آیا طول URL بر سئو تاثیر می گذارد؟

آیا گوگل URL های کوتاه تر را به URL های طولانی تر ترجیح می دهد؟ این یک افسانه سئو است که از بین نخواهد رفت. در اینجا آمده است که چه زمانی طول URL مهم است و چه زمانی مهم نیست.

طول URL موضوع مورد بحث در آخرین قسمت از مجموعه ویدیویی Ask Googlebot در YouTube است.

به سوال زیر توسط جان مولر گوگل پاسخ داده شده است:

“آیا URL های کوتاه تر در مقایسه با URL های طولانی تاثیر دارند یا این فقط یکی دیگر از افسانه های SEO است؟”

در پاسخ او متوجه شدیم که طول URL تفاوتی نیست که برخی فکر می کنند. اگرچه یک مورد وجود دارد که در آن نقشی در جستجو دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

پاسخ کامل مولر را در زیر بخوانید.

جان مولر گوگل در مورد طول URL

مولر توضیح می دهد که طول URL برای SEO مهم نیست. به جز یک موقعیت که ممکن است.

به عنوان یک اولویت شخصی، مولر سعی می کند URL ها را کمتر از 1000 کاراکتر نگه دارد، زیرا ردیابی داده ها از این طریق آسان تر است.

«پاسخ مستقیم منفی است. طول URL مهم نیست. ما از URL ها به عنوان شناسه استفاده می کنیم، مهم نیست چقدر طول دارند. من شخصاً سعی می‌کنم آنها را کوتاه‌تر از 1000 کاراکتر نگه دارم، اما این فقط برای آسان‌تر کردن نظارت است. تعداد اسلش ها در آنجا نیز مهم نیست.»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

این توصیه با توصیه‌ای که در سال 2019 ارائه کرد، زمانی که برای اولین بار شروع به پیشنهاد نشانی‌های اینترنتی زیر 1000 کاراکتر کرد، مطابقت دارد.

تنها حوزه ای از سیستم های رتبه بندی گوگل که طول URL می تواند در آن نقش داشته باشد، متعارف سازی است.

هنگامی که چندین URL مشابه محتوای درون صفحه یکسان داشته باشند، Google همه سیگنال‌های آن صفحات را در یک URL ادغام می‌کند.

آن URL به عنوان URL متعارف نامیده می شود و این همان چیزی است که کاربران در نتایج جستجو مشاهده می کنند.

در فرآیند تصمیم گیری برای نشان دادن کدام URL در نتایج جستجو، گوگل ممکن است طول URL ها را به عنوان یکی از عوامل در نظر بگیرد.

من در حال حاضر فقط از یک بخش از سیستم‌هایمان آگاه هستم که طول URL در آن نقش دارد – آن بخش متعارف‌سازی است.

متعارف سازی زمانی اتفاق می افتد که ما چندین نسخه از یک صفحه را در وب سایت شما پیدا می کنیم و باید یک URL را برای فهرست کردن انتخاب کنیم.

اگر URL کوتاه‌تر و واضح‌تری پیدا کنیم، سیستم‌های ما تمایل دارند آن را انتخاب کنند.”

مولر تصریح می کند که قانونی سازی هیچ ارتباطی با رتبه بندی ندارد.

به طور خلاصه، طول یک URL می تواند بر ظاهر قطعات جستجو تأثیر بگذارد، اما بر رتبه بندی جستجو تأثیر نمی گذارد.

این روی رتبه بندی تاثیری ندارد. این صرفاً این است که کدام URL در جستجو نشان داده شود. بنابراین، به طور خلاصه، وقتی نوبت به رتبه بندی جستجو می شود، نه طول URL و نه تعداد اسلش ها مهم است. از ساختار URL استفاده کنید که برای شما کار می کند و می توانید آن را برای طولانی مدت نگه دارید.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

وقتی مولر از اسلش ها در URL ها نام می برد، او به یکی دیگر از اسطوره های SEO صحبت می کند که ساختارهای URL مسطح رتبه بهتری دارند.

با این تصور که بر روی رتبه بندی تاثیر می گذارد، برخی از سایت ها با صاف کردن ساختار URL خود را کوتاه می کنند.

آدرس اینترنتی مانند: homepage.com/blog/blog-title

تبدیل می شود: homepage.com/blog-title

این تلاش بیهوده است، زیرا مولر بیان کرده است که هیچ فایده ای برای ساختار URL مسطح وجود ندارد.

منبع: مرکز جستجوی گوگل


تصویر ویژه: YouTube.com/GoogleSearchCentral

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور