سازگار با موبایل برای شاخص اول موبایل آماده نیست

جان مولر از گوگل به دارندگان سایت توصیه می کند که سازگاری با موبایل همانند آماده سازی برای نمایه سازی برای اولین بار از طریق تلفن همراه نیست.

هنگام تعیین اینکه آیا باید سایتی را به فهرست اول موبایل منتقل کنیم ، Google معیارهایی فراتر از بهینه بودن سایت برای دستگاه های تلفن همراه را بررسی می کند.

سایتی می تواند برای موبایل طراحی شود و در صورت عدم مطابقت با سایر معیارها ، هنوز برای فهرست اول همراه Google در نظر گرفته نشود.

مولر این راهنما را در پاسخ به موضوعی در Reddit با عنوان: “علیرغم دوستانه بودن برای موبایل ، دلایل Google برای استفاده از خزنده رومیزی به عنوان خزنده اصلی چه می تواند باشد؟”

Google بسته به اینکه سایت در فهرست همراه اول باشد یا نمایه معمولی ، از خزنده وب مختلف استفاده می کند.

دارندگان سایت می توانند در Search Console ببینند که آیا Google از نسخه موبایل یا دسک تاپ Googlebot برای جستجوی سایت استفاده می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در اینجا مثالی آورده شده است که می توانید در بالای گزارش با عنوان “خزنده اصلی: تلفن هوشمند” مشاهده کنید ، نشان می دهد که سایت به فهرست اول تلفن همراه Google منتقل شده است.

Google: سازگار با موبایل برای فهرست اول موبایل آماده نیست

با توجه به اینکه بیشتر سایتها به نمایه سازی برای اولین بار در تلفن همراه منتقل شده اند ، انتظار می رود هنگام بررسی گزارش های Search Console ، شاهد استفاده از نسخه تلفن همراه Googlebot باشید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در این حالت ، سایت موبایل پسند کاربر Reddit همچنان با خزنده دسک تاپ گوگل در حال خزیدن است ، که نشانه مطمئنی است که به ایندکس اول موبایل منتقل نشده است.

دلیل آن می تواند چیست؟

جان مولر از گوگل در نمایه سازی همراه اول

معیار اصلی Google برای انتقال سایتها به فهرست اول موبایل ، این است که سایت محتوای یکسانی را در همه دستگاهها نشان دهد.

اگر نسخه دسک تاپ صفحات یک سایت دارای محتوای حیاتی باشد که در دستگاه های تلفن همراه به کاربران نشان داده نشده است ، سایت برای فهرست بندی اول موبایل مناسب تلقی نمی شود.

“Mobile Friendly به معنای مناسب بودن آن برای نمایه سازی موبایل نیست (استفاده از آن در دستگاه های تلفن همراه آسان است اما به عنوان مثال فاقد محتوای زیادی است.”)

اگر مطمئن هستید مهم محتوا در همه دستگاه ها به کاربران نشان داده می شود ، سپس مولر می گوید نگران نباشید.

الگوریتم های Google ممکن است یک سایت را کمی سخت موشکافی کرده و به دلیل اختلافات جزئی ، آن را از نمایه سازی برای اولین بار در تلفن همراه باز دارند.

“این گفت ، اگر مطمئن باشید که محتوای موجود در تلفن همراه است ، من عرق نمی کنم. گاهی اوقات الگوریتم های خارج از این نظر کمی در محافظه کار هستند. تغییراتی که من چندین بار دیدم این بود که الگوریتم های ما سایتی را متوقف می کردند زیرا تعداد آیتم های مرتبط به همان تعداد مرتبط در پایین صفحه صفحه / پست وجود نداشت – بله ، این تفاوت محتوا است ، اما شما احتمالاً نیازی نیست که به آن اهمیت دهید زیرا این امر تغییری در نمایش کلی سایت شما در جستجو ایجاد نخواهد کرد. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با این حال ، ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد که در واقع در طرح بزرگ چیزها مهم است. این می تواند شامل مواردی باشد که در یک نسخه از سایت در مقایسه با نسخه دیگر از دست رفته است مانند داده های ساخت یافته ، تصاویر ، پیوندهای داخلی و غیره.

“بدیهی است که این امر همچنین می تواند به این دلیل باشد که سایت شما دارای تفاوت های واقعی است ، مانند از دست دادن داده های ساختاریافته ، تصاویر قابل توجه کمتر ، لینک داخلی بد در تلفن همراه و غیره – این مواردی است که کسانی که عمیق به نظر نمی رسند ممکن است آنها را از دست بدهند.”

اگر با صبر و حوصله منتظر هستید Google سایت شما را به فهرست بندی اول موبایل منتقل کند و نمی توانید بفهمید که چرا هنوز این اتفاق نیفتاده است ، اکنون چند قسمت دیگر برای بررسی برابری محتوا می شناسید.

منبع: Reddit

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور