روندها و پیش بینی های مرکز داده برای سال 2024 از طرف خودی های صنعت | دانش مرکز داده

در اینجا در Data Center Knowledge، ما به ارائه روزنامه‌نگاری خنثی از فروشنده به صنعت مرکز داده افتخار می‌کنیم، در حالی که به فروشندگان زمان و فضای برابر برای اظهار نظر در حوزه دیدگاه‌های صنعت خود می‌دهیم. با این حال، در پایان سال، سردبیران اغلب از پیش‌بینی‌های ناخواسته و جذاب صنعت فناوری برای سال آینده خوشحال می‌شوند – و صادقانه بگوییم، برخی از آنها آنقدر خوب هستند که نمی‌توان آن‌ها را با خوانندگان به اشتراک گذاشت.

حقیقت این صنعت این است که در یک نقطه، ذهن‌های فوق‌العاده و درخشان اغلب خود را برای شرکت‌های فناوری کار می‌کنند – از جمله زمانی که من بیش از یک دهه در توسعه نرم‌افزار و تجزیه و تحلیل کسب‌وکار در یک داده بزرگ شرکتی کار می‌کردم. شرکت. من واقعاً این دیدگاه را ارزشمند می‌دانم، اگر گهگاه روزنامه‌نگاران در پی ارائه گزارش‌های بی‌طرفانه از آن غافل شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، آنچه در ادامه می‌آید، چند پیش‌بینی و تفکر جالب در سال 2024 برای شفافیت کامل است که از سوی متخصصانی می‌آیند که اتفاقاً برای شرکت‌هایی که سعی در فروش خدمات فناوری اطلاعات دارند نیز کار می‌کنند. این قطعات بدون دستمزد، ناخواسته و بدون حمایت هستند – صرفاً یک مجموعه‌ای است که به نظر من واقعاً جالب، متقاعدکننده و شاید کمی تحریک‌کننده است و همه موضوعات مربوط به مرکز داده را لمس می‌کند، اما تعجب نمی‌کنید که هوش مصنوعی و خنک‌سازی در ذهن همه برای سال 2024 باشد. .

مهارت های شغلی مرکز داده مستلزم حق بیمه است

فشار بر اپراتورهای مرکز داده برای ارتقاء مهارت: امروزه این صنعت از نظر کارشناسان هوش مصنوعی کم خون است. همانطور که سازمان ها در مورد چگونگی ارتباط هوش مصنوعی با تجارت خود شفافیت بیشتری کسب می کنند، می توانیم انتظار داشته باشیم که آنها در آموزش های مرتبط با هوش مصنوعی برای کارمندان خود سرمایه گذاری کنند. در غیر این صورت، از نظر عملیات مرکز داده، فکر نمی‌کنم که ما با شکاف مهارتی یا کمبود نیروی کار مواجه بوده‌ایم. با توجه به اخراج های گسترده در صنعت فناوری در سال گذشته، بازار کار پر از نامزدهای با تجربه بالا و پایین است. (از هالند بری، SVP و Field CTO، Cyxtera)

محاسبات کوانتومی واقعی خواهد شد: در حالی که استفاده تجاری کامل از فناوری های کوانتومی احتمالاً هنوز چند سال دیگر باقی مانده است، تعداد فزاینده ای از راه حل ها در بازار وجود دارد که مشکلات دنیای واقعی را حل می کند. قرار نیست به این زودی یک تراشه کوانتومی در لپ‌تاپ بازی خود پیدا کنید، اما در سال 2024، باید انتظار داشته باشید که موارد استفاده مبتنی بر کوانتومی بیشتر به واقعیت تبدیل شود زیرا این فناوری از محیط آزمایشگاه خارج می‌شود و به مرکز داده می‌رود. برای شرکت ها در دسترس تر می شود. (از هالند بری، SVP و Field CTO، Cyxtera)

تمام هوش مصنوعی، همیشه

با افزایش پذیرش هوش مصنوعی، Edge Adoption افزایش می یابد: برای برآوردن نیازهای پردازش داده و محاسبات برای هوش مصنوعی، می‌توان انتظار داشت که شرکت‌های بیشتری در سال 2024 استراتژی مرکز داده خود را به سمت محاسبات لبه تغییر دهند. یک زیرساخت لبه به محاسبات هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا در نزدیکی مرکز داده در لبه شبکه اتفاق بیفتد. یک مرکز داده خصوصی (از Utpal Mangla، مدیر کل در Industry EDGE Cloud، IBM)

عنصر تعیین کننده طراحی مرکز داده: شرکت ها یاد خواهند گرفت که لازم نیست همه مراکز داده یکسان باشند. مراکز داده سنتی از نظر پهنای باند محدود هستند، در حالی که آنهایی که قادر به اجرای بارهای کاری هوش مصنوعی بزرگ هستند، به هزاران GPU نیاز دارند تا با تأخیر بسیار قطعی و با تاخیر کم کار کنند. آینده اتصال به مراکز داده سازمانی نیازمند مدیریت جداگانه (معروف به شمال-جنوب) و AI (معروف به شرق-غرب) است، که در آن شبکه هوش مصنوعی شامل محاسبات درون شبکه ای است که به طور خاص برای محاسبات با کارایی بالا، هوش مصنوعی و زیرساخت های ابر مقیاس بزرگ طراحی شده است. (گیلاد شاینر، معاون شبکه، NVIDIA)

بستن درب به روی بازیگران بد: هوش مصنوعی که هم به عنوان یک حریف قدرتمند و هم به عنوان متحدی ارزشمند عمل می کند، تا پایان سال 2024 نقش مهمی در چشم انداز امنیت سایبری مراکز داده ایفا خواهد کرد. این ابزار به ابزارهای دفاعی و همچنین ابزارهای قوی برای جرایم سایبری نیرو می دهد. مدل‌های زبان بزرگی که به‌طور بدآموزی آموزش داده شده‌اند و قادر به جعل هویت وهم‌آوری دقیق انسان هستند، خطر مهندسی اجتماعی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند. در عین حال، هوش مصنوعی به عنوان یک مهاجم سایبری ماهر ظاهر خواهد شد که در کشف و سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌ها برای نفوذ و هدایت شبکه‌های مراکز داده به خطر افتاده مهارت دارد. (از برند آرون، CTO CTERA)

آن را ابری نگه دارید

تغییر به سمت جایگزین های ابری: در سال 2024، چالش‌های رایانش ابری این احساس رایج را که ابر آینده است، تحت الشعاع قرار می‌دهد و ما شاهد دور شدن از جایگزین‌های غیر ابری خواهیم بود. هزینه های ابر مطابق با تورم در حال رشد است، قطع شدن مراکز داده مرتبط با آب و هوا در کنار موج های گرما و طوفان های شدید افزایش می یابد و حملات سایبری اکنون اغلب ابر را هدف قرار می دهند. در پاسخ به این تعهدات، برخی از شرکت‌ها به برنامه‌های داخلی بازمی‌گردند، در حالی که بسیاری دیگر به دلیل افزایش انعطاف‌پذیری به دلیل زیرساخت‌های توزیع‌شده، به‌علاوه توانایی محافظت از برنامه‌ها به طور مستقیم در لبه با فایروال برنامه‌های وب، از محاسبات لبه استقبال می‌کنند. (از رافائل اومان، مدیر عامل، آزیون)

آهسته اما پیوسته برنده مسابقه کالیبراسیون مجدد ابر خواهد شد: در سال 2023، بسیاری از سازمان‌ها در چند سال گذشته، درد مالی ناشی از «همه‌داخل» شدن در ابر عمومی را تجربه کردند. اکنون آنها متوجه شده اند که باید دست خود را در دست بگیرند و احتمالاً تغییراتی را ایجاد کنند، از جمله انتقال بارهای کاری خاص به یک ابر خصوصی یا بازگشت به داخل محل. (از هالند بری، SVP و Field CTO، Cyxtera)

ما شاهد رشد مداوم در پذیرش ابری خواهیم بود زیرا مراکز داده به دنبال خنک ماندن هستند. مصرف برق در طول سال گذشته به دلیل پذیرش GenAI افزایش یافته است، که تنها در سال آینده افزایش خواهد یافت. مراکز داده در حال حاضر متوجه هزینه‌های بالای مرتبط با این موضوع شده‌اند، از جمله فناوری‌های خنک‌کننده و هزینه‌های انرژی مرتبط، بدون ذکر هزینه‌های املاک و مستغلات. به همین دلیل شاهد ادامه حضور هوش مصنوعی در فضای ابری خواهیم بود. (دیرک نایلور، معاون ارشد و مدیر کل، ایالات متحده و حساب های جهانی در WESCO)

ضد پیش بینی ها برای سال 2024: در حالی که ما شاهد حرکتی به سمت کالیبراسیون مجدد ابر هستیم، با توجه به پیچیدگی‌های موجود، فکر نمی‌کنم با حجم یا سرعتی که فکر می‌کردیم اتفاق بیفتد. اما ما شروع به دیدن برندهای بزرگ می کنیم که این حرکت را انجام می دهند، و آنها کتاب های بازی و صرفه جویی در هزینه های قابل اندازه گیری را ارائه می دهند که سایر سازمان ها می توانند از آنها یاد بگیرند و دنبال کنند. از یک بازی تئوریک فراتر رفته است. ابر عمومی به رشد خود ادامه خواهد داد، اما پذیرش در سال 2024 انتخابی تر خواهد بود زیرا سازمان ها به طور فزاینده ای از راه حل های ترکیبی و گزینه های ابر مانند مانند Bare Metal-as-a-Service (BmaaS) استقبال می کنند که به آنها انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را می دهد. به دنبال در ابر عمومی با قابلیت پیش بینی هزینه و کنترل یک پیشنهاد خصوصی. (دیرک نایلور، معاون ارشد و مدیر کل، ایالات متحده و حساب های جهانی در WESCO)

سبز کردن مراکز داده

تولید انرژی پاک در محل در حال تبدیل شدن به یک اولویت برای کاهش تلفات برق در طول انتقال است. در آینده، هیدروژن ممکن است به گزینه دیگری تبدیل شود، اما برای پایداری نیاز به حمایت دولت دارد. تولید هیدروژن در مناطق بیابانی با نیروی خورشیدی فراوان و ایجاد شبکه های هیدروژنی یک استراتژی آینده نگر است که می تواند به تولید فولاد و بتن پایدار منجر شود. تمرکز بر استفاده از مواد سازگار با محیط زیست در ساخت مرکز داده خواهد بود. (از مارک نوفورث، استراتژیست ارشد، IONOS)

پایداری ابر ترکیبی دیگر لوکس نیست. این یک ضرورت است از آنجایی که کسب‌وکارها برای نیازهای فناوری اطلاعات خود بیشتر به راه‌حل‌های ابری ترکیبی متکی هستند، این فناوری‌ها باید به آینده‌ای پایدار کمک کنند. زیرساخت های مرکز داده و شیوه های مدیریت داده ها برای کاهش مصرف منابع غیرضروری بازنگری خواهند شد. این ممکن است شامل حذف نقاط داغ و مصرف انرژی اضافی، تقویت سیستم های خنک کننده و حذف صحیح زباله های الکتریکی باشد. (از مونیکا کومار، مدیر ارشد بازاریابی هیتاچی وانتارا)

منابع محاسباتی بر محیط تأثیر می گذارد. ابر به نوآوری بی نظیر در هوش مصنوعی سرعت بخشیده است. با این حال، همه این محاسبات دارای ردپای کربن بیشتری نسبت به صنعت هواپیمایی است – تا 3.7٪ از انتشار کربن جهانی. به عنوان مثال، یک روز اجرای ChatGPT امروز 700000 دلار هزینه دارد و این رقم فقط افزایش خواهد یافت. همانطور که سازمان ها به سرمایه گذاری در خدمات دیجیتال و فضای ابری ادامه می دهند، هزینه زیست محیطی این خدمات و سیاست های ESG هایپراسکیلر نقش فزاینده ای مهمی در تصمیمات سرمایه گذاری آینده ایفا خواهد کرد. (از Spiros Potamitis، مدیر ارشد محصول تجزیه و تحلیل، SAS)

خنک کننده مایع برای مراکز داده در سال 2024

علاقه به فناوری‌های خنک‌کننده مایع افزایش می‌یابد، اما سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت اندک خواهد بود (در حال حاضر): هوا هنوز نیازهای خنک‌سازی بسیاری از اجراها را برآورده می‌کند، و در حالی که تکامل به خنک‌کننده مایع قطعا اجتناب‌ناپذیر است، جذب سریع ممکن است هنوز چند سال به پایان برسد، زیرا سرمایه‌گذاری اولیه و پیچیدگی‌های موجود در استقرار این راه‌حل‌ها در زیرساخت‌های مرکز داده فعلی وجود دارد. در سال 2024 شاهد رشد قطعی در این دسته خواهیم بود، اما زمانی که استانداردسازی فناوری و پشتیبانی OEM بیشتر شد، به دنبال افزایش تندتر در مسیر باشید. (از هالند بری، SVP و Field CTO، Cyxtera)

خنک‌کننده مایع از طرح «آینده‌نگر» به یک «ضروری» فوری حرکت می‌کند. و به یک جزء مهم فزاینده برای طراحی هر مرکز داده تبدیل خواهد شد. انجام درست این کار مستلزم یک طراحی مجدد کامل مرکز داده است – بنابراین در حالی که در سال آینده شاهد «اصلاحات موقت» خواهیم بود، من پیش‌بینی می‌کنم که هایپراسکیلر اولویت‌بندی کرده و اقدامات لازم را برای پیاده‌سازی استراتژیک خنک‌کننده مایع در ساختمان‌های مرکز داده خود انجام دهند. (دیرک نایلور، معاون ارشد و مدیر کل، ایالات متحده و حساب های جهانی در WESCO)

رشد مرکز داده… بیشتر، بزرگتر، سریعتر

فناوری همچنان از ساخت مرکز داده پیشی خواهد گرفت. اپراتورهای مراکز داده هنوز هم از COVID و پروژه هایی که به سادگی در طول همه گیری معلق مانده بودند، عقب می افتند. این را با هوش مصنوعی افزایش سریع تقاضا و قدرت افزایش دهید. در سال 2024، مراکز داده برای همگام شدن با هوش مصنوعی و تقاضای تکنولوژیکی آن، از جمله افزایش مراکز داده مدولار، به سرعت خواهند رفت. (دیرک نایلور، معاون ارشد و مدیر کل، ایالات متحده و حساب های جهانی در WESCO)

در حالی که پیش‌بینی کرده بودیم که رک‌های مرکز داده در سال 2023 به انرژی بیشتری نیاز خواهند داشت، اما به دلیل افزایش سریع هوش مصنوعی مولد و استقرار تراکم بالاتر، و همچنین محاسبات عمومی (CPU) بیشتر تشنه‌ی انرژی، این اتفاق حتی سریع‌تر از حد انتظار رخ داد. بازار. و تراکم رک فقط در سال 2024 افزایش خواهد یافت. ارائه دهندگان مراکز داده باید از فناوری های خنک کننده پیشرفته استفاده کنند و طرح های طراحی جدیدی را برای همگام شدن با فناوری نسل بعدی در نظر بگیرند. (از هالند بری، SVP و Field CTO، Cyxtera)

اندازه گیری هوشمند پارادایم ساخت: آونگ ساخت در مقابل خرید در سال 2024 برای خرید به عقب برمی گردد. در بیشتر سال های 2022 و 2023 سازمان ها احساس کردند که می توانند با یک استراتژی ساخت در هزینه خود صرفه جویی کنند. اما حدس بزنید، تلاش مهندسی رایگان نیست. و امنیت یا در دسترس بودن خرید را ندارد. از این رو استراتژی ساخت به بهره وری آسیب زیادی وارد می کند. (از مارک ون دی ویل، مدیر ارشد فناوری فیلد در Fivetran)

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور