آیا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل بازاریابی خواهد شد؟ حقیقت در مورد هوش مصنوعی در بازاریابی

ابزارهای هوش مصنوعی (AI) هر روز در حال تکامل هستند. با آن، موارد استفاده جدید به طور مداوم در حال ظهور هستند، و باعث می شوند که مشاغل بیشتری وظایف خود را با هوش مصنوعی انجام دهند. این وابستگی فزاینده به هوش مصنوعی افراد زیادی را به این سوال واداشته است که “آیا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل بازاریابی خواهد شد؟” و “آیا هوش مصنوعی جایگزین بازاریابان دیجیتال خواهد شد؟”

در حالی که هوش مصنوعی است طوفان در دنیای بازاریابی، نترسید، نمی‌خواهیم به شما بگوییم که هوش مصنوعی جهان را آنطور که ما می‌شناسیم تسخیر کرده است. بیایید بررسی کنیم که هوش مصنوعی چگونه است به بازاریابان دیجیتال کمک کرد و اینکه چگونه برخی از مهارت های ضروری که بازاریابی به آن نیاز دارد را ندارد.

به دنبال کمک برای ادغام هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی خود هستید؟ WebFX یک است آژانس دیجیتال مارکتینگ با خدمات کامل با خدمات یکپارچه سازی هوش مصنوعی و GPT به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی خود را افزایش دهید. با تماس با ما در مورد اینکه چگونه WebFX امروز می تواند به شما کمک کند بیشتر بیاموزید 888-601-5359!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

انقلاب هوش مصنوعی در حال حاضر اینجاست

چه بخواهید چه نخواهید، هوش مصنوعی و همه دوستانش قبلاً دنیای بازاریابی را تسخیر کرده اند. اما وقتی می‌گویم «تسخیر شد»، منظورم این نیست که ما در یک وضعیت هستیم من ربات هستم وضعیتی که در آن متخصصان بازاریابی انسانی در سال های آینده منقرض خواهند شد. دور از آن، در واقع.

از یادگیری ماشینی گرفته تا ابزارهای پردازش زبان طبیعی (NLP) و مدل های زبان بزرگ (LLM)، ظهور هوش مصنوعی به طور قابل توجهی بر نحوه انجام وظایف و پروژه های روزانه توسط بازاریابان و رهبران تجاری تأثیر گذاشته است. 50 درصد از متخصصان بازاریابی در حال حاضر از هوش مصنوعی برای استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند و 29 درصد دیگر قصد دارند در آینده از آن استفاده کنند.

اصطلاحات هوش مصنوعی

  • هوش مصنوعی (AI): سیستمی که از یادگیری ماشینی و الگوریتم ها برای شبیه سازی هوش انسانی استفاده می کند
  • فراگیری ماشین: نوعی هوش مصنوعی که به ماشین ها امکان می دهد به طور خودکار از مجموعه داده ها یاد بگیرند
  • پردازش زبان طبیعی (NLP): نوعی هوش مصنوعی که نحوه تفسیر و تولید داده ها توسط کامپیوترها را به زبان انسان مطالعه می کند
  • مدل های زبان بزرگ (LLM): هوش مصنوعی از طریق داده های متنی برای درک و تولید محتوای جدید آموزش دیده است

فناوری هوش مصنوعی به شیوه‌های واضح و متمایز جایگاهی در بازاریابی برای خود ایجاد کرده است.

در زیر تنها چند روش استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی آورده شده است:

باز هم، اینها تنها چند نمونه از موارد استفاده از هوش مصنوعی هستند. اگر می‌خواهید در مورد نحوه استفاده بازاریابان از هوش مصنوعی بیشتر بدانید، از رهبران واقعی بازاریابی در زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید!

بیش از 200 بازاریاب ارشد درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی صحبت می کنند

بنابراین، آیا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل بازاریابی خواهد شد؟

آیا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل بازاریابی خواهد شد؟

بله، هوش مصنوعی اراده جایگزینی و جابجایی مشاغل مختلف بازاریابی، که بر برخی بازاریابان بیش از دیگران تأثیر می گذارد. با این حال، در حالی که هوش مصنوعی ممکن است جایگزین تعدادی از مشاغل دنیوی بازاریابی شود، اینطور است بسیار غیر محتمل که به طور کامل جایگزین خود بازاریابان خواهد شد.

اگر می‌پرسید «آیا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل بازاریابی می‌شود»، دو جنبه وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

بله، هوش مصنوعی جایگزین و جایگزین بازاریابی های مختلف خواهد شد شغل ها، برخی از بازاریابان را بیشتر از دیگران تحت تأثیر قرار می دهد. این امر اجتناب ناپذیر است، به خصوص با سرعتی که متخصصان بازاریابی و کسب و کارها از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند.

اما مشاغلی که هوش مصنوعی جایگزین می‌کند یا آن‌ها را بر عهده می‌گیرد، مشاغلی هستند که بسیاری از بازاریابان آن‌ها را زمان‌بر می‌دانند یا برای شروع خیلی به آن فکر نمی‌کنند، مانند تجزیه و تحلیل یا خدمات ساده به مشتریان.

اما آیا هوش مصنوعی جایگزین بازاریابان خواهد شد؟ در حالی که ممکن است جایگزین تعدادی از مشاغل پیش پا افتاده بازاریابی شود، بسیار بعید است که هوش مصنوعی جایگزین خود بازاریابان شود.

چرا می پرسی؟ بازاریابی همه چیز در مورد خلاقیت، همدلی و درک رفتار انسان است. بازاریابی موفق نیاز به اصالت دارد و جرقه ای خلاقانه که فقط انسان می تواند داشته باشد. علیرغم تلاش هایش برای تکرار آن، هوش مصنوعی آن ظرفیت را ندارد.

برای نشان دادن این نکات، به خواندن ادامه دهید تا در مورد چهار شغل بازاریابی هوش مصنوعی بیشتر بدانید می توان جایگزین و چهار شغل بازاریابی هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین کردن.

3 شغل بازاریابی تحت تأثیر هوش مصنوعی

ما به طور خلاصه به آن اشاره کردیم، اما اکنون اجازه دهید کمی عمیق تر به برخی از مشاغل بازاریابی تحت تأثیر هوش مصنوعی نگاه کنیم:

1. جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها

هنگام انجام تحقیق، جمع آوری منابع مناسب، تجزیه و تحلیل آنها، استخراج نکات کلیدی و خلاصه کردن اطلاعات به زمان نیاز دارد. از سوی دیگر هوش مصنوعی می تواند در یک چشم به هم زدن این کار را انجام دهد. از طریق ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی، فرآیند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها زمان کمتری می‌گیرد و زمان بیشتری را برای بازاریابان می‌گذارد تا از یافته‌ها نتیجه‌گیری کنند و تصمیم‌های مبتنی بر داده‌ها را بگیرند.

با کمک داده‌های مشتری که جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شده‌اند، هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین مشاغل بازاریابی شود که معمولاً به آنها فکر نمی‌کنیم، مانند شناسایی نیازها و ترجیحات بخش‌های مخاطب، ارتباط با سرنخ‌ها در نقاط تماس مختلف، و موارد دیگر، همه در یک لحظه.

2. خدمات مشتری و پشتیبانی آنلاین

همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از مشاغل بازاریابی که تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است، خدمات به مشتریان است. نمایندگان خدمات مشتری انسانی نمی توانند برای کمک به کاربران بصورت آنلاین 24/7 در دسترس باشند. با استفاده از ربات‌های گفتگوی مجهز به هوش مصنوعی و آموزش داده شده توسط تیم شما بر اساس درخواست‌های مختلف، کاربران می‌توانند از خدمات مشتریان 24 ساعته و 7 روز هفته، حتی زمانی که کارکنان شما در دسترس نیستند، لذت ببرند.

هوش مصنوعی بازاریابی برای خدمات مشتری به مشتریان شما کمک می کند تا سریع و کارآمد کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند. این نه تنها به نمایندگان خدمات مشتری شما پشتیبانی می کند، بلکه با پاسخ دادن به سوالات ساده مشتری، زمان بیشتری را برای آنها آزاد می کند. در حالی که هوش مصنوعی به سوالات آسان رسیدگی می کند، نمایندگان شما می توانند زمان بیشتری را برای کمک به مشتریانی که نیاز به کمک یک به یک بیشتری دارند، اختصاص دهند.

3. ایده پردازی محتوا

اگر تأثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی و تجارت را دنبال کرده باشید، احتمالاً شنیده اید که چگونه تیم ها از پلتفرم هایی مانند استفاده می کنند. ChatGPT برای ایجاد و طوفان فکری محتوا. 44 درصد از بازاریابان در حال حاضر در سال 2023 از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا و ایده‌پردازی استفاده می‌کنید، کارهایی مانند شناسایی حفره‌های محتوا، یافتن راه‌هایی برای گسترش موضوعات، توسعه طرح‌های بالقوه نوشتن و موارد دیگر.

با توجه به اینکه فناوری هوش مصنوعی به طور مداوم در حال پیشرفت است، بعید نیست که تولید محتوا حتی بیشتر به هوش مصنوعی وابسته شود، و حتی کسب و کارهای بیشتری از آن برای توسعه برنامه‌های محتوایی عمیق‌تر و طرح‌های کلی مقاله استفاده می‌کنند.

4 دلیل که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین بازاریاب ها شود

بازاریابی چیزی فراتر از تلاش برای فروش چیزی یا وادار کردن کسی به عمل است. هوش مصنوعی فاقد چند ویژگی کلیدی مشاغل بازاریابی است که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین یا حذف کند.

1. هوش مصنوعی فاقد تفکر انتقادی عمیق است

هوش مصنوعی در جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها برتر است، اما در پایان روز، هوش مصنوعی فاقد مهارت های تفکر انتقادی مورد نیاز برای تصمیم گیری است. می‌تواند به برنامه‌ریزی و توسعه ایده‌ها و استراتژی‌ها کمک کند، اما هوش مصنوعی نمی‌تواند عوامل منحصربه‌فردی را که ممکن است بر یک تصمیم تأثیر بگذارد، در نظر بگیرد.

بنابراین، آیا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل بازاریابی می شود که به مهارت های تصمیم گیری نیاز دارند؟ به این زودی – هوش مصنوعی باید مهارت‌های تفکر انتقادی را بیاموزد و درونی کند و به‌طور مؤثر عوامل بیرونی مؤثر بر تصمیم را پردازش کند تا بتواند با موفقیت برای شرکت‌ها انتخاب کند.

2. هوش مصنوعی با احساسات و همدلی انسانی نمی نویسد

هر چقدر هم که انسان به نظر برسد، هوش مصنوعی نمی تواند محتوا را با همان حس شفقت و احساسات انسانی بنویسد که بازاریاب های واقعی انسان می توانند. مطمئناً، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که یک پست وبلاگی با صدای طنز بنویسد، اما هرگز احساسات را به گونه‌ای که واقعی یا طبیعی به نظر می‌رسد به نوشتن تبدیل نمی‌کند.

نوشته‌ای عالی که با مردم ارتباط برقرار می‌کند و تأثیری ماندگار بر آنها می‌گذارد، دارای احساسات انسانی مرتبط است. مردم به چیزهایی که می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند واکنش نشان می دهند. سعی کنید، هوش مصنوعی انسان نیست و نمی‌تواند احساسات واقعی انسان را به درستی منعکس کند.

این ما را به نقطه بعدی می رساند.

3. هوش مصنوعی به تنهایی روابط پایدار ایجاد نمی کند

از آنجایی که هوش مصنوعی فاقد احساسات واقعی است، همچنین نمی تواند ایجاد روابط معنادار با سرنخ ها و مشتریان تا جایی که انسان ها می توانند.

برنامه‌های هوش مصنوعی تنها می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند، و در دنیایی که ارتباط با مشتریان برای موفقیت بازاریابی حیاتی است، یک درخواست ساده برای ChatGPT برای متقاعد کردن مشتری برای انجام تجارت با شما کافی نخواهد بود. بنابراین، مطمئن باشید – نقش‌های فروش، توسعه و کپی‌نویسی مشاغل بازاریابی هستند که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آن شود.

4. هوش مصنوعی نمی تواند ایده های اصلی را توسعه دهد

ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و به او بدهید اطلاعات را در اینترنت جمع آوری کرده و از آن برای ارائه پاسخ به سوالات کاربران استفاده کنید. گفته می‌شود، هوش مصنوعی نمی‌تواند ایده‌های کاملاً بدیع ارائه کند، زیرا برای کمک به کاربران به ایده‌ها و یافته‌های دیگران متکی است. بنابراین، در بسیاری از جنبه ها، ایجاد محتوا یک شغل بازاریابی است که هوش مصنوعی نمی تواند به طور کامل جایگزین آن شود. مطمئناً، می‌تواند به تولیدکنندگان محتوا در کارشان کمک کند، اما نمی‌تواند این کار را با موفقیت برای آنها انجام دهد.

هوش مصنوعی یک ابزار است – آن را در آغوش بگیرید!

اگر هنوز در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی نگران هستید، ما آن را دریافتیم. این یک ابزار جدید است که می تواند انجام دهد زیاد، بنابراین طبیعی است که در مورد همه آن احساس عصبی کنید. اما در حالی که چشم انداز استفاده از هوش مصنوعی ترسناک به نظر می رسد، این ابزاری است که باید از آن استقبال کرد و مسئولانه از آن استفاده کرد، زیرا می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد.

آن را از تروین شیری، معاون توسعه تجارت WebFX بگیرید:

مانند بسیاری از روندهای نوظهور، باید نقاط خود را در مورد زمان استفاده از هوش مصنوعی انتخاب کنید. برای شرکت‌هایی که راه‌هایی برای عرضه آن به شدت تهاجمی پیدا می‌کنند، یک مزیت پیش‌رونده اولیه وجود دارد، اما با افزایش ریسک نیز همراه است.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، با چند گزینه با ریسک پایین تر بروید. به چند فرآیند بازاریابی که کهنه شده اند فکر کنید. آیا هوش مصنوعی می تواند آنها را بهتر کند؟ آیا محصولات جانبی بازاریابی دارید (منابع داخلی، فایل‌های PDF قدیمی، مصاحبه‌های طولانی)؟ از هوش مصنوعی برای کمک به تغییر کاربری یا انرژی دادن به آنها استفاده کنید. اینها برخی از تاکتیک‌های کم ریسک هستند که می‌توانند سودهای بلندمدت خوبی برای تیم‌های بازاریابی داشته باشند.

نیازی به قول دادن بیش از حد به تیم های بازاریابی در مورد تأثیر هوش مصنوعی وجود ندارد. راه هایی پیدا کنید تا چند دقیقه در هفته برای تیم های خود صرفه جویی کنید و سپس از آنجا بروید. این به همه اجازه می دهد تا هوش مصنوعی را به روشی عملی آزمایش کنند.

حتی اگر شرکت شما در حال برنامه‌ریزی برای استفاده تهاجمی‌تر از هوش مصنوعی است، همچنان می‌توانید ادغام هوش مصنوعی را یک مرحله در یک زمان انجام دهید. هنگامی که مردم در مورد آن نگران هستند، بهتر است که هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری نگاه کنید که می توانید برای همیشه از آن استفاده کنید تا نهادی که قرار است مشاغل را «تسلط» کند.

تروین می گوید:

روی همان ارزش افزوده و اهدافی که برای رسیدن به آن تلاش کرده اید متمرکز بمانید. هوش مصنوعی یکی دیگر از موارد موجود در جعبه ابزار شماست. شما نمی خواهید از آن بترسید، بلکه می خواهید در مورد آن بیاموزید و در صورت لزوم از آن استفاده کنید. هوش مصنوعی همچنان به راهنمایی های انسانی زیادی نیاز دارد، حتی اگر سازمان بازاریابی شما بخواهد به طور تهاجمی از آن استفاده کند.

در پایان، هوش مصنوعی می‌تواند شتاب‌دهنده اهداف شما و ارزشی باشد که برای یک سازمان به ارمغان می‌آورید. بازاریابی همه چیز در مورد ارتباط انسانی است که هوش مصنوعی نمی تواند آن را تکرار کند. اما ممکن است به شما این امکان را بدهد که کمی ساده تر آن جادو را ایجاد کنید.

ما هر دوشنبه فیلم می گذاریم.

آره. هر دوشنبه.

بپیوند به 5000 بازاریاب که دانش بازاریابی خود را از ویدیوهای WebFX می گیرند.

اکنون مشترک شوید

خدمات یکپارچه سازی هوش مصنوعی درجه یک را از WebFX دریافت کنید

ادغام هوش مصنوعی چیزی فراتر از سرمایه گذاری در یک ابزار جدید و پرش به پروژه بعدی است. نیاز به برنامه ریزی و اجرای درستی دارد که یک شبه اتفاق نمی افتد. خوشبختانه، WebFX ارائه می دهد خدمات یکپارچه سازی هوش مصنوعی و GPT بنابراین می توانید بدون استرس ادغام آن توسط خود، شروع به پذیرش هوش مصنوعی کنید.

WebFX یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل است که بیش از 500 عضو تیم را در خود جای داده است که از آخرین روندهای هوش مصنوعی و مارتک مطلع هستند. با بیش از 25 سال تجربه، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا با مسئولیت پذیری از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به پیشبرد کسب و کار خود استفاده کنید.

آنلاین با ما تماس بگیرید یا با WebFX تماس بگیرید 888-601-5359 برای شروع سفر هوش مصنوعی خود از امروز!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور