقابت سخت برای استعدادیابی در دره سیلیکون – مدت‌هاست که از امنیت شغلی، حقوق بالا، استقلال و آزادی کار بر روی پروژه‌های مورد نظر خود برخوردار بوده‌اند.

کاهش نیروی کار در Meta بخشی از موج بزرگ‌تر اخراج‌ها توسط پلتفرم‌های اینترنتی است که تهدیدات شدیدی را برای مدل‌های تجاری خود تجربه می‌کنند. متا با رقابت شدیدی برای دلارهای تبلیغاتی و کاربران شبکه ویدئویی کوتاه TikTok مواجه است. قوانین جدید حریم خصوصی اتخاذ شده توسط اپل به توانایی متا برای ارائه تبلیغات هدفمند آسیب می رساند. در همین حال، برخی از تبلیغ کنندگان دیجیتال هزینه های خود را در بحبوحه افزایش تورم و کاهش تقاضا در بازار تجارت الکترونیک کاهش داده اند.

رئیس منابع انسانی متا، لوری گولر، عصر سه‌شنبه به کارمندان گفت که طبق یک یادداشت داخلی که توسط واشنگتن پست به دست آمده است، صبح روز بعد به آن‌هایی که شغل‌شان تعلیق می‌شود، اطلاع داده خواهد شد. به گفته گلر، بخش‌های آسیب‌دیده شامل تیم‌هایی هستند که در فیس‌بوک، واتس‌اپ، مسنجر، اینستاگرام و بخش واقعیت مجازی Reality Labs کار می‌کنند. بر اساس این یادداشت، او به برخی از کارمندان توصیه کرد که اگر حضور شخصی برای نقش هایشان مهم نیست، به دفاتر خود نروند. گولر افزود، تصمیمات اخراج توسط رهبران ارشد به عنوان بخشی از تلاش بازسازی گسترده تر گرفته شده است.

او نوشت: «این زمان سختی خواهد بود زیرا با دوستان و همکارانی که کمک زیادی به متا کرده‌اند خداحافظی می‌کنیم. پردازش اخبار فردا برای همه – چه کسانی که می‌روند و چه کسانی که می‌مانند – زمان می‌برد و من می‌دانم که تیم‌ها با دلسوزی، حمایت و مراقبت در مقابل یکدیگر ظاهر خواهند شد.

در عرض یک ساعت، هزاران کارمند عصر سه شنبه در یک فروم داخلی به یادداشت گولر نظر دادند یا به آن واکنش نشان دادند. به گفته افراد آشنا، بسیاری از کارگران ایموجی های سلام و گریه را منتشر کردند.

دیو آرنولد سخنگوی متا تایید کرد که این یادداشت ارسال شده است اما از اظهار نظر خودداری کرد.

گلر نوشت، کارمندانی که تحت تأثیر قرار گرفته اند صبح چهارشنبه مطلع خواهند شد، اگرچه او اضافه کرد که ممکن است این روند برای کارگران خارج از آمریکای شمالی متفاوت باشد. همچنین انتظار می‌رود که رهبران متا در روز چهارشنبه نحوه سازماندهی مجدد بخش‌هایشان پس از اخراج کارکنان را آشکار کنند. بر اساس این یادداشت، این شرکت به کارمندان خواهد گفت که آیا مدیران جدیدی دریافت می کنند.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا ماه گذشته گفت که این شرکت در اواخر آوریل اخراج و تجدید ساختار تیم های فنی را اعلام خواهد کرد و در اواخر ماه مه کاهش در نقش های تجاری پشتیبانی خواهد شد. زاکربرگ در آن زمان مشخص نکرد که چه تعداد کارگر در هر دور حذف خواهند شد.

در مجموع، متا انتظار دارد حدود 10000 شغل را کاهش دهد و 5000 فرصت شغلی مورد انتظار قبلی را پر نخواهد کرد. در ماه مارس، زاکربرگ تلویحاً اعلام کرد که این کاهش‌ها به طور نامتناسبی بر کارکنان پشتیبانی کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و استدلال می‌کرد که تعادل مجدد «نسبت بهینه مهندسان به سایر نقش‌ها» را ایجاد می‌کند تا اطمینان حاصل شود که «شرکت ما در درجه اول فن‌آور باقی می‌ماند».

آخرین اخراج ها بر اساس کاهش 11000 شغل در ماه نوامبر، یا حدود 13 درصد از نیروی کار متا، در اولین اخراج گسترده در تاریخ شرکت است.

به گفته یکی از افراد آشنا، مانند ماه نوامبر، به کارمندانی که از کار بیکار شده بودند، 16 هفته با بودجه اضافی بر اساس سابقه کار، انفصال داده شد.

واشنگتن پست پیشتر گزارش داده بود که کاهش مشاغل باعث نگرانی نیروی کار متا شده است و باعث شده است که بسیاری در ماه های اخیر رهبری و هدایت شرکت را زیر سوال ببرند. برخی از کارمندان باقی مانده می گویند که در جستجوی مشاغل جدید هستند، در حالی که برخی دیگر نگران این هستند که چگونه شغل آنها ممکن است در آینده تغییر کند.

در مواجهه با این چالش‌ها، زاکربرگ گفته است که یکی از اولویت‌های اصلی شرکت این است که لاغرتر و کارآمدتر شود. به گفته افراد آشنا که خواستند نامشان فاش نشود، از مدیران ارشد و افرادی در بخش منابع انسانی، حقوقی و مالی خواسته شده است تا نمودارهای سازمانی را در متا دوباره ترسیم کنند. علاوه بر کاهش، این شرکت سلسله مراتب خود را کاهش می دهد تا تعداد لایه های مدیریتی بین کارآموزان و زاکربرگ را کاهش دهد و پروژه های با اولویت پایین تر را لغو می کند.

با وجود چالش‌های اقتصادی، متا – که بیش از یک سال پیش نام خود را از فیس‌بوک تغییر داد – می‌گوید که همچنان به دنبال نوآوری است. در ماه فوریه، زاکربرگ از ایجاد یک کارگروه داخلی برای “توربوشارژ کردن” سرمایه گذاری این شرکت در هوش مصنوعی مولد خبر داد. این شرکت همچنین محصول ویدئویی کوتاه خود، Reels را برای رقابت با TikTok تحت فشار قرار می دهد و در حال بررسی ساخت یک شبکه رسانه اجتماعی غیرمتمرکز دیگری است که با توییتر رقابت می کند.

و متا همچنان در حال سرمایه گذاری در شرط بندی بزرگ خود برای ایجاد قلمروهای دیجیتالی فراگیر معروف به متاورس است. زاکربرگ گفته است که فکر می‌کند مردم می‌خواهند از طریق دستگاه‌های تقویت‌شده و مبتنی بر واقعیت مجازی که به پلتفرم محاسباتی بزرگ بعدی تبدیل می‌شوند، کار کنند، خرید کنند و معاشرت کنند.

اما متا گفته است که انتظار ضررهای عملیاتی برای Reality Labs دارد، بخشی که روی پیشنهادات واقعیت مجازی کار می کند. این شرکت برای جمع آوری مخاطب برای واقعیت مجازی تلاش کرده است و گفته است که ساخت بسیاری از فناوری های مورد نیاز برای تقویت متاورس سال ها طول می کشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور