آیا ChatGPT “احمق تر” می شود؟ با شکایت کاربران، استفاده کاهش می یابد

ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی مکالمه ویروسی ایجاد شده توسط OpenAI، به نظر می رسد که درخشش و جذابیت اولیه خود را از دست می دهد.

پس از محبوبیت بسیار زیاد پس از راه اندازی آن در اواخر سال گذشته، داده های اخیر نشان می دهد که استفاده و علاقه به ChatGPT ممکن است در حال کاهش باشد.

برخی از کاربران قدیمی در رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های توسعه‌دهندگان شکایت کرده‌اند که به نظر می‌رسد هوش مصنوعی نسبت به چند هفته پیش پاسخ‌های با کیفیت پایین‌تری تولید می‌کند.

آنها ربات را «تنبل‌تر»، «احمق‌تر» و مستعد اشتباهات بیشتر یا پاسخ‌های بی‌معنی توصیف می‌کنند. با این حال، OpenAI کاهش عمدی ChatGPT را تکذیب می‌کند و در توییتی می‌نویسد: «ما هر نسخه جدید را هوشمندتر می‌کنیم».

این شرکت حدس می‌زند که مواجه شدن کاربران با نقص‌های بیشتر نشان‌دهنده افزایش محدودیت‌های استفاده است.

از دقیق و گران قیمت تا سریع و اشتباه

مدل GPT-4 AI OpenAI در اوایل سال به دلیل توانایی‌های قابل توجه خود به شهرت رسید، اگرچه کندتر و گران‌تر از مدل‌های دیگر بود.

این می تواند تصاویر و متن را درک کند، و آن را به قوی ترین سیستم هوش مصنوعی در آن زمان تبدیل می کند.

حدس و گمان وجود دارد که به جای توسعه یک مدل عظیم GPT-4، OpenAI در حال ایجاد چندین مدل کوچکتر GPT-4 با تمرکز بر یک موضوع خاص است.

این رویکرد که ترکیبی از کارشناسان (MOE) نامیده می‌شود، هزینه‌های محاسباتی سیستم را کاهش می‌دهد و در عین حال قابلیت‌هایی مشابه یک مدل غول‌پیکر ارائه می‌دهد.

با تقسیم GPT-4 به مدل‌های کوچک‌تر تخصصی که بر وظایف محدود تمرکز می‌کنند، OpenAI می‌تواند از یک مدل زبان بزرگ بدون هزینه زیاد بهره مند شود.

پاسخ OpenAI

پس از شکایت مردم از GPT-4، پیتر ولیندر، مسئول محصولات OpenAI، دفاع کرد مدل در توییتر

او گفت که کاربران ممکن است فکر کنند GPT-4 بدتر از قبل است زیرا آنها بیشتر از آن استفاده می کنند و مشکلاتی را می بینند که قبلاً متوجه آن نشده بودند.

او اصرار دارد که هر نسخه جدید از مدل GPT-4 هوشمندتر از نسخه قبلی است.

با وجود گمانه زنی های گسترده در مورد معماری GPT-4، OpenAI هیچ تغییر قابل توجهی را اعلام نکرده است.

کاهش پایگاه کاربر

این کاهش درک شده در قابلیت‌های ChatGPT با کاهش قابل اندازه‌گیری ترافیک وب‌سایت و دانلودها همراه است.

داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل اینترنتی Similarweb نشان می‌دهد که بازدیدهای جهانی از وب‌سایت در ماه ژوئن نسبت به ماه مه نزدیک به 10 درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های Sensor Tower، از زمانی که در اوایل ژوئن به اوج خود رسید، دانلود برنامه آیفون نیز کاهش یافته است.

کاهش استفاده نشان می دهد که اشتیاق اولیه برای چت ربات های هوش مصنوعی ممکن است با آشکارتر شدن محدودیت های آنها کاهش یابد.

عوامل دیگری مانند پایان سال تحصیلی و نگرانی در مورد مقررات می تواند در کاهش استفاده نقش داشته باشد.

مردم نگران هستند که چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT اطلاعات نادرست یا نادرست ایجاد کنند، در حالی که شرکت‌ها نگران هستند که اطلاعات تجاری محرمانه در صورت وارد شدن به چت‌ربات به بیرون درز کند.

به طور خلاصه

کاهش پایگاه کاربر ChatGPT و عملکرد بدتر درک شده نشان می دهد که چت ربات ویروسی ممکن است برای حفظ شتاب اولیه خود تلاش کند.

این روند چالش‌های قابل‌توجهی را که سازندگان ربات‌های چت با آن روبرو هستند، برجسته می‌کند – به همان اندازه که سیستم‌هایی مانند ChatGPT پیشرفته هستند، فاقد زمینه انسانی، عقل سلیم و استدلال هستند.

با این حال، ChatGPT نشان دهنده یک جهش قابل توجه در پردازش زبان طبیعی است – حتی اگر توانایی های آن کمتر از پتانسیل تصوری برخی افراد باشد.

در آینده، توسعه دهندگان باید انتظارات مدیریتی را متعادل کنند و در عین حال برای تکامل بعدی در چت ربات های هوش مصنوعی تلاش کنند.


تصویر ویژه: ویتور میراندا/ شاتر استوک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور