ضرر زاکربرگ در زمان سقوط فیس بوک 6 میلیارد دلار در ساعت است

(بلومبرگ)-کاربران فیس بوک در سراسر جهان گزارش کردند که قادر به دسترسی به خانواده برنامه های رسانه های اجتماعی آن ، از جمله شبکه اجتماعی اصلی ، برنامه اشتراک گذاری عکس اینستاگرام و سرویس پیام رسانی WhatsApp نیستند.

به گفته سخنگوی شرکت ، برخی از سرویس های داخلی مورد استفاده کارکنان فیس بوک ، از جمله ابزار Workplace شرکت برای برقراری ارتباط بین تیم ها ، برای برخی از کارکنان از کار افتاده است.

به گفته وب سایت DownDetector ، بیش از 125،000 کاربر فیس بوک در دسترسی به این برنامه در ساعت 11:54 صبح در نیویورک گزارش کرده اند. حداقل 98000 نفر گزارش کردند که در اینستاگرام مشکل دارند و حدود 35000 نفر نیز گفته اند که واتس اپ مشکل دارد. شبکه برنامه های فیس بوک به طور متوسط ​​بیش از 2.7 میلیارد کاربر روزانه دارد.

اندی استون ، سخنگوی فیس بوک در توییتی گفت: “ما می دانیم که برخی از افراد در دسترسی به برنامه ها و محصولات ما با مشکل روبرو هستند.” “ما در تلاش هستیم تا اوضاع در اسرع وقت به حالت عادی برگردد و برای هر گونه ناراحتی عذرخواهی می کنیم.”

به نظر می رسد این مشکل مربوط به پرونده های DNS یا سیستم نام دامنه فیس بوک است. به بیان ساده تر ، DNS نام دامنه هایی مانند “facebook.com” را به آدرس های واقعی پروتکل اینترنت وب سایت مربوطه تبدیل می کند. خطا در سوابق DNS می تواند اتصال به یک وب سایت را غیرممکن کند.

الکس استاموس ، افسر ارشد امنیتی سابق در فیس بوک که اکنون مدیر رصدخانه اینترنتی دانشگاه استنفورد است ، می گوید: علت این مشکل “احتمالاً پیکربندی بد یا وارد کردن کد به سیستم مدیریت شبکه است.” “قرار نیست این اتفاق بیفتد.”

به ندرت پیش می آید که برنامه های فیس بوک برای مدت طولانی از کار بیفتند و حتی کمتر پیش می آید که سیستم های داخلی شرکت آفلاین شوند. چنین خاموشی قبلاً اتفاق افتاده بود ، اما مهمترین آن در سال 2019 بود که برنامه های داخلی فیس بوک به دنبال مشاجره با شرکت Apple متوقف شد ، که برخی از عملکردهای برنامه ها را در پلت فرم سازنده iPhone متوقف کرد.

پس از اینکه یکی از کاربران در توییتر پیشنهاد کرد که اینستاگرام باید “برای همیشه آفلاین بماند” ، مدیر اینستاگرام آدام ماسری به شوخی پاسخ داد: “آنها با کلمات مبارزه می کنند … اما به نظر می رسد یک روز برفی است.”

سهام این شرکت در ساعت 13:35 بعد از ظهر 5.6 درصد کاهش یافت و به 323.89 دلار رسید. دوشنبه پس از اینکه افشاگر فیس بوک در برنامه خبری “60 دقیقه” ظاهر شد و در مورد تحقیقات داخلی شرکت در مورد تأثیر آن بر جامعه بحث کرد ، در حال کاهش بود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور