جوامع محبوب Reddit از این برنامه‌نویسان در اعتراض طولانی مدت پشتیبانی می‌کنند

آنچه به عنوان یک رویداد دو روزه برنامه ریزی شده برای جوامع محبوب Reddit در اعتراض به تغییرات برنامه ریزی شده که به برنامه های محبوب Reddit پایان می دهد آغاز شد، به یک بن بست نامشخص بین مدیران و مدیران Reddit تبدیل شده است.

صدها subreddit پس از پایان تحریم Reddit وضعیت خصوصی خود را حفظ کردند و برنامه ریزی کردند که این کار را به طور نامحدود انجام دهند. یک یادداشت فاش شده از مدیر عامل Reddit، Steve Huffman تأیید کرد که این پلتفرم قصد دارد با برنامه‌هایی برای محدود کردن دسترسی API به مشتریان پرداخت‌کننده ادامه دهد.

گزینه‌هایی که با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن Reddit مورد بحث قرار گرفته‌اند، چاره‌ای جز بستن ابزارهایی که هزاران Redditor از آن‌ها برای دهه‌ها سود برده‌اند، باقی نگذاشته است.

در همین حال، طبق گزارش هافمن در اظهارات اخیر AMA بر سودآوری تمرکز کرده است، طبق گزارش ها، Reddit می تواند در سال جاری به ارزش 15 میلیارد دلار عمومی شود.

جوامع محبوب Reddit از این برنامه‌نویسان در اعتراض طولانی مدت پشتیبانی می‌کننداسکرین شات از Reddit، ژوئن 2023

پیام‌های زیر پیام‌هایی از طرف افرادی است که در پشت برخی از برنامه‌های برتر Reddit هستند که بینشی در مورد اینکه چرا آنها مجبور به خاموش شدن هستند را ارائه می‌دهند.

هزینه ماهانه دسترسی Reddit API: 2 میلیون دلار

طبق پستی از کریستین سلیگ، خالق آپولو برای Reddit برای iOS، با بیش از 170 هزار رتبه بندی در اپ استور، دسترسی به API Reddit ماهانه 2 میلیون دلار هزینه دارد.

قیمتی که آنها دادند 0.24 دلار برای 1000 تماس API بود. من به سرعت این را در برنامه‌ام وارد کردم و دیدم که قیمت‌های فوق‌العاده بالای API توییتر، 12000 دلار، دور از دسترس نیست و با استفاده فعلی من تقریباً 2 میلیون دلار در ماه یا بیش از 20 میلیون دلار در سال هزینه خواهد داشت. اغراق آمیز نیست، این فقط ضرب 7 میلیارد درخواست آپولو در ماه گذشته در قیمت هر درخواست است.

در حالی که Selig از حمایت subreddit هایی که تغییرات API را تحریم می کنند قدردانی می کند، Apollo قصد دارد در 30 ژوئن تعطیل شود.

بحث های شایعه شده بین توسعه دهنده برنامه محبوب و Reddit منجر به یکی از مخالف ترین نظرات هافمن در Reddit در مورد تغییرات API شد.

جوامع محبوب Reddit از این برنامه‌نویسان در اعتراض طولانی مدت پشتیبانی می‌کننداسکرین شات از Reddit، ژوئن 2023

API تغییرات برنامه‌نویسان را از کسب درآمد تبلیغاتی مسدود می‌کند

علاوه بر پرداخت هزینه برای دسترسی به Reddit API، توسعه دهندگان برنامه فرصت ایجاد درآمد تبلیغاتی در برنامه های خود را از دست می دهند.

پستی از برنامه Reddit is Fun (RIF) در مورد مرگ قریب الوقوع آن، با بیش از 445k رتبه بندی در فروشگاه Play، این را توضیح می دهد.

به عنوان بخشی از این، آنها تبلیغات را در برنامه های شخص ثالث مسدود می کنند، که اکثر درآمد RIF را تشکیل می دهد. بنابراین آنها می خواهند یک مدل اشتراک پولی را به کاربران RIF تحمیل کنند. در همین حال، برنامه رسمی Reddit همچنان به کسب اکثریت قریب به اتفاق درآمد خود از تبلیغات ادامه می دهد.

هافمن RIF و Apollo را به عنوان برنامه های محبوبی که در حال خاموش شدن هستند در یادداشتی که توسط Verge فاش شده است، تایید کرد.

در حالی که دو بزرگترین برنامه شخص ثالث، Apollo و RIF، به همراه چند نفر دیگر، گفته اند که قصد دارند در پایان ماه تعطیل شوند، ما هنوز در حال گفتگو با برخی دیگر هستیم.

RIF همچنین از Redditors برای حمایت آنها در طول تحریم Reddit تشکر کرد. کاربران طولانی مدت تشکر و اندوه خود را اعلام کردند.

10 سال است که از این برنامه استفاده می کنم. باورم نمیشه داره تموم میشه در آن زمان، هیچ برنامه رسمی reddit وجود نداشت (در واقع در ابتدا فکر می کردم این برنامه رسمی است)، اما حتی زمانی که reddit برنامه خود را منتشر کرد، من هرگز به تغییر آن فکر نکردم، زیرا این برنامه به معنای واقعی کلمه کامل است.

با تشکر از همه کسانی که در ایجاد این برنامه فوق العاده نقش داشتند.

دیگر هیچ برنامه رایگان Reddit وجود ندارد

برنامه‌هایی مانند Relay for Reddit برای اندروید، با بیش از ۷۲ هزار رتبه‌بندی در فروشگاه Play، دیگر قادر به ارائه نسخه رایگان برای کاربران نخواهند بود.

TLDR – هیچ امکانی برای ادامه نسخه رایگان Relay وجود ندارد. قیمت اشتراک ماهانه 3 دلار (یا کمتر) ممکن است قابل دستیابی باشد.

آینده ردیت نامشخص است

برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، ردیت به خاطر جامعه قوی خود شناخته شده است. توسعه دهندگان برنامه Reddit از پشتیبانی کاربران خود و گردانندگان هزاران زیرردیت برخوردار هستند.

صدها انجمن محبوب Reddit تا چه زمانی خصوصی خواهند ماند؟ و چگونه تحریم طولانی مدت Reddit بر ترافیک جستجوی ارگانیک و درآمد تبلیغات Reddit تأثیر می گذارد؟ ما داده ها را کنترل می کنیم و شما را به روز می کنیم.

جوامع محبوب Reddit از این برنامه‌نویسان در اعتراض طولانی مدت پشتیبانی می‌کننداسکرین شات از Semrush، ژوئن 2023

تصویر ویژه: Ira Lichi/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور