Google Analytics 4 اکنون از صفحات موبایل شتاب (AMP) پشتیبانی می کند

امروز، جینی ماروین رابط Google Ads است اعلام کرد که پشتیبانی از Accelerated Mobile Pages (AMP) اکنون برای همه وب سایت ها در Google Analytics 4 (GA4) در دسترس است.

ماروین بیان کرد،

امروز، ما در حال ارائه پشتیبانی از AMP در GA4 برای همه ناشران هستیم. یک به‌روزرسانی ساده در پیکربندی amp-analytics شما را قادر می‌سازد تا تجزیه و تحلیل‌ها بلافاصله به GA4 وارد شوند.

جزئیات ادغام AMP و GA4

در حالی که صفحات AMP شبیه HTML هستند و در هر مرورگری کار می کنند، از gtag.js مورد استفاده در Google Analytics پشتیبانی نمی کنند. در عوض، یک برچسب جداگانه به صراحت برای AMP ارائه شده است.

شناسایی کاربر برای AMP نیز متفاوت است. در GA4، شناسه های کاربر به طور تصادفی تولید و در حافظه محلی یا کوکی ها ذخیره می شوند.

وقتی کاربر کوکی‌ها و فضای ذخیره‌سازی محلی را پاک می‌کند، شناسه کاربر بازنشانی می‌شود. این بدان معناست که پوشش IP غیرضروری است، زیرا آدرس‌های IP در GA4 ثبت یا ذخیره نمی‌شوند.

الزامات

برای جمع آوری داده ها، باید تگ AMP Analytics را پیاده سازی کنید. AMP Analytics داده‌های صفحه، داده‌های کاربر، داده‌های مرور، داده‌های مرورگر، داده‌های تعامل و داده‌های رویداد را جمع‌آوری می‌کند.

علاوه بر این، Google از همه وب‌سایت‌ها می‌خواهد که نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها در GA4 را برای کاربران افشا کنند و گزینه‌ای برای انصراف ارائه دهند.

محدودیت ها

GA4 محدودیت هایی در رابطه با AMP دارد. تنظیمات حالت رضایت، پیکربندی پویا، رویدادهای تجارت الکترونیک یا پیشرفت‌های اضافی موجود در Google Analytics استاندارد را پشتیبانی نمی‌کند.

به گفته گوگل، قابلیت های AMP بیشتری به مرور زمان اضافه خواهد شد.

Google AMP Client ID API & Cache Analysis

شایان ذکر است که گوگل اخیرا AMP Client ID API را برای ردیابی بهتر کاربران در صفحات AMP معرفی کرده است.

تا به حال، اگر کاربر با محتوای شما در وب سایت شما و از طریق بینندگان Google مانند نمایشگر Google AMP یا جستجوی Google تعامل داشته باشد، به عنوان دو کاربر جداگانه در تجزیه و تحلیل شما ظاهر می شود زیرا محتوا در دو زمینه متفاوت ارائه می شود.

AMP Client ID API به شما این امکان را می‌دهد که یک شناسه ثابت را با یک کاربر در این زمینه‌ها مرتبط کنید تا بدون در نظر گرفتن مکانی که در آن ارائه می‌شود، نمای کاملی از تعامل آنها با محتوای AMP خود داشته باشید.

مراحل بعدی

می‌توانید Analytics را برای ردیابی نحوه تعامل کاربران با صفحات AMP در حافظه پنهان Google در مقابل وب‌سایت خود پیکربندی کنید.

برای انجام آن، این مراحل را دنبال کند:

  • کد زیر را به تگ Analytics در صفحات AMP خود اضافه کنید:
vars: {
'ampHost': '${ampdocHost}'
}
  • در ویژگی Google Analytics 4 خود، یک پارامتر سفارشی به نام “ampHost” تنظیم کنید تا مکان ارائه صفحه AMP را ردیابی کنید.
  • برای اعمال تغییرات، صفحات AMP خود را مجدداً راه اندازی کنید.

پس از تکمیل این مراحل، GA4 ردیابی می کند که آیا هر بازدید از صفحه AMP از دامنه شما یا حافظه پنهان Google AMP آمده است و آن اطلاعات را تحت پارامتر سفارشی “ampHost” به گزارش های شما ارسال می کند.

این می‌تواند در زمینه‌هایی که محتوای AMP شما در آن ارائه می‌شود، درگیری کاربر را مشاهده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد GA4 و AMP، به سند راهنمای رسمی Google مراجعه کنید.


تصویر ویژه: استودیو پست مدرن / شاتر استوک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور