از آنجایی که رفتار خریدار در سرتاسر همهگیری تغییر میکند، Google Ads متعهد شده است تا تجربه بهتری را برای کاربران خود داشته باشد.
گوگل ادز سه اولویت اصلی خود را برای سال 2022 اعلام کرد: اتوماسیون، اندازه گیری و حریم خصوصی.
اکنون، اینها اولویتهای جدیدی نیستند، بلکه بیشتر به تغییر نحوه تمرکز آنها روی هر یک میپردازند. بیایید نگاهی بیشتر بیندازیم.
فرصت های جدید با اتوماسیون
جری دیشلر، نایب رئیس و مدیر کل تبلیغات گوگل، اشاره کرد که چگونه تغییر در رفتار مصرف کننده چالش ها و فرصت ها را به همراه دارد.
گفتگوهای او با برندها بر نیاز به آمادگی، سرعت و چابکی به منظور ایجاد رشد متمرکز شده است. وی بعداً بیان می کند:
بیش از 80 درصد از تبلیغکنندگان Google اکنون از مناقصه خودکار برای آزاد کردن زمان و بهبود عملکرد تبلیغات استفاده میکنند.»
تحت ستون اتوماسیون، گوگل بر استفاده از انواع کمپین Performance Max و Discovery تاکید دارد.
هر دو نوع کمپین بر روی دستیابی به کاربران در مقیاس از یک کمپین متمرکز هستند. گوگل مزایای این کمپین ها را شامل می شود:
- سادگی بیشتر در مدیریت (کمپین کمتر)
- دسترسی چند کاناله
- موجودی تبلیغاتی بیشتر
- تبدیل های افزایشی
برای انواع کمپین های تک کانالی مانند جستجو، نمایش، و یوتیوب، Google توصیه می کند با استفاده از پیشنهاد هوشمند، تبلیغات جستجوی پاسخگو، و کلمات کلیدی تطبیق گسترده، به سمت اتوماسیون متمایل شوید.
آینده اندازه گیری
بر کسی پوشیده نیست که اندازه گیری موضوعی چالش برانگیز برای اکثر تبلیغ کنندگان بوده است. با بهروزرسانی iOS 14، حذف کوکیهای شخص ثالث در آینده و موارد دیگر – رویکردهای جدید برای اندازهگیری برای موفقیت بسیار مهم خواهد بود.
بدون نتایج و داده های معنی دار برای پشتیبان گیری از تلاش های بازاریابی شما، اثبات ارزش بازاریابی دشوارتر خواهد بود.
Google در حال ارائه راه حل های جدیدی برای حفظ حریم خصوصی و اندازه گیری است، از جمله:
- تبدیل های پیشرفته
- حالت رضایت
- مدل سازی تبدیل
- اسناد مبتنی بر داده
راه حل های ارائه شده به داده های شخص اول و API های ایمن برای حفظ حریم خصوصی شما متکی خواهند بود.
این تلاشها با رعایت حریم خصوصی کاربر، اما همچنین گوش دادن به نیازهای تبلیغکنندگان برای پیگیری تلاشهای کمپین، کاربر را در اولویت قرار میدهد.
ارائه انتظارات برای حفظ حریم خصوصی دیجیتال
این روزها رفتن بدون شنیدن نوعی نقض حریم خصوصی دشوار است. گوگل نیاز روزافزون به حریم خصوصی و کنترل کاربر را درک می کند.
در حالی که شما نیاز به ایجاد و تقویت روابط با مشتریان خود دارید، آنها باید بدانند که داده های آنها امن است و سطحی از ناشناس ماندن را حفظ کنند.
گوگل کتاب بازی حریم خصوصی خود را به روز کرده است تا این نیازها را هم از منظر تبلیغ کننده و هم از دیدگاه کاربر دریافت کند. سه ویژگی برجسته این کتاب بازی عبارتند از:
- ایجاد روابط مستقیم با مشتریان
- اطمینان از اینکه اندازه گیری دقیق و قابل اجرا باقی می ماند
- تبلیغات خود را مرتبط نگه دارید
در ایجاد روابط مستقیم با مشتریان، میتوانید دادههای شخص اول را برای ارتباطات مستقیم 1:1، مانند بازاریابی ایمیلی یا پیامرسانی درون برنامهای، ضبط کنید.
این برای تبلیغ کنندگان چه معنایی دارد؟
در حالی که همه ما عادت کردهایم برای فروش نهایی و نمایش مستقیم بازگشت سرمایه به رسانههای پولی تکیه کنیم، نقش رسانه پولی ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد. این البته به استراتژی کلی شما بستگی دارد.
به عنوان مثال، هدف برخی از تلاشهای بدون برند یا آگاهی شما باید به جای فروش نهایی، به گرفتن دادههای شخص اول تغییر کند.
اگر بتوانید آن داده های شخص اول را در اولین لمس ضبط کنید، می توانید فروش نهایی را به آن نقطه تماس اصلی نسبت دهید. فقط به یاد داشته باشید که مدل سازی اسناد خود را تغییر دهید تا تغییرات در استراتژی را منعکس کنید.
منبع: وبلاگ تبلیغات و تجارت گوگل
تصویر ویژه: چشمه نور/شاتر استاک