گوگل تغییری را در چندین نوع داده ساختاریافته اعلام کرد. این تغییر الزامات مربوط به HowTo، QAPage و داده های ساختاری SpecialAnnouncement را تحت تاثیر قرار می دهد. راهنما همراه با مثال نیست، که درک آن را کمی دشوار می کند، اما این مقاله تغییرات را شرح می دهد.
راهنمای ارائه شده توسط گوگل بیان کرد:
«فیلدهای داده ساختاریافته زیر را از اسناد حذف کرد، زیرا توسط جستجوی Google استفاده نمیشوند و Rich Result Test هشدارهایی را برای آنها علامتگذاری نمیکند.»
به طور کلی، از جمله دادههای ساختیافتهای که مورد نیاز نیستند، اگر به توصیف بهتر صفحه کمک کند، میتواند مفید باشد، حتی اگر آن دادههای ساختاریافته هیچ نتیجه قابل مشاهدهای در صفحات نتایج جستجوی Google به شکل نتایج غنی ایجاد نکند.
جان مولر گوگل در گذشته در این مورد اظهار نظر کرده است:
«من فکر میکنم این یکی از سوالات پیچیدهتر در رابطه با همه دادههای ساختاریافته است، زیرا ما چیزهای زیادی داریم که برای درک یک صفحه و محتوای صفحه استفاده میکنیم که لزوماً مستقیماً در آن نشان نمیدهیم. نتایج جستجو
اما چیزهای زیادی به ما کمک می کند تا محتوا و زمینه یک صفحه خاص را بهتر درک کنیم.
و اینها چیزهایی هستند که به نوعی مانند نشانه گذاری کلی Schema.org هستند که می توانید کارهای مختلفی انجام دهید.
و این چیزی است که میتوانم بگویم، تقریباً مایه شرمساری است که ما آن را در آزمون نتایج غنی برجسته نمیکنیم.»
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
مولر سپس به احتیاط در مورد استفاده از دادههای ساختاریافته اضافی میپردازد.
با توجه به ویژگیهای دادههای ساختیافتهای که Google بهعنوان الزامی حذف کرده است، Google در مورد استفاده از آنها هشداری نمیدهد به جز اینکه میگوید تست Rich Results آن را نادیده میگیرد و Google از آن استفاده نمیکند.
«…از آنجایی که جستجوی Google از آنها استفاده نمیشود و Rich Result Test هشدارهایی را برای آنها علامتگذاری نمیکند. “
نحوه تغییر ساختار داده ها
گوگل اعلام کرد که فیلد دادههای ساختاریافته «توضیح» را که دقیقاً به نوع داده HowTo مربوط میشود، حذف کرده است. ویژگی “description” همچنان می تواند در سایر ویژگی های نوع داده HowTo استفاده شود، اما دیگر در قسمت HowTo نیازی نیست.
در اینجا مثالی از نحوه استفاده از آن آورده شده است:
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور