بازدیدهای YouTube Shorts در کل زمان تماشای کانال به حساب میآیند، اما برای واجد شرایط بودن در YouTube Partner Program (YPP) حساب نمیشوند.
کانالهای YPP قادر به کسب درآمد و کسب درآمد از ویدیوها هستند، اگرچه همه واجد شرایط پیوستن به آن نیستند.
از جمله معیارهای دیگر، پذیرش در YPP به 4000 ساعت تماشای عمومی معتبر در 12 ماه گذشته نیاز دارد.
همیشه مشخص نبود که آیا نماهای Shorts در آستانه 4000 نقش داشته است یا خیر.
اکنون ما مطمئناً می دانیم که زمان تماشای 4000 ساعت باید از ویدیوهای معمولی باشد – یا آنچه YouTube از آن به عنوان ویدیوهای درخواستی (VOD) یاد می کند.
این در یک ویدیوی پرسش و پاسخ در کانال Creator Insider YouTube بیان شده است که حاوی تعدادی سؤال مرتبط در مورد Shorts است.
ابتدا، بیایید به پاسخ YouTube به سؤال زمان تماشا نگاه کنیم.
آیا تعداد بازدیدهای شورت در 4000 ساعت زمان تماشا محاسبه می شود؟
وقتی از شما پرسیده شد که آیا بازدیدهای YouTube Shorts در 4000 ساعت کل زمان تماشا حساب میشود، تأیید میشود که اینطور نیست.
با این حال، YouTube یک “صندوق کوتاه” دارد که سازندگان را قادر می سازد فقط از ویدیوهای Shorts درآمد کسب کنند.
«بازدیدهای Shorts در کل بازدیدهای طول عمر کانال شما به حساب میآیند. با این حال، در این زمان، آنها در زمان تماشای YPP شما حساب نمی شوند. به عنوان یادآوری، صندوق Shorts به عنوان اولین گام برای کسب درآمد در دسترس است. و ما شما را در جریان بهروزرسانیهای آینده قرار خواهیم داد.»
با این پاسخ جایی برای تفسیر وجود ندارد. بازدیدهای کوتاه برای برآوردن الزامات YPP به حساب نمی آیند.
در اینجا چند سؤال دیگر درباره Shorts وجود دارد که در آخرین ویدیوی تیم YouTube Creator Insider به آنها پاسخ داده شده است.
آیا می توان ویدیوهای طولانی را به کوتاه تبدیل کرد؟
ایجادکنندهای که نگران انتشار محتوای تکراری است، میپرسد آیا تبدیل VODهای منتشر شده قبلی به Short قابل قبول است یا خیر.
هیچ اشکالی در استفاده مجدد از VOD ها وجود ندارد، اما Shorts باید بتواند بدون نیاز به VOD برای زمینه به تنهایی بایستد.
«ایجاد Shorts از محتوای قبلاً منتشر شده یک راه عالی برای استفاده مجدد از ویدیوها و آزمایش Shorts است. با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که بسیاری از افرادی که در فید Shorts تماشا میکنند ممکن است با کانال شما آشنا نباشند.
بنابراین، هر محتوایی که ایجاد میکنید، مطمئن شوید که مستقل است و هر کسی که ممکن است با کانال یا برند شما آشنایی نداشته باشد، میتواند از آن لذت ببرد. و همچنین مطمئن شوید که ویدیو را عمودی کنید.”
آیا تجزیه و تحلیل جداگانه برای شورت و VOD وجود خواهد داشت؟
یوتیوب تأیید می کند که در حال کار بر روی اصلاح بخش تجزیه و تحلیل در YouTube Studio است.
در حال حاضر، بازدید از همه انواع ویدیوها به عنوان یک معیار واحد محاسبه می شود.
“بله، تیم تحلیلی ما در حال کار بر روی شکستن آنها برای Shorts، VOD (ویدئو بر حسب تقاضا) و برای لایو در استودیو است.”
آیا باید یک کانال جداگانه برای شورت ایجاد کنم؟
در حالی که برخی از سازندگان تصمیم میگیرند کانالهای جداگانهای را برای محتوای Shorts راهاندازی کنند، این تنها در صورتی توصیه میشود که ویدیوها از آنچه قبلاً ایجاد کردهاید فاصله داشته باشند.
“این کاملا بستگی به خودت دارد. ما شاهد بوده ایم که سازندگان با هر دو رویکرد موفق بوده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب بین کانال مشابه در مقابل کانال دوم بیشتر به دیدگاه خلاقانه شما بستگی دارد. بنابراین توصیه می کنیم در مورد نوع محتوایی که می خواهید در Shorts ایجاد کنید فکر کنید.
اگر به ویدیوی طولانی شما مربوط می شود، و توسعه آن است، ممکن است ادامه دادن پست در کانال موجود خود منطقی باشد. اما اگر میخواهید یک حرکت بزرگ انجام دهید، ایجاد یک کانال مجزای شورت ممکن است بهترین راه برای شما باشد. شما همیشه می توانید آزمایش کنید و ببینید که مخاطب شما چگونه واکنش نشان می دهد و سپس تغییراتی را بر اساس آن ایجاد کنید.
آیا YouTube تصاویر کوچک سفارشی برای شورت اضافه خواهد کرد؟
بدون پرداختن به جزئیات، مشخص شد که یوتیوب در حال کار بر روی بازخورد مربوط به تصاویر کوچک سفارشی برای Shorts است.
بعید است اکثر بینندگان تصاویر کوچک را ببینند، زیرا اکثر بازدیدهای Shorts از افرادی است که در فید میروند.
این سؤالی است که ما اغلب از سازندگان میپرسیم و مایلم اذعان کنم که بازخورد شما را با صدای بلند و واضح شنیدهایم. خبر خوب این است که ما در حال حاضر در حال بررسی این بازخورد هستیم و شما را در جریان بهروزرسانیهای آینده قرار خواهیم داد.
اما فقط به عنوان یک یادآوری، تصاویر کوچک روی Shorts فقط روی سطوحی نشان داده میشوند که دارای قفسه Shorts هستند. بنابراین مانند صفحات کانال، صفحه اصلی و نتایج جستجو خواهد بود. و همچنین اکثریت قریب به اتفاق بازدیدها در واقع در فید اتفاق میافتند، و تصاویر کوچک در آن محیط نشان داده نمیشوند.»
ویدیوی کامل را در زیر ببینید:
تصویر ویژه: پریماکوف/شاتراستاک