استارت‌آپ Edge Computing Zededa 72 میلیون دلار به ابزار Power AI Tools جمع‌آوری می‌کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — زددا، استارت آپی که ابزارهای محاسباتی سازمانی تولید می کند، اعلام کرد که 72 میلیون دلار جمع آوری کرده است، که نشان دهنده اشتیاق سرمایه گذاران برای حمایت از کسب و کارهایی است که امکان عملکرد روان هوش مصنوعی را فراهم می کند.

به گفته یکی از افراد آشنا، ارزش این شرکت حدود 400 میلیون دلار است که دو برابر ارزش 193 میلیون دلاری آن در زمان آخرین دور آن در سال 2022 است.

این جهش در تضاد با محیط سرمایه‌گذاری است که در آن سرمایه‌گذاری استارت‌آپ به سطوحی کاهش یافته است که در پنج سال گذشته مشاهده نشده است.

Zededa در محاسبات لبه تخصص دارد – گروهی از شبکه‌ها و دستگاه‌هایی که داده‌ها را تا حد ممکن نزدیک به کاربر پردازش می‌کنند، برخلاف یک مرکز داده دور. شرکت مستقر در سن خوزه در کالیفرنیا گفت که نیازهای محاسباتی هوش مصنوعی این چالش را به چالشی متفاوت و بسیار فشرده‌تر داده است.

کلودیو فایاد، معاون فناوری Emerson Automation Solutions که Zededa را به عنوان بخشی از محصولات خود در اختیار برخی از مشتریان قرار می دهد، گفت: «یک چیزی که هوش مصنوعی به آن نیاز دارد داده است. او می‌گوید که داده‌ها زمانی که به صورت محلی برای کارهایی مانند تعمیر و نگهداری پیش‌بینی شده خرد شوند، نتایج کارآمدتری به دست می‌دهند.

نمونه هایی از موارد استفاده برای ابزارهای زددا شامل مدیریت پنل ها در میدان های خورشیدی یا تصمیم گیری در مورد یک سکوی نفتی است. ترفند اجرای نرم و روان محاسبات لبه مدرن، ارکستراسیون نامیده می شود، به این معنی که مطمئن شوید دستگاه های راه دور دارای قابلیت های پردازشی برای کار با یکدیگر هستند. این منطقه ای است که زددا در تلاش برای ساده سازی است.

فیاد گفت که قبلاً مشتریان برای اکثر کارها به نرم افزارهای تحلیلی متکی بودند، اما به طور فزاینده ای هوش مصنوعی به ابزار ترجیحی تبدیل می شود. او گفت: «این می تواند در طول زمان سازگار شود و موقعیت های ظریف تر را تشخیص دهد. “هوش مصنوعی می تواند تحلیل و توصیه بسیار غنی تری به شما بدهد.”

اسمیت پوینت کپیتال، یک شرکت سرمایه گذاری که توسط کیت بلاک، مدیرعامل سابق Salesforce تاسیس شده بود، دور تامین مالی را رهبری کرد. سرمایه گذاران بازگشتی عبارتند از Lux Capital، Chevron Technology Ventures و Porsche Ventures.

سعید اویسال، کهنه کار اپراتور مخابراتی اریکسون و تجارت شبکه Juniper Networks Inc.، زددا را در سال 2016 تأسیس کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور