سئو و صفحات محصول به طور موقت خارج از انبار

جان مولر گوگل به یک سوال پاتوق ساعات اداری در مورد اینکه در مورد صفحات وب برای محصولاتی که به طور موقت موجود نیستند چه باید کرد، پاسخ داد. شخصی که این سوال را می‌پرسد می‌خواست بداند چگونه نگرانی‌های مربوط به سئو را با تجربه کاربری کاربرانی که ممکن است صفحه‌ای با محصولات موجود در انبار را دوست ندارند، متعادل کند.

محصولات موقتاً موجود نیستند و تجربه کاربری ضعیفی دارند

بسیاری از بازرگانان از مشکلات زنجیره تامین رنج می برند و در نگهداری محصولات در انبار مشکل دارند. نمایش یک صفحه وب پر از محصولاتی که به طور موقت موجود نیستند به بازدیدکنندگان سایت یک تجربه کاربری بد است.

افراد ممکن است آن سایت را ترک کنند و دیگر برنگردند.

جان مولر گوگل راه حلی مناسب سئو را برای صفحات خارج از بورس ارائه می دهد

اسکرین شات از جان مولر گوگل در حال بحث در مورد موضوع سئو محصولاتی که به طور موقت موجود نیستند

آیا حذف صفحات خارج از بورس به سئو آسیب می رساند؟

شخصی که این سوال را می پرسد نگران بود که حذف صفحات اقلامی که به طور موقت در انبار موجود نیستند ممکن است به توانایی آن صفحات برای رتبه بندی پس از بازگشت به انبار آسیب برساند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

جان مولر توضیح می دهد که چگونه گوگل صفحات محصولات موجودی را که به طور موقت حذف می شوند و پس از بازگشت به انبار بازیابی می شوند، رتبه بندی می کند.

او همچنین راه های مختلفی را برای رسیدگی به صفحات وب محصولاتی که به طور موقت موجود نیستند، پیشنهاد کرد.

چگونه بین تجربه کاربری و سئو تعادل برقرار کنیم؟

سئو سایت تجارت الکترونیک سوال زیر را پرسید:

مشتری من مشکل نسبتاً منحصر به فردی دارد که مربوط به زمانه است.

معمولاً توصیه می‌کنم اگر محصولی خارج از فصل است یا موجودی ندارد، URL را زنده نگه دارند و یادداشتی برای کاربر بگذارند که محصول چه زمانی در دسترس خواهد بود.

با کمبود زنجیره تامین، این شرکت مقدار زیادی از محصولات موقتاً بدون انبار را تجربه می کند و این یک تجربه کاربری منفی ایجاد می کند.

آنها می خواهند همه URL ها را آفلاین کنند تا مشتریان از تعداد موارد موجود در سایت تجارت الکترونیک شکایت نکنند.

با این حال این بدان معنی است که URL و SEO آنها تحت تأثیر قرار می گیرد.

چگونه بین تجربه کاربری و سئو تعادل برقرار کنیم؟ “

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

چهار راه برای مدیریت آنلاین محصولات خارج از انبار برای سئو

جان مولر چهار نکته در مورد نحوه رسیدگی به مشکل صفحات وب برای محصولاتی که موجودی ندارند ارائه کرد، به گونه ای که بر تجربه کاربر تأثیری نداشته باشد و همچنین برای گوگل بهینه سازی سئو شود.

1. صفحه محصول را بالا بگذارید

مولر پیشنهاد کرد که صفحات محصول را بالا نگه دارید اما از داده های ساختاری Schema.org استفاده کنید تا به Google بگوید که محصولات موجود نیستند و زمانی که در انبار موجود می شوند، داده های ساختاریافته را متناسب با آن به روز کند.

این پاسخ برای زمانی مفید است که مشخص شود کالای موقتاً موجود نیست به زودی در انبار باز می گردد.

جان مولر توصیه کرد:

“من فکر می کنم این همیشه کمی چالش برانگیز است، به ویژه در مورد محتوای موجود در انبار و به طور موقت بدون موجودی.

این چیزی است که بهترین کار را برای ما دارد این است که بتوانیم URL را برای مواردی که واقعاً موقتی هستند به صورت آنلاین نگه داریم، به این معنا که اگر URL قابل فهرست بندی و با داده های ساختاری باقی بماند، به ما بگویید این محصول در حال حاضر در دسترس نیست.

سپس حداقل می‌توانیم این URL را در فهرست خود نگه داریم و مرتباً آن را به‌روز کنیم تا تغییرات در دسترس بودن را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنیم.»

2. صفحه را فهرست نکنید و/یا پیوند آن را لغو کنید

رویکرد بعدی اضافه کردن متا تگ noindex به صفحات وب با محتوای موجود نیست و/یا حذف تمام پیوندهای صفحات.

مولر نحوه انجام این کار را توضیح داد:

با این حال، اگر تصمیم دارید این صفحات را فهرست‌بندی نکنید یا اگر تصمیم دارید پیوندهای داخلی این صفحات را حذف کنید، پس از تغییر وضعیت دوباره، باید سعی کنیم آن را نیز نسبتاً سریع انتخاب کنیم.

و ما سعی می کنیم این تغییرات حالت را از طریق چیزهایی مانند نقشه های سایت و لینک های داخلی درک کنیم.

بنابراین به خصوص اگر محصولی را دوباره اضافه کنید و ناگهان دوباره پیوندهای داخلی داشته باشد، این به ما کمک می کند دوباره آن را انتخاب کنیم.

3. نحوه افزایش سرعت نمایه سازی صفحات محصولات تازه موجود در انبار

مولر در مرحله بعد پیشنهادی در مورد چگونگی تسریع نمایه سازی صفحاتی که نمایه نشده و/یا از همه پیوندها حذف شده اند، ارائه کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

او این نکته را به اشتراک گذاشت:

“شما می توانید با کمی عمد بودن در پیوند داخلی خود کمی سرعت این کار را افزایش دهید.

بنابراین به طور خاص، … وقتی چیزها از صفحه اصلی پیوند داده می شوند، ما فکر می کنیم که آنها کمی مهم تر هستند و به سرعت آنها را امتحان می کنیم.

اگر آن محصولات را دوباره اضافه کنید و اگر پیوندی به صفحه اصلی خود اضافه کنید که می‌گوید: اوه، این چیزها دوباره موجود نیست، می‌توانیم آن را بگیریم و بگوییم، اوه به نظر می‌رسد این چیز مهمی است.

ما این صفحات را کمی سریعتر بررسی خواهیم کرد.

و خواهیم دید که آیا آنها واقعاً اکنون در انبار هستند یا خیر.

بنابراین این نوعی مسیری است که من به آنجا خواهم رفت.»

4. سئوی خود را با Google Merchant Center پوشش دهید

مولر در مرحله بعد پیشنهاد کرد از Merchant Center Google برای اطلاع رسانی به Google در مورد محصولات موجود و خارج از انبار و همچنین دریافت رایگان در سطوح جستجوی Google زیر استفاده کنید:

  • برگه خرید
  • جستجوی گوگل
  • تصاویر گوگل
  • نقشه های گوگل
  • لنز گوگل

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

همه موارد فوق سرویس‌های مرتبط با زمینه هستند که Google به کاربرانی که از برنامه‌هایشان استفاده می‌کنند ارائه می‌دهد که می‌توانند محصولات را (بدون هزینه) در زمانی که زمینه ارائه می‌شود، نشان دهند.

مولر توضیح داد:

“من فکر می کنم در مورد موجودی و غیر موجودی، به خصوص در مورد محصولات، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که SEO خود را همراه با جستجوی محصول محافظت کنید.

بنابراین، اگر یک فید Merchant Center ارسال کنید، می‌توانیم آن محصولات را در… نمی‌دانم نام آن چیست… نوار کناری جستجوی محصول یا آگهی‌های فهرست محصول، فکر می‌کنم قبلاً به آن می‌گفتند… نمی‌دانم بدانید نام فعلی چیست

ما همچنین می توانیم آن محصولات را در آنجا نشان دهیم.

و ما می توانیم آنها را بر اساس فید در آنجا نشان دهیم.

بنابراین لزوماً نیازی به خزیدن مجدد صفحات جداگانه برای شناسایی نداریم، اوه صفحه می گوید که در انبار موجود است.

ما فقط می‌توانیم در فیدی که به ما ارسال می‌کنید، تشخیص دهیم، مثل اینکه ناگهان در دسترس بودن تغییر کرد، می‌توانیم آن را دوباره در آن قرار دهیم.

بنابراین اینها جنبه هایی هستند که در آنجا وجود دارد.

از یک طرف اگر می خواهید آن را با یک noindex حذف کنید یا فقط پیوندهای داخلی را حذف کنید، خوب است.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

Google می‌تواند محصولات بدون موجودی را مدیریت کند

بینش جالبی که مولر به اشتراک گذاشت این است که پیوندهای صفحه اصلی به گوگل اطلاع می دهند که صفحاتی که به آنها پیوند داده می شوند مهم یا دارای اولویت هستند.

او پیشنهاد کرد که یک لینک بازگشت به انبار از صفحه اصلی اضافه شود تا گوگل بتواند خزیدن و رتبه بندی آن صفحات را در اولویت قرار دهد، به خصوص اگر برای مدتی آفلاین بوده اند.

استناد

نحوه نمایش رایگان محصولات در گوگل را بیاموزید

Google Merchant Center

نحوه سئو کردن آدرس‌های اینترنتی محصولات موقتاً خارج از انبار

پاسخ جان مولر را در دقیقه 33:37 تماشا کنید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور