ساخت و ساز صنعتی کارایی های جدیدی را برای مراکز داده به ارمغان می آورد | دانش مرکز داده

هفته گذشته در Data Center World، امی مارکس، معاون ساخت و ساز صنعتی در Autodesk، بینش های قابل توجهی را در مورد مرحله بعدی روش های ساخت کارآمد برای مراکز داده بزرگ ارائه کرد.

رویکرد مدرن با درک واضح و مبتنی بر داده از محصول نهایی آغاز می شود و با روند رو به رشد به سمت پیش ساخت و مدولار بودن اجزای ساختمانی فعال می شود. این یک تغییر عمده در ساخت تاسیسات در مقیاس بزرگ است. تغییری که بر هر مرحله، از طراحی تا تکمیل، تأثیر می گذارد و توسط نسل بعدی مهندسی و ساخت مبتنی بر فناوری امکان پذیر می شود.

در بیشتر موارد، طراحی و ساخت تاسیسات بزرگ به طور سنتی یک فرآیند سفارشی و بسیار پیچیده بوده است که شامل نظرات مالکان، معماران، پیمانکاران، آژانس‌های حاکمیتی و تولیدکنندگان محصولات ساختمانی می‌شود، وظیفه‌ای که اغلب منجر به ساختمان‌هایی می‌شود که یکپارچه هستند. خارج از پیشنهاد

مارکس ادعا کرد که این یک مدل منسوخ برای ساخت مراکز داده است و فرآیندی است که اغلب مملو از ارتباطات شکسته، مشکلات زنجیره تامین، فرآیندهای تکراری بیهوده و استفاده ناکارآمد از مواد و پرسنل است. او معتقد است که استفاده از “مدولار بودن تولید شده” برای اجزای کاملاً تعریف شده بهترین صرفه جویی در مقیاس، تضمین کیفیت، سرعت ساخت و تکرارپذیری را برای امکانات جدید و هدفمند ارائه می دهد.

ساخت مرکز داده مدولار می شود

ایده ماژولار بودن یک جنبه از زیرساخت مرکز داده برای نزدیک به دو دهه بوده است، همانطور که با ظهور سیستم های همگرا و فوق همگرا که محاسبات، سیستم عامل، مدیریت، ذخیره سازی و شبکه را یکپارچه می کنند، نشان داده شده است. این سیستم‌ها به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهند تا فراتر از مدل سفارشی سنتی اجزای نسبتاً مستقل به ماژول‌های کاملاً کاربردی و کلید در دست حرکت کند که به‌طور اساسی روش خرید، پیاده‌سازی و مدیریت زیرساخت را تغییر داد. این همچنین به‌عنوان مراکز داده‌ای مدولار در اندازه کانتینر حمل و نقل با نیرو و خنک‌کننده کامل ظاهر شد. اغلب برای منابع کمکی یا بازیابی بلایا استفاده می شود.

مدل ساخت و ساز صنعتی مسیر مشابهی را با شکستن یک تاسیسات بزرگ به اجزای اصلی دنبال می کند که می توانند خارج از محل – مستقل از آب و هوا- ساخته شوند و در کسری از زمان مورد نیاز برای یک ساختمان سنتی به محل مونتاژ نهایی آورده شوند. این ماژول‌ها می‌توانند شامل ترکیبی از مجموعه‌های نسبتاً پیچیده منفرد و چندتجاری برای تجهیزات مکانیکی، الکتریکی و لوله‌کشی (MEP)، تا ماژول‌های «حجمی» مانند پله‌ها، فضاهای اداری، یا عملاً هر ترکیبی از فضاهای کاری جزئی تا کاملاً بسته باشند.

در حالی که در ظاهر، این ممکن است کمی محدود کننده به نظر برسد، تولید کنندگان گزینه های سفارشی سازی قابل توجهی را در سطح مدولار ارائه می دهند، در حالی که همچنان ساخت و ساز کنترل شده، بهینه سازی مواد و کارایی ساخت را ارائه می دهند که باعث می شود پیش ساخته شدن ارزش در نظر گرفتن داشته باشد.

شنیدن از کارشناسان همیشه لذت بخش است و امی مارکز به وضوح شایسته شهرت خود به عنوان “ملکه پیش ساخته” است. به عنوان یک تحلیلگر زیرساخت فناوری اطلاعات، من فقط گهگاه فرصت مطالعه طراحی و ساخت مراکز داده مدرن و بزرگ را داشته ام، بنابراین برنامه مارکس افشاگری بود از اینکه چگونه ساخت و ساز صنعتی و ماژولار بودن مبتنی بر پیش ساخته بر جهان تأثیر می گذارد. پروژه های ساختمانی در مقیاس بزرگ

اما چند سوال ایجاد می کند. به عنوان مثال، آیا این مدل فقط برای برنامه های کاربردی سبز رنگ مفید است؟ و شاید مهمتر از آن، گنجینه گزینه ها برای یافتن معماران، مهندسان، تامین کنندگان و پیمانکارانی که متدولوژی های ساخت و ساز صنعتی را نیز اتخاذ کرده اند، چقدر عمیق است؟ ذهن‌های پرسشگر می‌خواهند بدانند…

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور