خریداران بازار مرکز داده کانادا را هدف قرار می دهند و توسط Cheap Power فریب داده می شوند

ساندرین راستلو (بلومبرگ) – مراکز داده کانادایی به آهن ربا کسب تبدیل شده اند.

مرکز داده eStruxture Data مستقر در مونترال روز سه شنبه گفت که در حال خرید هشت تاسیسات از Aptum Technologies است ، بیش از دو برابر موقعیت مکانی خود در سراسر کانادا و جایگاه خود را در تورنتو بدست آورده است. این معامله آخرین نشانه ادغام سریع در میان مراکز داده کانادایی است ، هدف چندین معامله تحت هدایت ایالات متحده در دو سال گذشته.

از سرمایه گذاران آمریکایی که به شمال رفته اند می توان به بوکا راتون ، مدیریت مستعمره دیجیتال مستقر در فلوریدا اشاره کرد که سال گذشته به تأمین مالی خرید مرکزی در مونترال کمک کرد و در سال 2019 دارایی هایی را که اکنون Aptum Technologies تشکیل می دهند از Cogeco Communications Inc. خریداری کرد.

ردوود سیتی ، شرکت Equinix مستقر در کالیفرنیا همچنین 25 مرکز داده از BCE Inc را با بیش از 1 میلیارد دلار کانادا (794 میلیون دلار) جمع آوری کرد و Compass Datacenters LLC از دالاس مرکز داده ROOT مستقر در مونترال را در سال 2019 خریداری کرد.

بنیانگذار EStruxture ، تاد کلمن – که خود آمریکایی است – این شرکت را در مونترال در سال 2017 تأسیس کرد و سرمایه گذاران کانادایی از جمله مدیر صندوق بازنشستگی Caisse de Depot et Placement du Quebec و Fengate Asset Management Ltd. را در تورنتو تأمین کرد.

وی در مصاحبه ای گفت: “ما 110٪ بر کانادا تمرکز داریم.” “همانطور که به دارایی های سایر مناطق جهان نگاه کرده ایم ، فرصت فوق العاده ای را می بینیم.”

با این خرید جدید ، eStruxture دارای 600000 فوت مربع در 14 سایت با ظرفیت 100 مگاوات خواهد بود – یک معیار مهم برای صنعت تشنه برق.

بازی قدرت

کلمن گفت ، این ادغام در سالهای اخیر بیشتر تمرکز بر مونترال است ، بیشتر به این دلیل که کبک برق آبی ارزان و نسبتاً تمیزی را ارائه می دهد. این استان نرخ برق “بسیار منطقی” را ارائه می دهد ، در حالی که این شهر بلایای طبیعی بسیار کمی دارد و سه برابر شبکه های فیبر تورنتو سرویس می دهد ، بر اساس گزارش شرکت آمریکایی مراکز داده Vantage.

هزینه های برق در سال های اخیر عمده ارائه دهندگان ابر ایالات متحده را به کبک مجذوب کرده است ، از جمله خدمات وب آمازون و Google Cloud. به گفته کلمن ، عامل مهم دیگر حاکمیت داده ها بود ، برخی از مشتریان درخواست کردند داده های حساس در سرورهای واقع در کانادا قرار بگیرند.

حضور غول های آمریکایی به نوبه خود سرمایه گذاران زیرساخت را به مراکز داده جذب می کند ، این مراکز خانه ای برای داده ، فناوری و برنامه های خود به مشتریان ارائه می دهند. کلمن گفت: هزینه کم سرمایه و نرخ ارز مناسب نیز کمک کرده است.

وی گفت: “در پنج سال گذشته ، كانادا از منظر دلار آمریكا به فروش رسیده است.” اضافه کردن قدرت ارزان و “درگیری های ژئوپلیتیک” در ایالات متحده ، “و کانادا مانند آرمان شهر است.”

هنوز هم ، او معتقد است که دفتر مرکزی شرکتش در کشور به آن امتیاز می دهد. وی گفت: “كانادایی ها عاشق تجارت با كانادایی ها هستند.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور