Google Web Stories – AMP جدید؟

تلاش گوگل برای پذیرش داستان های وب با AMP مقایسه می شود، یکی دیگر از فناوری های وب سبک وزن که در سال های اولیه خود فشار مشابهی دریافت کرد.

از آنجایی که AMP دیگر پشتیبانی قبلی را دریافت نمی کند، و در نتیجه در نتایج جستجو تأکیدی بر آن کمرنگ می شود، مردم می پرسند که آیا قالب Web Stories اینجاست تا جای آن را بگیرد.

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، به یکی از این سوالات در توییتر از یک متخصص سئو پاسخ داد که می‌پرسید آیا Web Stories AMP جدید است یا خیر.

این یک سوال منصفانه است. در واقع، زمانی که قالب Web Stories در سال 2018 معرفی شد، از آن به عنوان “داستان های AMP” یاد می شد.

به این دلیل که AMP فناوری پایه برای Web Stories است. با این حال، تفاوتی بین AMP و Web Stories وجود دارد که مولر در پاسخ خود به آن اشاره می کند.

تفاوت بین AMP و داستان های وب

برخلاف صفحات AMP، داستان های وب با یک صفحه HTML معادل جفت نمی شوند.

داستان های وب هستند صفحات HTML آنها با وجود اینکه بر اساس چارچوب AMP ساخته شده اند، به تنهایی می ایستند.

مولر بیان می کند:

“معمولا – آنها در بالای چارچوب AMP ساخته شده اند، آنها فقط از تنظیمات “جفت” استفاده نمی کنند. اگر از ابزاری برای تولید آنها استفاده می کنید، در اصل فقط صفحات HTML هستند که می توانید به طور طبیعی از داخل سایت خود به آنها پیوند دهید.”

می‌توان به داستان‌های وب دسترسی داشت و مانند هر صفحه وب دیگری به آن پیوند داد. هنگامی که یک Web Story ایجاد می کنید، پیوند خاصی ایجاد نمی شود، همانطور که در صفحه AMP وجود دارد.

پس چرا مقایسه؟

مقایسه بین AMP و Web Stories می تواند از عوامل متعددی ناشی شود.

Google Discover یک چرخ فلک اختصاصی Web Stories دارد که یادآور چرخ فلک AMP است که در سال‌های اولیه فعالیت AMP وجود داشت.

همچنین یادآور سال‌های اولیه AMP، پشتیبانی گوگل از Web Stories است.

گوگل یک پلاگین رسمی وردپرس دارد که به ناشران کمک می کند تا به راحتی داستان های وب را در سایت های خود ایجاد و جاسازی کنند.

علاوه بر این، گوگل یک راه حل تبلیغاتی برنامه ریزی شده برای استوری های وب دارد که به ناشران راهی برای کسب درآمد از آنها می دهد.

اخیراً، گوگل روشی را برای ناشران ایجاد کرده است تا با استفاده از یک الگوی ساده، عملکرد Web Stories را در Data Studio پیگیری کنند.

همه اینها برای تشویق به پذیرش بیشتر قالب داستان های وب طراحی شده است. هر چه سایت ها با استوری های وب بیشتر موفق شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که سایت های دیگر نیز از آنها استفاده کنند.

ژوئن گذشته، گوگل گزارش داد که به نقطه عطفی از 100000 داستان وب جدید رسیده است که روزانه به فهرست جستجو اضافه می شوند.

اگرچه این عدد قابل توجهی است، اما گوگل بدون شک مایل است که این عدد بالاتر باشد. این از این واقعیت مشهود است که داستان‌های وب در Google Discover فقط در ایالات متحده، هند و برزیل پشتیبانی می‌شوند.

سال گذشته، مولر اظهار داشت که اگر سایت‌های بیشتری شروع به استفاده از استوری‌های وب کنند، گوگل ممکن است پشتیبانی از آنها را افزایش دهد. تا کنون، این اتفاق نیفتاده است.

با توجه به اینکه قالب Web Stories چهار سال پیش معرفی شد، این واقعیت که به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است لزوماً نشانه بدی نیست. اگرچه ممکن است به این معنی باشد که ما شاهد فشار بیشتری از سوی Google برای وارد کردن سایت های بیشتر خواهیم بود.

یک چیز واضح است – Web Stories همان تحقیر را در بین ناشران AMP ایجاد نمی کند.

به احتمال زیاد گوگل باید آگاهی خود را از استوری های وب افزایش دهد، راه ساده تری برای ایجاد آنها به مردم ارائه دهد، یا هر دو.


تصویر ویژه: ThomasAFink/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور