درک نقشه سفر مشتری خود برای عملکرد بهتر وب سایت

عکس پروفایل نویسنده

مهمترین سوالی که مدیران پروژه باید از خود بپرسند این است: “چگونه می توانم در حالی که هنوز به اهداف خود رسیده ام ، به مشتریانم در رسیدن به اهدافشان در وب سایت کمک کنم؟“تمرکز بر روی این سوال نقطه شروع بهبود تجربه وب سایت شما و ایجاد یک نقشه سفر مشتری است.

اولین هدف برای آماده سازی یک نقشه سفر مشتری شناسایی نیازهای مشتریان و خواسته های آنها با استفاده از وب سایت شما است. تیم شما (طراح / توسعه دهنده / آزمایش کننده) باید کل فرآیند مشتریان شما را درک کنند.

مراحل سفر

این امر به معنای مراحل مختلف سفر مشتری است. ممکن است براساس سناریوهای خاص متفاوت باشند. هر شرکت می تواند از داده ها برای تجزیه و تحلیل اینکه این مراحل بر حسب وضعیت متناظر هستند ، استفاده کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • برای یک سناریوی B2B (مانند راه اندازی یک ابزار داخلی) ، مراحل می تواند خرید ، پذیرش ، نگهداری ، گسترش ، وکالت باشد.
  • برای یک خرید بزرگ (یا لوکس) (مانند رانندگی آزمایشی و خرید ماشین) ، مراحل می تواند تعامل ، تحصیلات ، تحقیقات ، ارزیابی ، توجیه باشد.
  • برای یک سناریوی تجارت الکترونیکی (مانند خرید بلندگوهای بلوتوث) ، مراحل می تواند شامل موارد زیر باشد – کشف ، امتحان ، خرید ، استفاده ، جستجوی پشتیبانی.

این به شما کمک می کند تا مراحل سفر خود را با توجه به نوع تجارت خود تعیین کنید.

یک جمله مشترک وجود دارد که شما …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور